Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Enige uitleg : die 2€ is om te modellen te laten voorzien van een drankje, een broodje enz .... ook om de andere onkosten te dekken.

    Indien de modellen opgemaakt willen worden (geen verplichting, behalve voor het "defile") door de/een visagiste kost dat idd 12€, wat mijns inziens niet overdreven is voor de DEGELIJKE visagiste. Voor de rest zal Umco de nodige uitleg verstrekken, alsook het uur dat de modellen worden verwacht.
    Aaah, snap 't... dus als ik me laat sminken kost me da 12 euro. Als ik me niet laat sminken moet ik niet betalen?

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Oorspronkelijk geplaatst door mic
      Aaah, snap 't... dus als ik me laat sminken kost me da 12 euro. Als ik me niet laat sminken moet ik niet betalen?
      Idd, als je geen visagiste wil, moet je niet betalen (als model hee).

      - We vragen 2 euro per persoon om de gemaakte onkosten te dekken (eten, drank voor de modellen en visagisten, enz)

      Hier staat toch duidelijk dat deze 2€ dient om eten en drank te voorzien, niet voor de opmaak zelf .... Trouwens, niet ieder model zal er gebruik van maken denk ik, de keuze is aan hen.

      PS : ikzelf betaal nooit voor een visagiste wanneer ik een model onder handen neem, dit is volledig voor hun rekening. Wat ik wel betaal zijn eventuele locatiekosten, huur studio oid ... Als er achteraf iets wordt gegeten of gedronken, dan is dat meestal ook voor mijn rekening .... Geen enkel model dat ik al heb geschoten (dat een visagiste wou) heeft hier ooit een probleem van gemaakt. Dus ik weet niet wat hier het probleem is ......
      Last edited by Tom; 17 augustus 2005, 13:57.

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom
        Enige uitleg : die 2€ is om te modellen te laten voorzien van een drankje, een broodje enz .... ook om de andere onkosten te dekken.

        Indien de modellen opgemaakt willen worden (geen verplichting, behalve voor het "defile") door de/een visagiste kost dat idd 12€, wat mijns inziens niet overdreven is voor de DEGELIJKE visagiste. Voor de rest zal Umco de nodige uitleg verstrekken, alsook het uur dat de modellen worden verwacht.
        Dus als ik het goed begrijp. Door de dag heen maak ik mezelf op (niet dat dat erg goed lukt) of laat ik mij opmaken voor €12 en als het defilé eraan komt word ik gratis opgemaakt?

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
          Enige uitleg : die 2€ is om te modellen te laten voorzien van een drankje, een broodje enz .... ook om de andere onkosten te dekken.

          Indien de modellen opgemaakt willen worden (geen verplichting, behalve voor het "defile") door de/een visagiste kost dat idd 12€, wat mijns inziens niet overdreven is voor de DEGELIJKE visagiste. Voor de rest zal Umco de nodige uitleg verstrekken, alsook het uur dat de modellen worden verwacht.

          Het is wel degelijk overdreven (het gaat hier om netto bedragen). Gelukkig leven we in een vrije markt. Onze professionele visagiste doet het met gemak voor de helft van dat bedrag; jammer dat ze nu met vakantie is.

          Maar ik blijf erbij dat we de modellen geen kosten zouden mogen aanrekenen. Stel dat die ook 12€ per uur zouden vragen (hehe, 30 modellen à 12€ à 5 uur = 72612 fr. die we nu zomaar cadeau krijgen). Om over de standaardtarieven (50€) maar te zwijgen, want dan zouden we zowat 300.000 fr kwijt zijn..

          Dus: een modellenshoot staat of valt met de modellen. En die mogen dan ook extra in de watten worden gelegd. Ze 12€ aanrekenen valt m.i. hier niet onder.

          Welke fotograaf laat overigens zijn model betalen?
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone
          website: http://www.chronax.be
          website: http://www.marquisemodels.eu

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
            Dus als ik het goed begrijp. Door de dag heen maak ik mezelf op (niet dat dat erg goed lukt) of laat ik mij opmaken voor €12 en als het defilé eraan komt word ik gratis opgemaakt?
            Voor het defile zal je wel opgemaakt moeten worden vrees ik, voor de rest ben je vrij te doen wat je wil ......

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
              Het is wel degelijk overdreven (het gaat hier om netto bedragen). Gelukkig leven we in een vrije markt. Onze professionele visagiste doet het met gemak voor de helft van dat bedrag; jammer dat ze nu met vakantie is.

              Maar ik blijf erbij dat we de modellen geen kosten zouden mogen aanrekenen. Stel dat die ook 12€ per uur zouden vragen (hehe, 30 modellen à 12€ à 5 uur = 72612 fr. die we nu zomaar cadeau krijgen). Om over de standaardtarieven (50€) maar te zwijgen, want dan zouden we zowat 300.000 fr kwijt zijn..

              Dus: een modellenshoot staat of valt met de modellen. En die mogen dan ook extra in de watten worden gelegd. Ze 12€ aanrekenen valt m.i. hier niet onder.

              Welke fotograaf laat overigens zijn model betalen?
              Ik dus ..... en dat maakt mij blijkbaar nen "slechte" hee ....

              Kijk mensen, ik nodig iedereen hier uit om zelf een visagiste aan te brengen die goedkoper is en hetzelfde werk aflevert. Want ik begin hier stilaan genoeg van te krijgen, organiseer dan zelf ne keer zoiets ........

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Ok, effe stoom afgeblazen .

                Fullator stelt dus voor om de prijs op te trekken.
                Mmmmm, misschien een goed voorstel, maar wat is dan haalbaar ....

                Ik bedoel maar, wie zal wat overhebben om de kosten te delen ....

                Laat maar weten mensen .......

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                  Ik dus ..... en dat maakt mij blijkbaar nen "slechte" hee ....
                  Maar daar is toch geen sprake van. Zoals gesteld: we leven in een vrije markt... En als jij het gedaan krijgt dat je modellen jou betalen, dan is dat voor mij prima.

                  Wat ik alleen wou opmerken: in Winterslag heb ik voor mijn modellen 10 € elk betaald. De visagiste had aan elk geen 10 minuten gewerkt. Ik ontzeg dat meisje het recht niet om flink te verdienen, alleen vind ik dat principieel die last niet door de modellen zou mogen gedragen worden: zij doen dit werk al op vrijwillige basis. Ik begrijp dan ook de houding van Djamila.

                  En dus heb ik er geen enkel probleem mee om bv. 10€ inkom te betalen, als dat de modellen kan beletten onkosten te maken. Het slachten van de kip met gouden eieren is gewoonlijk geen goed idee: neem een voorbeeld aan de heffing van belastingen en accijnzen (= belasting op belasting) in ons landje ) - je raakt er niet gemotiveerd van.

                  En verder houdt dit geen enkele desappreciatie in voor het formidabele werk dat jullie doen. Jullie enorme inzet om dit soort evenementen telkens weer tot denderende successen te maken, wordt door iedereen geweldig op prijs gesteld.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                    Ok, effe stoom afgeblazen .

                    Fullator stelt dus voor om de prijs op te trekken.
                    Mmmmm, misschien een goed voorstel, maar wat is dan haalbaar ....

                    Ik bedoel maar, wie zal wat overhebben om de kosten te delen ....

                    Laat maar weten mensen .......
                    Stoom afblazen moeten we allemaal wel eens .

                    Het punt is dat als we de modellen (zwaar) gaan laten betalen, dat er dan niet veel animo bij hen zal overblijven om nog te komen opdagen. En wie heeft er het meeste belang bij dat de modellen er goed uitzien? De fotografen toch? Waarom zouden die er dan niet voor betalen?
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                      Ok, effe stoom afgeblazen .

                      Fullator stelt dus voor om de prijs op te trekken.
                      Mmmmm, misschien een goed voorstel, maar wat is dan haalbaar ....

                      Ik bedoel maar, wie zal wat overhebben om de kosten te delen ....

                      Laat maar weten mensen .......
                      Mijn laatste posting hierover, want ik wil dit topic niet monopoliseren.

                      Neem één of twee visagistes, geef die een vast afgesproken bedrag voor de ganse dag en hou ze dan ook de hele tijd ter beschikking van alle modellen. Deel de kosten door het aantal fotografen en reken dit aan.

                      Dat lijkt me een zinnige oplossing, en iedereen heeft er wat aan.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        Maar daar is toch geen sprake van. Zoals gesteld: we leven in een vrije markt... En als jij het gedaan krijgt dat je modellen jou betalen, dan is dat voor mij prima.
                        Das gewoon een duidelijke afspraak die je maakt, er zijn trouwens nog andere onkosten aan een shoot ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        Wat ik alleen wou opmerken: in Winterslag heb ik voor mijn modellen 10 € elk betaald. De visagiste had aan elk geen 10 minuten gewerkt. Ik ontzeg dat meisje het recht niet om flink te verdienen, alleen vind ik dat principieel die last niet door de modellen zou mogen gedragen worden: zij doen dit werk al op vrijwillige basis. Ik begrijp dan ook de houding van Djamila.
                        - In Winterslag was ik er nie bij, kan hier nie op antwoorden ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        En dus heb ik er geen enkel probleem mee om bv. 10€ inkom te betalen, als dat de modellen kan beletten onkosten te maken. Het slachten van de kip met gouden eieren is gewoonlijk geen goed idee: neem een voorbeeld aan de heffing van belastingen en accijnzen (= belasting op belasting) in ons landje ) - je raakt er niet gemotiveerd van.
                        - Als iedereeen zo redeneert is er geen prob, maar er zullen dan wel afvallers zijn vrees ik .... daarom vraag ik het een paar posts eerder .....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        En verder houdt dit geen enkele desappreciatie in voor het formidabele werk dat jullie doen. Jullie enorme inzet om dit soort evenementen telkens weer tot denderende successen te maken, wordt door iedereen geweldig op prijs gesteld.
                        - Dat weten we, maar we zijn ook maar mensen die af en toe stoom moeten afblazen .....

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Modellen laten betalen? Dat is de omgekeerde wereld. Ik wil gerust 10-20 Euro betalen voor een gemotiveerde en vrolijk geluimde bende modellen en visagisten.
                          Bodies: Fujifilm x-t3
                          Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Jij wel, en fullator en wss nog anderen, maar niet iedereen denkt er zo over ....

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Het was inderdaad MIJN mening.
                              Bodies: Fujifilm x-t3
                              Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                'k wil mij ook wel eens laten vis-vis-visagisteren!

                                Comment

                                Working...
                                X