Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
    haha, voor u betaal ik de visagiste zenne
    Maak er dan maar €24 van, als die visagiste u ziet zal ze ook wel het één en ander willen camoufleren (Just kidding hé )

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Kijk mensen, ik heb hier dringend werk, dat morgen af moet zijn, dat ondertussen dus blijft liggen omdat we op 3 dagen van de SD ineens dit over ons krijgen.

      Mijn zin om nog mee te doen is dus wel over, dank zij enkele opmerkingen die ik hier heb gelezen ...... maar ik laat de medeorganisatoren nie in de steek ...

      Het is heel simpel : degene die mij een visagiste of 2 bezorgt die werken aan het tarief dat sommigen van jullie denken, en dit voor een paar tiental modellen, let me know, be my guest ..... Onlangs kreeg ik een uitnodiging voor een modellenshoot, iets meer tijd per model, visagie inbegrepen, kostprijs 75€. Tja, als we dat hier moeten aanrekenen .......

      Ik zal maar nie zeggen hoeveel eurokes mijn laatste shoot mij heeft gekost, en niet aan een visagiste of een ruimte annex locatie, noch aan het model .... maar ik kan u verzekeren dat het een pak meer was dan die 12€.

      Blijkbaar verwachten velen veel voor niets, die vlieger gaat niet op. Zoals het er nu voor staat is het gewoon 2€ entree, en wie opgemaakt wil worden, betaalt de visagiste. Hoe kunnen wij in godsnaam weten wie er allemaal komt opdagen ? Stel, je rekent op 30 modellen (rekening houdend met een aantal afvallers), de visagiste berekent daar een prijs op, die vragen wij gedeeld door het aantal fotografen, en er komen 50 modellen opdagen ? Of omgekeerd, we rekenen op 50 modellen, en er komen er maar 25 opdagen .....

      Umco heeft al verklaard dat dit misverstand blijkbaar van in den beginne had moeten vermeden worden, maar waarom krijg ik dan van meerdere mensen te horen dat zij dit ook zo hadden begrepen ??????

      Iig, ondanks alles hoop ik dat iedereen zich vermaakt as zondag, ondanks de last minute perikelen .....

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
        Waar ik mij ook vragen bij stel... Sommige nemen 3 of zelfs 4 modellen mee, die hebben dus in feite andere fotografen geholpen aan extra variatie en nog meer fun om te shooten. Maar die ene persoon moet alles betalen van visagie, terwijl de andere fotografen ervan mee profiteren...

        Dat klopt. Ik heb in laatste instantie nog een vierde (professioneel) model dat mee wou, maar afhaakte toen ze hoorde dat ze ervoor moest betalen (ze is gewend betaald te worden - niemand betaalt om te mogen werken).

        Het derde model gaat nu ook niet mee. En het tweede twijfelt. ik kom dus met één, misschien twee modellen ipv vier. En ik kan hen niet helemaal ongelijk geven.

        Het gaat niet op: enkele fotografen mogen alle kosten betalen voor de visagiste, terwijl alle anderen er gratis van profiteren. Daar zit niet veel solidariteit in.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
          Dat klopt. Ik heb in laatste instantie nog een vierde (professioneel) model dat mee wou, maar afhaakte toen ze hoorde dat ze ervoor moest betalen (ze is gewend betaald te worden - niemand betaalt om te mogen werken).

          Het derde model gaat nu ook niet mee. En het tweede twijfelt. ik kom dus met één, misschien twee modellen ipv vier. En ik kan hen niet helemaal ongelijk geven.

          Het gaat niet op: enkele fotografen mogen alle kosten betalen voor de visagiste, terwijl alle anderen er gratis van profiteren. Daar zit niet veel solidariteit in.

          Amai seg,ik ben ook model.Maar ik zou het dan voor de foto's doen.Je moet niet altijd geld willen hé
          Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

          www.sallyphotographics.be

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
            Amai seg,ik ben ook model.Maar ik zou het dan voor de foto's doen.Je moet niet altijd geld willen hé
            Ik heb me niet goed uitgedrukt .

            Ik zal het anders stellen:
            Als ik 10 modellen meebreng, word ik gestraft met een 'boete' van 120 € als ik ze er goed wil laten uitzien. Wie geen enkel model meebrengt mag gratis fotograferen met 'mijn' opgemaakte modellen. Waar zit de logica?
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
              Amai seg,ik ben ook model.Maar ik zou het dan voor de foto's doen.Je moet niet altijd geld willen hé

              Ik begrijp uit Fullator zijn post dat zij niet hoefde betaald te worden, maar zelf natuurlijk ook geen kosten wil doen....

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                antwoorden op Tom's vraag AUB
                ik wil ook wel iets meer betalen
                grtz
                D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                en ewa flitsspeelgoed

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Allez mensen. Loes kan er zondag ni bij zijn. Dwz, een plekje vrij.
                  Heb de organisatie al op de hoogte gebracht.

                  Greetz en tot een andere keer dan maar!

                  Loes

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                    Das net het punt Myriam, het is geen willekeurige visagiste, en ze kent haar stiel wel degelijk .... dus wij zijn altijd blij dat ze modellen voor dit luttele bedrag van 12€ wil opmaken.
                    Begrijp me niet verkeerd; met het woord "willekeurig" bedoel ik beslist niet dat ze niet goed zou zijn. Ik geloof je meteen als je zegt dat ze heel erg goed is. Maar een visagiste die zelfstandig aan het werk gaat is wat mij betreft een willekeurige visagiste (in de betekenis dat ik geen invloed heb op het resultaat en daarmee geen invloed op de uiteindelijke sfeer van de foto).

                    Maar voor een dag als deze heb ik daar verder geen moeite mee.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom (in een volgend bericht)
                    Kijk mensen, ik heb hier dringend werk, dat morgen af moet zijn, dat ondertussen dus blijft liggen omdat we op 3 dagen van de SD ineens dit over ons krijgen.

                    Mijn zin om nog mee te doen is dus wel over, dank zij enkele opmerkingen die ik hier heb gelezen ...... maar ik laat de medeorganisatoren nie in de steek ...
                    Kom op Tom, neem het niet zo zwaar Voor een volgende keer lijkt het mij redelijk om rekening te houden met de hier geuitte wensen, maar ik geloof niet dat ik heb gelezen dat voor volgende week Zondag iets zou moeten worden gewijzigd in de wijze van organiseren. Complimenten voor de organisatie tot nu toe!

                    Groeten, Miriam

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      't is toevallig weer warmer vandaag, iedereen ff eerst een (koude) doucheke pakken..?!

                      Ik zie niet veel LOL factor meer...

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Mensen mensen, ik weet het, ik ben de discussie begonnen en dat had ik beter niet kunnen doen geloof ik. Waarom deed ik het wel: ik vond het wazig en wilde opheldering, die opheldering heb ik gekregen.

                        Die € 12,- is alleen als je je als MODEL wil laten opmaken. Wil je niet 12 euro betalen laat je je gewoon niet opmaken simpel. Je kan dat ook nog gewoon zelf doen. Ikzelf heb besloten die 12 euro eventueel voor het door mij aangebrachte model te willen betalen, dat is mijn persoonlijke keuze (ik heb inmiddels ook al het een en ander aan haar te danken) en dat hoeven anderen natuurlijk niet te doen, simpel. Het kost iemand die veel modellen aanbrengt dus geen kapitaal, het hoeft voor een model niets te kosten etc. Zie het als een mogelijkheid die geboden wordt, niets is verplicht. Enkel en alleen als een model deelneemt aan de modeshow wordt ze gevraagd om zich op te laten maken. Feitelijk is er dus geen probleem.

                        Dit verhaal kan natuurlijk wel ingecalculeerd worden op de volgende modellendag. Misschien dan een hogere vergoeding van de fotografen vragen en daarvan visagie betalen, of over deze zaken vantevoren duidelijkheid geven voordat men modellen aanlevert.

                        Als ik de organisatie zou zijn zou ik het lekker laten zoals het nu is. Er gaat niets fout, er was misschien wat onduidelijkheid. Het is in mijn ogen veel te laat om nog dingen te gaan veranderen. Als het nou nodig was, maar dat is het niet om deze dag te laten slagen.

                        Tom, Umco, Mic, alvast bedankt!!!

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Voila, alles zoals gepland.

                          Deze fout/miscommuniccatie zal NIET meer gemaakt worden bij een EVENTUELE volgende organisatie .....

                          Allee, back on track voor zondag ....

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Oorspronkelijk geplaatst door mic
                            De enige twee vereisten om aan een SD (Shooting day) te kunnen deelnemen zijn:
                            1. In het bezit zijn van een DIGITAAL fototoestel. Het mag een klein fototoestelleke zijn of een grote met veel glas, maakt niet uit. Analoog is strikt verboden.
                            2. En je moet forumlid zijn van Belgiumdigital. BD VZW lid zijn is geen vereiste. (maar mag)
                            Voor de rest zijn er geen vereisten. Of je nu professional fotograaf bent of een klein amateurke dat enkel vakantiefoto's maakt, of je rijk bent of arm, maakt niets uit, bij BD ben je altijd welkom.
                            Je kan je voor iedere BD shooting inschrijven. Je hoeft ook geen ervaring te hebben. Als je wil staan er pro's klaar om je met raad en daad bij te staan. (BD spirit)
                            Praktisch alle shootings zijn gratis, je betaald enkel de onkosten. In dit geval voor de modellendag van Waterschei is dit 2 euro. Die twee euro wordt gebruikt om de onkosten te dekken en de modellen eten en drinken te geven plus het loon van de gevraagde visagisten. De organisatie werkt volledig gratis.
                            Aarzel dus niet om eens een BD shooting mee te maken... maar weet wel, eens je één meegemaakt hebt ben je verloren... Het is verslavend.



                            Ok als ik er dit keer niet bijgraak dan zal het zeker de volgende keer zijn. Voor bij te leren kan je denk ik niks beter voorstellen.

                            THX vor de info

                            Groetjes DEN BERE
                            Coolpix 4600/Nikon D70s + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 + Sigma 24 MM Ultra Wide II + SB-800 Flitser

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Zet op de tafel bij de inschrijvingen een bokaal, waar elke fotograaf een bijdrage in kan steken voor die kosten van de visagiste. Als iedereen dat hier leest, dan zal er op die manier wel een deel van de kosten gerecupereerd kunnen worden .

                              Ik maak er geen probleem uit om op die manier mee te betalen voor iets waaruit we allemaal voordeel halen
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Amai, ben blij dat het beetje opgeklaard is. Keek enorm uit naar deze leuke dag, en dan plots zoiets....Niet dat het de sfeer heeft bedorven!!


                                Ik wist er trouwens niets vanaf, maar vind de regeling zoals ze is juist. Wie niet wil gevisageerd worden, betaalt niet. En ja, zowel fotograaf als model hebben voordelen, dus eveneens het model heeft voordeel bij een visagiste. Maar van mij hoeft dat niet zo gladgeschuurd te worden, dus dan ga je weer fotografen laten betalen voor wat ze niet willen, vermits 'naturel' soms vele mooier is. Discussie kan je eindeloos rekken

                                In mijn opinie was de regeling zoals ik ze uit de posts heb begrepen, een zeer correcte. Zal even schrikken zijn voor sommige modellen, maar het hoeft niet. Willen zij foto's waarop ze zonder een rimpeltje opstaan, moeten ze maar die visagie betalen. De fotograaf kan dat nog altijd in Photoshop, niet vergeten he!!
                                De beste visagiste is misschien nog PS (grapje he!!!!!!!)


                                En stuur die gladde lichamen maar naar P of zo, en de naturellekes naar mij


                                Dit maar om nog even een andere invalshoek te tonen, en dat ik het jammer vind dat er even een negatieve toon was.

                                Misschien in het vervolg gebruik maken van pm of email naar de verantwoordelijken, vooraleer grieven aan iedereen te tonen, mensen die er niets mee te maken hebben en hopen op een superleuke dag, die er ongetwijfeld nog altijd zal zijn !


                                Organisatie, iedereen, jullie zijn goed bezig, en juist. Doe zo voort. Van kleine mankementjes moet je maar leren, en na een tijdje wordt gewoon alles top.

                                bedankt nogmaals

                                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                                Comment

                                Working...
                                X