Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

    Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
    Er zal GEEN strobist workshop worden gegeven MAAR ik breng zelf mijn materiaal en heb wel al wat ervaring.
    Geen probleem ... hopelijk zal iemand mij wel bij de 'lens' nemen om even de basis uit te leggen .. afdoende leert men dus komt wel in orde ... zelfs al door te kijken kan je leren!

    Dus wie zin heeft om basis strobist uit te leggen ... mag steeds.
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

    Comment


    • #32
      Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
      Geen probleem ... hopelijk zal iemand mij wel bij de 'lens' nemen om even de basis uit te leggen .. afdoende leert men dus komt wel in orde ... zelfs al door te kijken kan je leren!

      Dus wie zin heeft om basis strobist uit te leggen ... mag steeds.
      Het enige wat je moet zien is:
      Alle batterijen FULL
      Remotes & flashes checked and fiering
      Iso100
      Program Manual (en weten sluiter en diafragma aanpassen)
      EVENTUEEL sxherpstelpunt van je camera kunnen instellen, zeker NIET auto.

      Rest leg ik je wel uit! Kom er gewoon even bijstaan en er zijn nog mensen die zeker niet te beroerd zijn om wat uit te leggen.
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

      Comment


      • #33
        Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

        Johan, ik ga normaal van Mechelen over Leuven naar Waterschei, (is de kortste weg)
        maar als je echt niet genoeg vervoer vind om al de modellen op te pikken, dan wil ik desnoods wel over Deurne rijden. Het enigste probleem is dat ik na de shoot direct moet vertrekken, want ik moet s'avonds nog weg.
        Laat maar weten.

        Comment


        • #34
          Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

          Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
          Iso100
          dat is niet zeker hoor
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #35
            Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

            Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
            IK vind voor de meesten ideaal : 2 fotografen met 2 modellen en zo gaan we ook starten het eerste uur. De meiden kunnen elkaar wat helpen zodat hun haar en keldij goed zit/hangt en de fotografen kunnen elkaar helpen met de belichting, reflectorschermen enzo.
            Na een uur verzamelen we ergens centraal en dan wisselen we de teams...
            Een strikte planning maak ik tegen dan als ik ongeveer weet wie er allemaal komt, met zo een grote hoop is dat nodig omdat anders geen diversieteit is in de foto's.

            Ik ga met Debby en Allison (fotografen) starten en een strobist setup uitleggen met 2 meisjes. Wie wil kan volgen en kijken en dan nadien met zijn eigen team op pad gaan.

            Iedereen zal die dag wel wat opsteken en ik loop rond en kijk/help waar ik kan.

            Ik doe die dingen regelmatig in groep en gezelligheid staat hoog aangeprezen, naast mooie fotos natuurlijk. Ik wil gerust met u ook even een ronde meelopen, NIET dat ik mijzelf al fotograaf noem maar ik ken de theorie wel al een beetje.

            Wat denk je?
            Ok klinkt goed, ik schrijf me bij deze in

            Comment


            • #36
              Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              dat is niet zeker hoor
              Bij mij is da 200...
              MAAR ik zou toch zo starten?
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #37
                Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                Oorspronkelijk geplaatst door Dizze Bekijk bericht
                Johan, ik ga normaal van Mechelen over Leuven naar Waterschei, (is de kortste weg)
                maar als je echt niet genoeg vervoer vind om al de modellen op te pikken, dan wil ik desnoods wel over Deurne rijden. Het enigste probleem is dat ik na de shoot direct moet vertrekken, want ik moet s'avonds nog weg.
                Laat maar weten.
                OK, Thxs!
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment


                • #38
                  Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                  Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                  Ok klinkt goed, ik schrijf me bij deze in
                  TOP!
                  Zet je je gegevens even op een rijtje zodat ik maar copy/paste hoef te doen?

                  Grtz.
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #39
                    Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Ja, maar diegene die er toen problemen rond maakte doen nu niet meet mee
                    Ga je niet mee doen?
                    Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

                    Comment


                    • #40
                      Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                      Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                      Het enige wat je moet zien is:
                      Alle batterijen FULL
                      Remotes & flashes checked and fiering
                      Iso100
                      Program Manual (en weten sluiter en diafragma aanpassen)
                      EVENTUEEL sxherpstelpunt van je camera kunnen instellen, zeker NIET auto.

                      Rest leg ik je wel uit! Kom er gewoon even bijstaan en er zijn nog mensen die zeker niet te beroerd zijn om wat uit te leggen.

                      Super. Bel al aan het experimenteren hoor. Gebruik momenteel Nikon cls.
                      Geraak er nog niet uit om ttl of manueel te werken.
                      En of ik al dan niet er goed aan doe om te onderbelichten.
                      Eerste buiten foto waren overbelicht / flashed.
                      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                      Comment


                      • #41
                        Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                        1. zet me op de lijst!
                        en 2. ik hoef m maar in t koffer te leggen,he!
                        garantie vette pics!
                        Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                        Comment


                        • #42
                          Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                          Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                          1. zet me op de lijst!
                          en 2. ik hoef m maar in t koffer te leggen,he!
                          garantie vette pics!

                          OEI, HOE KAN IK U NU VERGETEN JERRE? SORRY ZENNE MAKKER!
                          Krenske zou mij da nie vergeven als gij der nie zjjt zenne!

                          EN... zou ik ne goeie trooper zijn?
                          OF... eerder ne wookie?
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

                          Comment


                          • #43
                            Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                            Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                            Super. Bel al aan het experimenteren hoor. Gebruik momenteel Nikon cls.
                            Geraak er nog niet uit om ttl of manueel te werken.
                            En of ik al dan niet er goed aan doe om te onderbelichten.
                            Eerste buiten foto waren overbelicht / flashed.
                            Ga gewoon manueel!
                            Wil je een leiddraad voor je omgevingslicht?
                            Zet je toestel op AV, ISO 100/200 en kijk wat de camera zegt.
                            Neem die instellingen over en dan je flits instellen om je onderwerp op te lichten...
                            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                            BE-Wommelgem
                            .: 20D & D700 :.

                            Comment


                            • #44
                              Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                              MOEST er soms iemand nie weten wa ne stormtrooper is... KIJK HIER
                              EN de Jerre heeft zo een pak en Michiel heeft jeukpoeder...
                              Last edited by loloboy; 5 september 2011, 21:58.
                              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                              BE-Wommelgem
                              .: 20D & D700 :.

                              Comment


                              • #45
                                Re: SD: Angels in de mijngebouwen van Waterschei - 9 oktober 2011

                                Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
                                Ga je niet mee doen?
                                Ik heb een belangrijke vergadering die dag.
                                Maar als er iemand iets wil weten over strobist- of studiobelichting kan altijd bij mij eens langskomen op BelgiumdigitalLiTe op 16 oktober
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                                Comment

                                Working...
                                X