Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

    Zeker interesse!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

      Het wordt wellicht 6 mei. Heb net bericht gehad van de abdij van Leffe, als we de dag op voorhand verwittigen is het nog tijdig om een rondleiding te krijgen... dus in geval van regen brengt de Heer toch nog verlossing

      Comment


      • #18
        Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

        Leuke SD. Zeker interesse (onder voorbehoud van datum, dacht dat ik de 6de op een communiefeestje verwacht werd...)

        Abdij van Leffe ne mens zou nog hopen dat 't gaat regenen !
        Fuji X - Less became more

        Comment


        • #19
          Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

          Zeer mooi initiatief
          Als de datum me schikt, mag je me verwachten

          Comment


          • #20
            Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

            toch vrees ik dat het de 6e zal worden, hangt nog een klein klein beetje af van lightyear's kompanen.

            Maar: de abdij van Leffe is ook individueel te bezoeken:

            Openingstijden : 01.06 > 31.08, woensdag, zaterdag en zondag
            Uren : om precies 15.00
            Duur : 45'- 60'

            Velen weten dit niet (zeker als ze de SD Dinant-pdf niet gelezen hebben ) maar de abdij van Leffe ligt op wandelafstand (1,5km) van de kerk van Dinant. Ik weet niet of Wim die pdf nog online staan heeft, anders mail ik 'm wel eens, daar in staat een stadswandeling in Dinant die je ook naar de abdij voert.

            P.S. Tof, ik zie een paar nieuwe namen naast een paar van de "kliek" van Dinant Altijd leuk om zowel "oude bekenden" als nieuwe gezichten te leren kennen...

            Comment


            • #21
              Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

              Datum ligt nu vast, de eerste inschrijvingen mogen beginnen komen

              Nogmaals opmerken dat hier geldt zoals bij de SD Dinant: als je nog niet echt zeker bent dat je kan/mag/wil gaan, mag je me al een pm sturen om je interesse te laten blijken, maar zeg er dan bij dat het nog niet zeker is.

              Comment


              • #22
                Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - 6 mei - Natuur en landschappen

                Oei, ik verneem net dat ik op 6 mei familiale verplichtingen heb (en er zullen er nog wel zijn met communiefeesten allerhande), en de streek van Dinant is nu toch wel te ver om daar mee te combineren. Je zal het jammer genoeg zonder mij moeten stellen.


                seppuku.

                Comment


                • #23
                  Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - 6 mei - Natuur en landschappen

                  jammer, maar 't zal zeker niet de laatste SD zijn die ik organiseer bezuiden Samber en Maas. Als 't een troost is: deze SD bevat (voorlopig!!) nog geen exclusiviteiten die je als individueel niet kan doen... de SD Dinant was één en al exclusief

                  Comment


                  • #24
                    Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - 6 mei - Natuur en landschappen

                    Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                    jammer, maar 't zal zeker niet de laatste SD zijn die ik organiseer bezuiden Samber en Maas. Als 't een troost is: deze SD bevat (voorlopig!!) nog geen exclusiviteiten die je als individueel niet kan doen... de SD Dinant was één en al exclusief
                    No problemo, Stefaan. Als je moet wachten op een datum die voor iedereen past, zul je nog sneller Godot voorbij zien komen. Annevoie heb ik trouwens al gezien, 't is meer voor de sfeer dat ik naar zo'n SD kom.


                    seppuku.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschap

                      Je mag mijn echtgenote + zoontje van 9 en mijzelve voorlopig op de lijst zetten.
                      Dit zien we wel zitten.
                      Oja, geen avondeten, geen carpool, vzwlid ja (lidgeld betaald dus ?)
                      Last edited by Lightyear; 13 februari 2007, 21:59.
                      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschap

                        Zet mij ook maar op het lijstje.
                        Single, 3 plaatsen vrij in de auto, wel avondeten (ribbetjes met Leffe? ) , (nog) geen vzw-lid
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschap

                          deze mail kreeg ik van Sonia, een zeer lieve en behulpzame mevrouw van de toeristische dienst van Dinant, ik wou 'm jullie niet onthouden want ik vind 'm heel koddig:

                          Hallo Stefaan,
                          (...)Jij hebt een heel goed idee om naar dinant terug te komen. Het is prima !
                          Komen jullie op een zondag zoals verleden keer?
                          Wat betreft de tuinen van Annevoie, geen probleem, vanaf april zijn ze elke dag open van 09.30 tot 17.30. Het is een vrij bezoek, je mag blijven zolang je wilt. Ik denk wel dat ik een beetje documentatie heb, ik zend je wat ik vind per post.
                          Voor Furfooz, ook geen probleem, zoals de tuinen, is het park vanaf april elke dag open, van 10.00 tot 17.00.
                          Ik heb de beschrijving gids van het park, ik zend je de gids per post.
                          Nu, als het regent, heb jij gedacht aan de abdij van Leffe, het museum en het kasteel van Vêves.
                          Voor het museum van Leffe bier, zijn ze normaal open, elk weekend van april tot oktober. Er zijn bezoeken ieder uur, misschien is het toch beter te reserveren want het bezoek is toegankelijk voor groepen van max 15 pers. Maar ze zijn niet altijd gemakkelijk bereikbaar. Het is in feit het personeel van inbev.
                          Het museum is erg klein en onder ons 2, niet echt uitzonderlijk.
                          Het bezoek aan de abdij is meer interessant, je kan verschillende zalen zien (hall, eetzaal, de kerk en de koorstoelen, de tuin en nog andere plaatsen). Het bezoek is altijd begeleid met een pater. Dat duurt +/- 45 min. Maar, op aanvraag, dat zou langer kunnen duren, de paters zijn heel vriendelijk.
                          S’Morgen is de abdij van 9.00 tot 11.00 bezoekbaar en in de namiddag van 13.00 tot +/- 15.00.
                          (...)Het kasteel van Vêves is ook mooi, en de beboste ongeving rond het kasteel ook, het is open van 10.00 tot 17.00. Het is een vrij bezoek in het kasteel, je blijft dus zolang je wilt.
                          Het kasteel van Vêves is niet ver van Furfooz en niet ver van het dorpje van Celles waar er een mooie Romaanse kerk is met 2 crypten.
                          Ook in de streek maar 3 à 4 km verder, hebt jij nog de kerk van Foy-Notre-Dame met een versierde zoldering met 145 schilderijen (op hout).
                          Meer in de buurt van de tuinen van Annevoie, hebt jij de abdij van Maredsous maar vooral de abdij van Maredret waar de kerk veel mooier is met koorstoelen van hoog interesse.
                          Je kan de koorstoelen alleen op aanvraag zien en de zuster zijn beschikbaar tussen 09.30 > 11.15, van 12.30 > 13.00 en van 14.15 > 18.30.
                          Nog een idee is de brouwerij du Bocq, in Purnode, er is een bezoek om 14.00 en om 16.00, elke zaterdag en zondag.

                          Voilà, voilà,
                          Ik vergeet niet de documentatie te zenden.

                          Tot binnekort,
                          Sonia.
                          Met de abdij van Leffe is contact opgenomen, ik heb de situatie uitgelegd, en als ik een paar dagen op voorhand eens bel kan ik de zaterdag nog altijd bevestigen of afzeggen. De paters zijn dus inderdaad heel vriendelijk (maar dat hadden we op onze verkenning al gemerkt hé Wim).

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschap

                            Mooi initiatief waar ik graag op inga
                            Ik zal er dus ook zijn.

                            1 persoon
                            Geen Carpool
                            Avondeten: JA (Mosselen )
                            Lid BD vzw: (ja dus)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschap

                              Ik had al een tijdje terug interesse gemeld, maar ik wil natuurlijk ook nog op de deelnemerslijst!
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschap

                                komt in orde!

                                A propos, dit zal zeker niet de laatste SD zijn dit jaar, ik denk dat het voor jou stilaan goedkoper uitkomt je BD-vzw-lid te laten maken in plaats van telkens die verzekering bij te betalen

                                Comment

                                Working...
                                X