Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

    Een klein vraagje: hoe leveren we de foto's aan aan jullie?
    ----
    http://www.wispr.be

    Comment


    • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

      Oorspronkelijk geplaatst door witam77 Bekijk bericht
      Een klein vraagje: hoe leveren we de foto's aan aan jullie?
      Er wordt aan gewerkt. Er komt een ftp-server en wat software om alles samen te brengen, mét een trefwoord per model. Wie geen modellen heeft kan als trefwoord "Gebouwen" of "Varia" gebruiken (dat laatste bv. voor foto's over fotografen). Purlut is de zorgzame persoon die ons die service beschikbaar stelt.

      Binnenkort hier in de zaal...
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

      Comment


      • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

        Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        Hallo
        In antwoord op de stelling dat een "modellenpool" beter werkt dan een "doorschuifsysteem" wil ik het volgende vertellen.

        Ik was met 3 modellen aanwezig.
        Van 11.00 uur tot 13.00 uur hadden ze alle drie 2 á 3 fotografen, waar ze dus ook mee gewerkt hadden. Om niet de gehele dag met dezefde fotografen te werken, werd besloten om naar de verzamelplek te gaan en daar te wachten op nieuwe fotografen. (en te eten) Na het eten vergeefs gewacht op andere fotografen, maar die hadden allemaal al een model of waren alleen in het gebouw geïnterresseerd. Om mijn modellen toch niet te hele tijd te laten ronddolen, heb ik ze zelf maar geschoten. Ondertussen steeds vragend aan andere of zij een model nodig hadden. Schijnbaar niet. (of waren "mijn" modellen niet de moeite waard om mee te werken?) Tegen 15.00 maar weer naar de verzamelplek toegegaan en weer gewacht.
        Niemand die kwam opdagen, dus na een halfuurtje wachten zijn we maar huiswaards gekeerd!!!!

        Dus "poolsysteem" werkt beter?? Denk het niet.
        Zeker niet als je dat niet van te voren afspreekt. (Dus een verzamelplek waar modellen door fotografen opgehaald kunnen worden.)
        Het "doorschuifsysteem" had kunnen werken, maar is niet toegepast. Is ook heel moeilijk om dat met deze aantallen te organiseren.

        Dus mijn conclusie en die van mijn modellen is dan ook:
        De organisatie was goed, maar niet meer dan dat.
        De kreten "schitterend", "perfect", "grandioos" zijn in mijn ogen niet van toepassing. Die kreten waren wel van toepassing op de locatie en de weersomstandigheden.

        Dat was wat ik even kwijt wilde.

        Met vriendelijke groet,

        Antonius
        beheerder van http://www.znam.nl

        ps
        Maar toch gaarne bereid om een volgende keer weer modellen te leveren voor een nieuwe BD modellendag
        Antonius,


        Ik weet niet of je aanwezig was op de modellenshoots in Winterslag en Waterschei, maar daar is duidelijk gebleken dat een doorschuifsysteem op dergelijke schaal gewoon niet werkt. Daar waren het al snel fotografen zonder model en modellen zonder fotograaf die elkaar tegen het lijf liepen en het dan maar met elkaar "moesten" doen.
        In dat opzicht lijkt mij een modellenpool een stuk beter, maar - zoals nu blijkt uit jouw ervaring - dient ook daar nog één en ander aan bijgeschaafd te worden. We kunnen er alleen maar uit leren voor een eventuele volgende shoot.

        Ik denk dat in het MHA veel fotografen en modellen elkaar tegengekomen zijn op weg naar het afspreekpunt en daar bijgevolg niet geraakt zijn, ook al omdat de plaats in een uithoek van het terrein lag (maar dat laatste kon daar ook moeilijk anders).

        En euh... ik had gerust nog wat met Yoni willen shooten, voor zover het ze het niet beu was om met iemand te werken die voortdurend een onverstaanbaar taaltje ergens uit een verre uithoek van Vlaanderen brabbelt...


        seppuku.

        Comment


        • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

          ge hebt natuurlijk ook altijd domme****** gelijk mij die het lef en de moed dan ontbreken het model mee te nemen en er een shoot mee te doen.

          heb het mij al serieus beklaagd.
          een dure les voor de volgende keer
          Live is what you make of it,
          http://www.flickr.com/photos/merces/
          merces

          Comment


          • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

            Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
            En dat allemaal nadat er op voorhand zo'n heisa werd gemaakt omdat enkele fotografen exclusief met hun eigen model wilde werken.
            Maar dat is natuurlijk geen verwijt naar de organisatie toe, volgens mij waren er enkele fotografen die een fotoshoot aldaar een beetje onderschat hadden.
            Dit is volgens mij de basis van het probleem. Heel het gedoe rond die exclusieve modellen heeft er voor gezorgd dat een heleboel andere fotografen niet goed wisten of bepaalde modellen nu wel of niet beschikbaar waren.

            sugar

            Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
            Een probleem hierbij was dat bijna iedereen nogal bezitterig deed over zijn modellen. Daarom dat de meesten het niet aandurfden te informeren of ze een model konden 'lenen' bij een fotograaf die bezig was.

            Mij heeft dit nogal gestoord: de opgeëiste monopolies. Het is een les voor de toekomst: wie alleen met zijn eigen modellen wil werken, moet zelf maar een locatie gaan zoeken. Een shooting day is er voor iedereen. Aan georganiseerd egoïsme wil ik liever niet meewerken.
            Dat is waar ik dus op doelde
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Hallo
              Ik was met 3 modellen aanwezig. ... vergeefs gewacht op andere fotografen
              @ Antonius,
              Als ik dat geweten had...

              Waarschijnlijk ben ik de enige die zonder een enkele modelfoto terug naar huis ben getrokken.
              Door een ongelukkig toeval zijn Nat en ik mekaar bij de start uit het oog verloren. Maar daarom niet getreurd, we zullen mekaar wel tegen het lijf lopen, althans dat dacht ik toen. Dus het 10 - 20 mm objectief op de camera, en ook eens een poging doen om ondertussen gebouwen te fotograferen. Nat en zijn ploeg ben ik op het terrein echter niet meer tegengekomen.

              Wat me direct opviel was de agressiviteit van sommige fotografen. Als je toevallig in een zaal binnenstapte waar de bewuste meneertjes aan het werk waren, werd je getracteerd op meer dan een boze blik. Of als deze meneertjes zelf in een zaal binnenkwamen, verwachten zij dat deze direct ontruimd werd voor hun.

              Ik heb niet de gewoonte om over de schouder van een andere fotograaf opnames te maken. Een tweetal keren ben ik voorbij het bureeltje gepasseerd, maar op deze momenten stond er niemand. Na een voormiddag rondlopen kreeg ik er serieus de pest in, en ben dan om 14h00 opgestapt.

              Natuurlijk had ik de organisatie kunen vragen om bemiddeling maar dat hoefde op dat moment niet meer.

              Ik wil er wel op wijzen dat ik de organisatoren helemaal niets verwijt. Leon en zijn ploeg hebben schitterend werk verricht, en daarvoor wil ik hen oprecht bedanken. (Ik wil trouwens mijn 20€ waarborg storten als deelname in de onkosten.) Ik hoop dat ik in de toekomst nog meetings van hen mag bijwonen, maar dan vertrek ik niet meer zonder eigen modellen!

              groeten,
              Walt
              https://waltertalboom.be-
              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

              Comment


              • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                Zoals ik van in het begin vermeld had stonden mijn modellen ter beschikking van iedereen die dat wenste.
                Wat mij wel opviel van in het begin was dat na de brieving ( lees openen van de poorten ) bijna alle fotografen het terrein opwilden, terwijl ( althans, mijn modelllen) nog in de kleedkamer aanwezig waren.
                Ikzelf had dus van in het begin mijn drie modellen bij en er was geen enkele fotograaf ( op zoek naar een model ) te bespeuren.
                Nu, lang duurde dit niet , en ben ik enkel met charlotte ( tot de middag )op wandel geweest.'k Veronderstel ( volgens de hier reeds getoonde opnames ) dat mijn andere modellen wel een fotograaf gevonden hadden.
                Doorschuifsysteem zoals ik meegemaakt heb in Waterschei had het nadeel dat er een tijd op stond. Na een kwartiertje moest men doorschuiven, wat in het begin goed werkte maar al vlug misliep daar men zich niet hield aan de vooropgestelde tijd.
                Niet getreurd al doende leert men.
                Mijn modellen kijken uit naar hun opname's.( alléé da hopen ze tenminste van te kunnen doen).
                Digitale groeten
                K.J.W.

                Comment


                • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Jeezus Antonius, ik had maar al te graag jou modellen voor de lens gehad ...
                  Ik heb het genoegen gehad om Yoni en Suzanne voor m'n lens te krijgen, de overige schoonheden die Antonius bij had heb ik van nabij kunnen aanschouwen (waarvoor oevrigens mijn dank )

                  Moet wel toegeven dat de modellen mij hebben aangesproken daar ik als beginner ook te verlegen was om initiatief te nemen (is nadien wel wat gebeterd)

                  Comment


                  • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                    Hallo allen

                    Bedankt voor jullie positieve reacties op mijn opmerkingen.
                    Ik was al bang dat als ik een beetje te kritisch zou zijn, jullie met z'n allen over me heen zouden vliegen.

                    Maar zoals al eerder gezegd en geschreven:
                    No problem, tot een volgende keer.

                    Antonius
                    Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

                    Comment


                    • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                      Al iemand nieuws hoe we de foto's kunnen leveren of uploaden?
                      Moeten dit full size fotos zijn (enkel de gebouwen) of mogen die resized zijn?

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Al iemand nieuws hoe we de foto's kunnen leveren of uploaden?
                        Moeten dit full size fotos zijn (enkel de gebouwen) of mogen die resized zijn?

                        mir
                        Ik wacht op een reactie van Purlut.
                        Als die uitblijft, ttz als ik volgende week geen reactie heb, nemen we een andere koers. Informatie komt dan hier.
                        Fullator
                        Fotostudio Candela Zone
                        website: http://www.chronax.be
                        website: http://www.marquisemodels.eu

                        Comment


                        • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                          ok bedankt voor de reactie Leon.

                          ps ik was de persoon met die 24-105 die je aansprak,de lens is naar Canon voor nazicht ben benieuwd...

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            ok bedankt voor de reactie Leon.

                            ps ik was de persoon met die 24-105 die je aansprak,de lens is naar Canon voor nazicht ben benieuwd...

                            mir
                            Hou me beslist op de hoogte!
                            Fullator
                            Fotostudio Candela Zone
                            website: http://www.chronax.be
                            website: http://www.marquisemodels.eu

                            Comment


                            • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                              Mij heeft dit nogal gestoord: de opgeëiste monopolies. Het is een les voor de toekomst: wie alleen met zijn eigen modellen wil werken, moet zelf maar een locatie gaan zoeken. Een shooting day is er voor iedereen. Aan georganiseerd egoïsme wil ik liever niet meewerken.

                              Het lag dus zeer zeker niet aan de organisatie. Men kan ons niet verantwoordelijk stellen als niemand de richtlijnen wil lezen.
                              Leon, eerst en vooral bedankt voor al het werk, de vlotte toegang en de voorbereidingen , dit niet enkel naar u persoonlijk maar naar iedereen die in de organisatie zat !

                              Maar bovenstaande reactie zijn voor mij vijgen na Pasen, ik heb je telefonisch gecontacteerd om te vragen (voor ik "ons" inschreef) of ik die dag samen met mijn model "alleen" mocht werken. Ik kreeg van u die bevestiging, waarvoor dank. Ik heb onmiddellijk de € 22 overgemaakt.

                              MAAR,
                              in mijn posts in deze topic voorafgaand aan de shooting day zelf heb ik duidelijk medegedeeld dat mijn model géén samenwerking wou met andere fotografen en ik vond dat, uit respect voor haar keuze, dit probleem mocht zijn.
                              Toch was het iemand van de organisatie die zonder scrupules, in onze setting/pose, plots onze shoot "onderbrak" om zelf een foto van het model te nemen tot grote verbazing van het model (cfr. workshop "contact met model"). Diezelfde persoon heeft zelfs géén contact gehad met het model noch aan haar gevraagd om een foto te nemen of haar ff. bedankt. Zij vond dit allesbehalve en zou graag die foto niet gepubliceerd zien, enkel door de manier waarop.

                              Ik noem géén namen, de desbetreffende persoon wist op dat moment goed genoeg waarvoor hij die foto nam (statement?)

                              Jammer dat er dus stenen geworpen worden naar ons ondanks de duidelijke afspraken op voorhand
                              www.fotofolio.be

                              Comment


                              • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                                Leon, eerst en vooral bedankt voor al het werk, de vlotte toegang en de voorbereidingen , dit niet enkel naar u persoonlijk maar naar iedereen die in de organisatie zat !

                                Maar bovenstaande reactie zijn voor mij vijgen na Pasen, ik heb je telefonisch gecontacteerd om te vragen (voor ik "ons" inschreef) of ik die dag samen met mijn model "alleen" mocht werken. Ik kreeg van u die bevestiging, waarvoor dank. Ik heb onmiddellijk de € 22 overgemaakt.

                                MAAR,
                                in mijn posts in deze topic voorafgaand aan de shooting day zelf heb ik duidelijk medegedeeld dat mijn model géén samenwerking wou met andere fotografen en ik vond dat, uit respect voor haar keuze, dit probleem mocht zijn.
                                Toch was het iemand van de organisatie die zonder scrupules, in onze setting/pose, plots onze shoot "onderbrak" om zelf een foto van het model te nemen tot grote verbazing van het model (cfr. workshop "contact met model"). Diezelfde persoon heeft zelfs géén contact gehad met het model noch aan haar gevraagd om een foto te nemen of haar ff. bedankt. Zij vond dit allesbehalve en zou graag die foto niet gepubliceerd zien, enkel door de manier waarop.

                                Ik noem géén namen, de desbetreffende persoon wist op dat moment goed genoeg waarvoor hij die foto nam (statement?)

                                Jammer dat er dus stenen geworpen worden naar ons ondanks de duidelijke afspraken op voorhand
                                Ik begrijp je reactie volkomen.
                                Er is een groot verschil tussen een persoonlijke sessie, omwille van gevoeligheden van het model en het niet willen delen van modellen met anderen. We zullen hier in de toekomst meer aandacht aan moeten besteden.

                                Voor de SD had ik zo'n 550 mails ontvangen. Ik heb die uiteraard niet allemaal naar de andere organisatoren doorgestuurd, dus waren ze niet van elk individueel geval op de hoogte. Daarom tijdens de briefing vooraf mijn benadrukking van wederzijds respect.

                                Bij SD's van deze omvang is het moeilijk te vermijden dat er eens iets misgaat of misverstanden ontstaan. En dus hadden we de telefoonnummers van al de administratoren en organisatoren op de docfile gezet die iedereen kreeg.

                                Excuses als het niet helemaal is gelopen zoals je verwacht had (ook aan het model); we leren eruit. Toch had ik de indruk dat het voor het overige voor jullie een erg geslaagde dag was geweest.
                                Fullator
                                Fotostudio Candela Zone
                                website: http://www.chronax.be
                                website: http://www.marquisemodels.eu

                                Comment

                                Working...
                                X