Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zondag 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

    Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
    bij de geïnterresseerden of zeker mee gaan ?

    Op dit moment zeker meegaan, maar ik werk in een wispelturige sector...
    Nu ik bevestig zeker 3 weken op voorhand hoor.

    Comment


    • #47
      Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

      Ik heb ook wel belangstelling.
      Dus je mag me mee noteren.
      www.wildlifepixs.com

      Comment


      • #48
        Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

        Hallo, ik ben een snotneus en amateur op vlak van fotografie en ik heb nog nooit een SD dag meegemaakt. Met het beperkt materiaal dat ik heb zou ik toch eens kennis willen maken met de "experts". Ik zou van deze SD gewoon eens met jullie kennis willen maken en als het kan enkele nuttige tips opsteken.
        Maar ... wat nemen jullie op zo een SD-uitstap allemaal mee ?
        Heb ik genoeg aan mijn body + lens of moet ik heel de reutemeteut meesleuren?
        Het liefst sleur ik zo weinig mogelijk materiaal mee .... dus .. wat nemen jullie zo allemaal mee op een SD?

        PS: Ik ben van Leuven, dus als de datum mij past ( onder voorbehoud ), dan kan ik eventueel een paar mensen oppikken aan het station van Leuven en chauffeur spelen.

        [ Schrijf mij voorlopig maar in maar ik kan pas een paar weken op voorhand mijn aanwezigheid bevestigen ]
        Last edited by Geert_B; 11 januari 2007, 21:31.
        BD0723BE

        Comment


        • #49
          Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          even herhalen want ik zie dat ik nog op de geïnteresseerden lijst sta
          ik wil mee
          SORRY

          Bij deze alles aangepast

          Ik zet hierbij ook even een inschrijvingsstop tot ik zekerheid heb voor een tweede gids, de wandeling opzich is gerust doenbaar zonder gids (is bewegwijzerd en iedereen krijgt een plannetje) maar is wel zo handig dat er iemand is die het beheer enzo van eht gebied wat kent en weet waar wat interessants groeit/bloeit/leeft enz.

          @ Geert_B:

          Het is voor mij tot nu toe ook mn eerste Sd en ik organiseer hem dus zelf

          euhm wat mij handig lijkt om zeker mee te hebben indien je het materiaal hebt:

          STATIEF
          Tele/marco lens
          eventueel rijstzak ofzo om body op te laten rusten
          draadontspanner (trillingen tegengaan van afdrukken)
          kleren die vuil mogen worden als je op de grond ligt om een mooi bloempje te fotograferen

          voor de rest als je een mooie foto wilt van het kasteel een groothoek lens is dan ook wel handig euhm

          verder kan ik als volleerde leek ook niet meer bedenken.

          het geen ik altijd bij heb in het koebos is:

          fototoestel met 18-70mm kitlens
          statief/monopod
          flora
          veldgids vogels
          verrekijker
          loep
          kleren die vuil mogen worden
          K-way regenjas
          Last edited by Cozze; 11 januari 2007, 22:24.
          BD0789BE

          Comment


          • #50
            Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

            Ik zou ook wel meewillen. Ook nog geen SD meegemaakt, maar ik wil wel eens komen. 29 april komt mij voorlopig perfect uit (dus zet mij maar bij de deelnemers), en het is eens wat anders dan de stedelijke meetings van Skyscrapercity.
            Met afzonderlijke planten en dieren trekken ga ik mij niet bezig houden, maar ik weet uit ervaring dat het Hageland een van de prachtigste landschappen is die ons land te bieden heeft (ik ben vorig jaar naar Molenbeek gefietst).

            Als het weer meezit kom ik met de fiets, dat is 55 km enkel. Tegen eind april wordt het tegen 21u donker, dus als ik in de vooravond terugrij komt dat wel in orde. Om 14u daar zijn (Weligerveld 6 in Pellenberg?) is perfect, als ik thuis vroeg genoeg vertrek kan ik onderweg nog wat foto's nemen.

            Comment


            • #51
              Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

              Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
              Ik zou ook wel meewillen. Ook nog geen SD meegemaakt, maar ik wil wel eens komen. 29 april komt mij voorlopig perfect uit (dus zet mij maar bij de deelnemers), en het is eens wat anders dan de stedelijke meetings van Skyscrapercity.
              Met afzonderlijke planten en dieren trekken ga ik mij niet bezig houden, maar ik weet uit ervaring dat het Hageland een van de prachtigste landschappen is die ons land te bieden heeft (ik ben vorig jaar naar Molenbeek gefietst).

              Als het weer meezit kom ik met de fiets, dat is 55 km enkel. Tegen eind april wordt het tegen 21u donker, dus als ik in de vooravond terugrij komt dat wel in orde. Om 14u daar zijn (Weligerveld 6 in Pellenberg?) is perfect, als ik thuis vroeg genoeg vertrek kan ik onderweg nog wat foto's nemen.

              ja aan landschappen geen gebrek echter zet ik je enkel nog maar bij de lijst geïnteresseerden tot ik zekerheid heb van een tweede gids (zie begin topic)
              anders word het voor mij ook te veel en ik wil zelf die dag ook nog wat plaatjes trekken.

              ik laat zo rap mogelijk iets weten wanneer de tweede gids gevonden is.
              BD0789BE

              Comment


              • #52
                Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                Worden er groepjes gemaakt naar gelang de interesses?
                Ik bedoel: macro, landschap, vogels ...?

                Ik heb nog geen groot assortiment aan lenzen, wel zal ik tegen dan een macro hebben aangezien mijn interesse eerder gaat naar kleine stilstaande objecten zoals paddestoelen, bloemen, mossen e.d.
                Het groot geschut dat nodig is voor verre objecten zoals vogels e.d. .... daar waag ik mij nog lang niet aan
                BD0723BE

                Comment


                • #53
                  Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Worden er groepjes gemaakt naar gelang de interesses?
                  Ik bedoel: macro, landschap, vogels ...?

                  Ik heb nog geen groot assortiment aan lenzen, wel zal ik tegen dan een macro hebben aangezien mijn interesse eerder gaat naar kleine stilstaande objecten zoals paddestoelen, bloemen, mossen e.d.
                  Het groot geschut dat nodig is voor verre objecten zoals vogels e.d. .... daar waag ik mij nog lang niet aan
                  in het begin topic staat beschreven dat we de 6 km wandeling zouden doen. op deze wandeling kom je dan zowat alles tegen landschappen maar hopelijk tegen dan ook een veld vol pinksterbloemen en oranjetipjes hopelijk fluiten de vogeltjes uit volle borst.

                  als er echt vraag is om een opsplitsing te doen volgens landschap, macro, vogels enzo dan lijkt het me handiger om voor de landschappers de 11 km wandeling te doen en voor de macro-ers de 2 km in het park van eht ziekenhuis en het koebos te doen en de vogelaars de 6 km te doen.

                  dit houdt echter in dat er dan minstens drie gidsen en/of mensen moeten bijzijn die van eht desbetreffend topic meer afweten dat je toch van elkaar wat moet leren.

                  ik denk echter dat als we in een groep van 12-13 man zijn en we de 6 km moeten doen dat we van alles een beetje kunnen proeven. ik kan geen garantie geven dat je vogels gaat zien (horen ist probleem niet) of dat de vlinders gaan vliegen, voor het zelfde geld is eht dan ****** weer of heel veel wind en dan zie je vlinders amper.

                  Voor mij persoonlijk zie ik het dus liever alles ineen gebeuren. Puur omdat ik dan van alles is kan zien hoe dat andere het doen, ookal heb ik het materiaal der niet voor lijkt me interessant en organisatorisch
                  BD0789BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                    Ik zie dat ik nog onder geïnteresseerden sta, maar wil graag mee. Ik kan helaas nog niet bevestigen, want ik werk af en toe in het weekend, maar vijf, zes weken op voorhand kan ik wel bevestigen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                      Ook ik zou heel erg graag meegaan!

                      Greetz,

                      M.
                      http://markwijnants.zenfolio.com/
                      Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                      Comment


                      • #56
                        Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                        Ook interesse, zowel vogels, macro als landschappen
                        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                        Comment


                        • #57
                          Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                          een beetje laattijdige reactie na mijn eerste interventie, maar je kan me op de lijst zetten van de voorlopigen. Ik werk in shiften en heb af en toe het weekend. Maar ik laat zeker op tijd iets weten. Ik ben van Grimbergen, dus als er mensen problemen zouden hebben met het transport, ik kan die wel eventueel dan afhalen in station Vilvoorde of zo.
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

                          Comment


                          • #58
                            Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                            Hm Cozze, ge hebt mij precies nog nie in uw lijst gezet.

                            Comment


                            • #59
                              Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                              ff druk met de examens ik verwacht morge telefoon over wie dat er mee gaat als tweede gids en dan pas ik de lijst aan
                              BD0789BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                                tweede gids is bevestigd

                                lijst aangepast mocht ik mensen vergeten zijn van de geinteresseerde naar de zeker lijst te zetten laat ff iets weten aub
                                BD0789BE

                                Comment

                                Working...
                                X