Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Topic mag open blijven, dat is niet jouw call.
    Niets mis met een discussie op inhoud.
    Moderator Note: Inderdaad. Zoals ik in #12 al gezegd heb.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #32
      Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

      Ik heb de foto via de link bekeken en Francis Tilborghs' commentaar erop gelezen,
      het is natuurlijk een visie die "hij" daarop heeft, maar ikzelf ervaar die niet als tenonrechte.
      ik meen ook dat zijn argumenten rekening houden met de artistieke bedoeling van de fotograaf zoals die bij de foto overkomen.
      persoonlijk ben ik het eens met hem wat de bewerking betreft, zijn formulering wordt misschien té persoonlijk aanzien terwijl ze louter op het technische aspect van de foto slaat.
      Monica heeft gelijk als ze stelt dat lachende gezichten geen must zijn, uiteraard ! maar dat klopt niet in dit plaatje. voor een dergelijke meer confronterende stijl is een geheel andere aanpak nodig: dan denk ik bijvoorbeeld aan een eerder rauwe zwart-wit met een andere sterkere gezichtshoek, maar desgevallens is photoshoppen al helemaal uit den boze om de naturel van het rauwe beeld niet te schaden.
      ik vind niet dat francis zijn beoordeling onheus was en ik vind ze wel degelijk.
      Schroniskogórskie Photography

      Comment


      • #33
        Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

        "Welk verhaal de maker van deze foto ons wil vertellen? Als ikaan kinderen op een schommel denk,
        dan zie ik lachende gezichtenen levenslustige kleuren voor mij.
        Hier werden alle kleuren gedesatureerd zodat de bloemen eendoodse indruk maken en het kind er erg bleek uitziet.
        Nochtans heeft het meisje bloemen in haar haar en heeft ze eenfeest jurkje aan.
        Deze foto straalt echter alles behalve feest uit.
        Programma's als Photoshop zijn een middel om de sfeer in eenbeeld te accentueren, terwijl hier de sfeer teniet wordt gedaan."

        wat zegt hij nu eigenlijk? Zegt hij meer dan dat het zijn smaak niet is? Dat hij zelf nogal een enge visie heeft op kinderfoto's? Dat inhoud en vorm maar tot 1 sfeer mogen leiden en men niet op het verkeerde been gezet mag worden? Hij zegt heel veel over zichzelf en heel weinig over de foto.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment

        Working...
        X