Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

    Oorspronkelijk geplaatst door klakboem Bekijk bericht
    ik heb slecht nieuws zaterdag voormiddag moet ik werken is er soms een mogelijkheid dat ik op de middag kan aanpikken ??
    Moet kunnen: we voorzien om op de middag te lunchen aan de Pont de Belleheide. Er is daar een soort café waar je eventueel terug bij de groep kan komen voor de namiddagwandeling.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #47
      Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

      Kon er door omstandigheden op 6/11 niet bij zijn ,ben dan maar op maandag 1/11 geweest ,en moet toegeven ..whow wat een sublieme wandeling .met prachtig weer , prachtige natuur en kleur en denk toch enkele mooie shots . Neem alvast reserve schoenen mee, want je kunt op sommige plaatsen niet naast de modder lopen
      Alweer een sucesvol initiatief van onze toffe BD bende . Succes guys and have fun
      ps: kan reeds enkele van die shots bekijken op site
      [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

      Comment


      • #48
        Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

        Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
        In de loop van vrijdagnacht en zaterdagvoormiddag bepaalt een actievere regenzone ons weer. De maxima liggen zaterdag rond 13 graden. In de namiddag wordt het vanaf het noorden droger met opklaringen.

        Sowieso dat we enkele buien over ons krijgen
        Maar maakt niet uit, ik heb me er al op ingesteld
        Inderdaad, geweldig weer zal het niet worden, maar als we het ergste verwachten kan het alleen maar meevallen
        ik heb dan wel geen weather-sealed camera, maar wel een hoe waarvan ik gebruik zal maken

        tot morgen!
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

        Comment


        • #49
          Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

          Wat wordt het weer vandaag, morgen of over 14 dagen? Bekijk de uitgebreide weersverwachting bij Meteox.


          beeld geeft vooruitzicht weer in de 3 uur voorafgaand aan tijdstip : voor 13 u , na 13 u

          Comment


          • #50
            Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

            Op kmi.be:

            Zaterdagvoormiddag is het zwaarbewolkt en regenachtig in het centrum en het zuiden van het land. Vanaf het noorden wordt het geleidelijk droger met opklaringen. In de namiddag wisselen opklaringen en wolkenvelden elkaar af. Een plaatselijk buitje blijft mogelijk maar het is de meeste tijd droog. Het is gevoelig frisser met maxima van 8 of 9 graden in de Ardennen en van 10 tot 12 graden in de andere streken. De wind ruimt overal naar noordwest tot westnoordwest en waait eerst matig, op het einde van de dag zwak tot matig.

            Ziet er niet echt slecht uit
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #51
              Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

              Volgens Meteoservices.be zou het in de regio van Spa in de voormiddag (tussen 06.00 en 12.00 uur) 100% kans zijn op regen (10mm).
              In de namiddag zou het er beter uitzien, 15% kans op regen (0,2mm).
              Temperatuur tussen 7-8°C, niks te warm dus.
              Warme kledij, regenjas (en/of poncho) zal wel nodig zijn.

              Comment


              • #52
                Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                hallo iedereen,

                het ziet er voor mij wat te vochtig (=water ) uit.
                ik ga afhaken, maar jullie zien me zeker wel eens op een drogere dag op een andere SD.

                veel plezier d'er mee en toch bedankt voor de inspanning van hans.
                het is een puike voorbereiding.

                prima

                amuseer je

                Comment


                • #53
                  Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                  Ook verstuurd als PM, maar om zeker te zijn in geval ik iemand vergeten ben...



                  Beste allemaal

                  Allereerst: bedankt om zo talrijk voor deze SD in te schrijven. Op gevaar af van aan “overkill” te doen wou ik toch nog wat info delen.

                  Eerst en vooral: ik ben de hele avond online maar mochten er directe vragen zijn: mijn gsm nummer is (zie PM). Kan ook handig zijn bij eventuele vertraging, laatste minuut afzeggen (maar dat doen we niet natuurlijk) enz .

                  Eerst en vooral het weerbericht:

                  Weersverwachting voor morgen zaterdag
                  Zaterdagvoormiddag is het zwaarbewolkt en regenachtig in het centrum en het zuiden van het land. Vanaf het noorden wordt het geleidelijk droger met opklaringen. In de namiddag wisselen opklaringen en wolkenvelden elkaar af. Een plaatselijk buitje blijft mogelijk maar het is de meeste tijd droog. Het is gevoelig frisser met maxima van 8 of 9 graden in de Ardennen en van 10 tot 12 graden in de andere streken. De wind ruimt overal naar noordwest tot westnoordwest en waait eerst matig, op het einde van de dag zwak tot matig.

                  Dus het wordt al beter tegenover enkele dagen geleden, en om de woorden van Schoonspikke te gebruiken: een watje dat daarvoor thuisblijft.

                  Praktisch:

                  Veel info staat al op mijn website:



                  of op het forum natuurlijk:

                  Forum voor het organiseren van BD-Shooting-Days. Plaats hier de aankondiging, programma en deelnemerslijsten.


                  Toch nog wat dingetjes (ik weet dat er véél beter fotografen tussen zijn maar toch enkele tips ook hieromtrent):

                  • Lenzen: hoewel een breedhoeklens altijd nuttig is, zijn er toch ook mooie plekjes waar je met een télé zoals een 70-200 mooie details kan isoleren, zoals een klein watervalletje.
                  • Filters: grijsverloop omwille van geen horizon of grillige horizon niet zo nuttig, grijsfilter en zeker een polarizatiefilter kunnen nuttig zijn.
                  • Statief zeker niet vergeten. Als je spikes hebt: zet ze erop.
                  • Een AW tas of rugzak zeker nuttig, en toch misschien wat om je toestel te beschermen in het regenachtige weer.
                  • Persoonlijk vind ik voor zo’n wandeling een flesje water en misschien zelfs een knabbeltje geen overbodige luxe.
                  • Wees voorbereid voor modder: stevige stapschoenen of laarzen zijn aangewezen alsook de mogelijkheid iets anders aan je voeten te doen bij het naar huis gaan.
                  • Regenkledij (natuurlijk).
                  • Kaartje voor de Hoegne kan eventueel van mijn website gehaald worden.

                  Organizatie morgen

                  Omwille van de relatief grote opkomst gaan we de groep in stukken knippen om te vermijden dat we elkaar voortdurend voor de voeten lopen. We zullen wel hetzelfde parcours lopen maar wat tijd tussenlaten.

                  Verzameling aan de Pont de Belleheide en als er een eerste groepje aanwezig is brengen we die mensen naar de pont de Centenaire. Het is dan gemakkelijk om de Hoegne naar beneden te volgen. Afstand langs de weg is 5-6 km dus een groep brengen is max 15 minuten en dan is het aan de volgende groep. We zullen ter plaatse kijken hoe de groepjes in te delen maar hoewel de route niet moeilijk is zullen we kijken dat er in iedere groep iemand is die het traject al gedaan heeft. Ik denk dat we zo met een 3-tal groepen met 10-15 minuten tussen de wandeling van een 3-4 km doen. Traject is/kan glad zijn door de modder en de vele bladeren, en ook de passerelles om over te steken kunnen glad zijn. James71 heeft me verteld dat mensen die lid van BD zijn verzekerd zijn; niet-leden kunnen mits betaling van 2€ verzekerd worden. (niet verplicht).

                  Mocht er belet of vertraging zijn, laat aub iets weten (sms of bellen – zie gsm-nummer).

                  Weer of geen weer, de natuur ziet er nu heel mooi uit, dus we nemen alle tijd om af te dalen en plaatjes te schieten. Terug aan de pont de Belleheide moet er dan wel even gereden worden om de wagens op te halen die aan de Pont de Centenaire achtergelaten zijn. We kunnen dan lunchen aan de Pont de Belleheide waar je wat sncks kunts krijgen maar ook eventueel meegenomen boterhammen op kan eten als er iets geconsumeerd wordt.

                  Na de middag gaat het dan richting Solwaster, waar we de route langs de Statte zullen verkennen, zo ver en zo lang de “goesting” gaat… Rekening houdend met de wensen van de deelnemers stel ik voor rond 15u30 à 16u te stoppen; eventueel kunnen degenen die niet weg moeten de emoties van de dag nog even wegspoelen.

                  Ik heb wat mensen met elkaar in contact gebracht ivm carpooling. Zelf rijd ik in Sterrebeek de E40 op, tot Luik en dan E42. Als er nog iemand op die route een lift nodig heeft is het de moment!

                  Afspraak tussen 8u45 en 9u. Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Ik kijk er alvast naar uit!

                  Tot morgen!
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #54
                    Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                    Ik wacht morgenochtend de laatste voorspellingen af ivm regen en wind
                    Last edited by frank207be; 5 november 2010, 21:42. Reden: Regen en wind?

                    Comment


                    • #55
                      Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                      Vroeg uit de veren...
                      Nog een toerke maken met mijn honden en ik kan starten
                      Hopelijk klaart het vlug op

                      groeten,

                      Roland

                      Comment


                      • #56
                        Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                        Ik ben net opgestaan om het weer te bekijken, het komt met bakken naar beneden en volgens de buienradar blijft dat zo ook de hele ochtend. Aangezien het uit het ndoord-westen komt voorspelt dat voor onze sd weinig goeds. Jammer, ik zie er maar vanaf.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #57
                          Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                          Heb juist mijne koffie op en ben al opgestaan met een schoolreis gevoel..
                          Dadelijk floirz uithalen en dan vertrekken..Tot straks iedereen.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #58
                            Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                            Met dit weer ga ik misschien 's middags inpikken

                            Comment


                            • #59
                              Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Ik ben net opgestaan om het weer te bekijken, het komt met bakken naar beneden en volgens de buienradar blijft dat zo ook de hele ochtend. Aangezien het uit het ndoord-westen komt voorspelt dat voor onze sd weinig goeds. Jammer, ik zie er maar vanaf.
                              idem.
                              Zag het niet echt zitten
                              Mss volgende week eens zelf naar daar

                              Comment


                              • #60
                                Re: SD Riviertjes Hoge Venen 6/11/2010

                                De riviertjes....

                                Beste Hans,

                                Naast je organisatietalent ivm deze prachtige SD, heb je ook oog voor afwisseling...
                                Voormiddag een natuurlandeling langs de Statte met bakken water en amper de kans om een camera uit de tas te halen...
                                Dan snel naar de kroeg om te bekomen van alle natte emoties om vervolgens een super-namiddag aan de Hoëgne op poten te zetten: met goed licht, variatie met opnames met mooie kleuren en snelstromend water (en pas aangevoerd) ..
                                je zorgt voor sfeer zonder meer!
                                Het was een superdag, lang geleden dat er nog zoiets georganiseerd werd
                                Hans je bent bedankt en ik denk dat elke deelnemer vandaag wat gevloekt heeft maar evenzeer genoten heeft

                                Ik heb weer personen teruggezien, zeer leuk weerzien zelfs...en ik heb weer kennis kunnen maken met voor mij 'nieuwe gezichten' wat telkens boeiend is.

                                Aan alle deelnemers, bedankt voor de heel toffe sfeer en gezelligheid !
                                @ Yammee bedankt voor de rit en de leuke babel
                                @ Romulus bedankt voor de rit naar en van Solwaster en de Nikon-info
                                @ Schoonspikke, tof voor de uitleg van de NIk-software, ik kom bij jou thuis 'in de leer'

                                Als afsluiter heb ik de suggestie om deze SD eens over te doen in mistige omstandigheden met sneeuw en ijs...en Hans weer als organisator, want hij weet van aanpakken

                                Groeten,

                                Roland
                                Last edited by Roland Cuypers; 6 november 2010, 18:23.

                                Comment

                                Working...
                                X