Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Shoot 1

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
    Wat vind ik goed?

Het is een mooie, en aantrekkelijke uitgave. Het nodigt uit tot lezen. De lay-out is eerder sober maar wel verzorgd.

Artikels die me enigszins konden boeien:
    • Macrofotografie
    • Kermisreportage
    • Artikel over Zuidpool

Wat kan beter volgens mij?

Veel artikels blijven echt wel heel oppervlakkig. Het niveau is te laag, zeker wanneer men rekening houdt met de doelgroep die vooropgesteld werd.

Ik denk dan in eerste instantie aan het artikel over de statieven. Dit kan je echt geen koophulp noemen. Maar ook een aantal andere artikels, zoals dat over persfotograaf Dirk Waem, gaan net niet ver genoeg. De meeste teksten zijn te summier. Er wordt telkens slechts een stukje van de sluier gelicht, maar de lezer blijft op zijn honger zitten.
    Ik ben het hier volmondig mee eens. Ik vond de onderwerpen bijzonder interessant, zo ook het fotograferen van kinderen, maar echt voldoening heb ik niet gevonden.
    Ik had na de artikels meestal wel iets van, en nu gaat het komen, maar dan was het gedaan.

Het is een zeer mooi tijdschrijft en komt degelijk over en zoals ik al zei de onderwerpen zijn zeker goed gekozen, maar het mag een stapje verder gaan.

Mvg,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Ik heb natuurlijk het magazine ook vastgehad in mijn lokale krantenwinkel, rustig doorbladert en hier en daar een stukje tekst gelezen ... maar heb het toch terug gezet eerlijk gezegd.

De foto op de cover ziet er goed uit ... van een afstand, van kortbij valt op dat het eigenlijk niet echt een denderende foto is, wat niet kan op de cover van een magazine dat zich op deze manier wil profileren, sorry.

Ook zoals al enkele keren aangehaald is, het gaat gewoon niet ver genoeg, als dit voor de serieuze amateur en prof is moet er toch nog wat aan gesleuteld worden vrees ik.

Vind het een schitterend initiatief, en denk er series aan om ook lid van BD te worden, zeker nu er zo'n magazine aan vast hangt, maar door op internet te zoeken en BD door te spitten leer je meer dan wat er momenteel in het magazine staat ... en dat zou toch niet mogen hé.

Het is nog maar het eerste nummer, dus ik veronderstel dat er nog heel wat 'anders' zal aangepakt worden over de volgende maanden. Nu maar hopen dat de redactie het kan volhouden en niet na enkele uitgaves de kosten niet meer gedekt kan krijgen en het magazine terug verdwijnt uit de rekken.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Bedankt voor de vele reacties en suggesties van wat er beter kan. Vooral de opmerkingen over het niveau hebben we aandachtig gelezen. We willen niet te veel mensen afschrikken door meteen te moeilijk te worden, maar anderzijds begrijp ik dat de heel ervaren fotograaf wat op z'n honger blijft zitten. We kijken hoe we die twee in evenwicht kunnen houden.

In Shoot 2 hebben we met een aantal opmerkingen al rekening kunnen houden, voor andere was de periode te krap. Het nummer wordt morgen verzonden; abonnees zouden het ten laatste woensdag moeten ontvangen (normaal dinsdag, maar doordat maandag een feestdag is kan het opschuiven). Vanaf dinsdag ligt het ook in de winkel.

Erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
          Bedankt voor de vele reacties en suggesties van wat er beter kan. Vooral de opmerkingen over het niveau hebben we aandachtig gelezen. We willen niet te veel mensen afschrikken door meteen te moeilijk te worden, maar anderzijds begrijp ik dat de heel ervaren fotograaf wat op z'n honger blijft zitten. We kijken hoe we die twee in evenwicht kunnen houden.

In Shoot 2 hebben we met een aantal opmerkingen al rekening kunnen houden, voor andere was de periode te krap. Het nummer wordt morgen verzonden; abonnees zouden het ten laatste woensdag moeten ontvangen (normaal dinsdag, maar doordat maandag een feestdag is kan het opschuiven). Vanaf dinsdag ligt het ook in de winkel.

Erik
          Ik ben eens benieuwd: als gevorderd fotograaf heb ik liever visies en portfolios, eerder dan technische artikelen. Geldt voor het forum trouwens ook.

thx, Marc
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ik abonneerde me vorige week op Shoot, op 27 mei om precies te zijn en heb m'n goedkeuring tot domiciliëring ook meteen gefaxt.
            Krijg je nadien nog een bevestiging dat alles in orde is?
            Ik hoop alleszins dat ik morgen m'n Shoot nr. 2 in de bus krijg. Vandaag is het er alleszins nog niet.
            Ik kocht Shoot nr 1 gewoon in de winkel en was er alleszins héél positief over. Vandaar da'k me ook abonneerde.

Doe zeker zo verder! Het blad zal uit zich zelf nog groeien wat niveau en kwaliteit betreft.

mvg
            Nikon D90 - Nikon 18-135mm f3.5-5.6 - Sigma 24-70mm f2.8 - Sigma 70-200mm f2.8 - Nikon SB600
            Sigma 70-200 f2.8 te koop!

Comment

Ik vond de eerste Shoot niet slecht van inhoud.
              Zowel beginnend als gevorderd fotograaf kunnen hier mee leven.Er staan toch ook artikels in van profs? En trouwens het is geen magazine voor BD leden alleen he? Ook mensen die nooit op BD komen en dit blad zien zullen ook eentje kopen.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ik vond de eerste Shoot niet slecht van inhoud.
                heb nog niemand gehoord over de tweede uitgave?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Net zoals bij de eerste uitgave (en de duiven ! ). Wij wachten!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik ben deze morgen in de boekhandel geweest en de shoot 2 was nog steeds niet binnen ?
                    Volgens de verkoper was het 1ste nummer een succes. Het was de boekhandel in Aarschot naast de Knoet

Erwin
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      heb nog niemand gehoord over de tweede uitgave?
                      grt,bouk.
                      De tweede uitgave heb ik nog niet helemaal uithelezen maar er staan een paar interessante dingen in zoals de test van de onderwatercameraatjes waar hier van de week iemand een vraag over stelde? Ook omzetting naar zwartwit.En uiteraard de beoordeling door de expert van Syntra in Brugge..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                        Ik ben deze morgen in de boekhandel geweest en de shoot 2 was nog steeds niet binnen ?
                        Volgens de verkoper was het 1ste nummer een succes. Het was de boekhandel in Aarschot naast de Knoet

Erwin
                        Bij mij in boekhandel op station Eindhoven en Den Bosch wel. Heb het ff doorgelezen maar vind de boekjes die er langs staat toch een stuk interessanter voor mij. Ik mis veel tip en trics die ik als beginnend fotograaf wel fijn vind
                        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                        My flickr My site

Comment

Working...
                        X