Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben het volledig eens met de vlindertuin, zij die willen kunnen een duoticket aanschaffen, dat staat iedereen vrij.
Maar ik ga mee naar de vlindertuin.
Laarzen, Het Zwin is een kleine delta. Dus veel ondiepe, verborgen plassen.
Regenjekker, KW kan geen kwaad, open zee.
Lenzen ? Macro voor vlindertuin, insekten en bloemen, grassen. Zeker zware tele voor de vogels, breedhoek voor pano's ...
Breng best een plastiekzak of drie mee voor het toestel (zand en zeelucht zijn vijanden)
Nu nog even nazien wanneer laag en hoog tij (laagtij, laat toegang tot schorre toe en indien volle maan, zelfs slikke)
Laarzen, Het Zwin is een kleine delta. Dus veel ondiepe, verborgen plassen.
Regenjekker, KW kan geen kwaad, open zee.
Lenzen ? Macro voor vlindertuin, insekten en bloemen, grassen. Zeker zware tele voor de vogels, breedhoek voor pano's ...
Breng best een plastiekzak of drie mee voor het toestel (zand en zeelucht zijn vijanden)
Nu nog even nazien wanneer laag en hoog tij (laagtij, laat toegang tot schorre toe en indien volle maan, zelfs slikke)
Ik had mijn keuze al gemaakt:
Sigma 150mm f2,8Macro (+ macroflitser)
Canon 100-400L IS
Sigma 18-50 f2,8
Voor de waterstanden :
Voor Knokke zie : hier
10 April staat er nog niet bij.
Voor Oostende vul je de hier de datum in.
Dus om 13.06 (Greenwich tijd) zal het hoogwater zijn in Oostende. (15.06 Belgische tijd )
om 19.44 (GMT) zal het laag water zijn. (21.44 Belgische tijd )
Knokke volgt deze tijd met 30 minuten vertraging.
Het Zwin heeft dan nog (naar schatting) een extra kwartiertje vertraging.
Rond +- 10.15 (onze tijd) is er het eerste laag water van de dag in het Zwin. Het ideale moment voor de gids.
Een vergissingske gebeurt. Ik stond natuurlijk vandaag 3/4 aan het Zwin te wachten, tot ik me realiseerde dat het eigenlijk 10/4 was.
Dus heb ik vandaag maar de ronde gedaan, en zal ik er niet bij zijn volgende week.
Dromer heb ik gezien in de vlindertuin, dus kon ik het al ineens melden.
sorry mensen
freyake
Heb Freyake inderdaad ontmoet in de vlindertuin.
En met spijt kan ze niet komen, heb haar dan ook van de lijst gewist.
Hopelijk zien we elkaar nog wel eens met een andere ontmoeting.
Comment