Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Shoot 1

    ik heb sinds woensdag ook de 'SHOOT' en ik moet zeggen een heeel mooi boekske met mooie layout

    MVG,
    Jeroen
    Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
    JVG Pictures -- flickr

    Comment


    • #92
      Re: Shoot 1

      Ik kocht hem gewoon in een krantenwinkel in Brussel.

      Al een paar artikels gelezen, en het lijkt mij allemaal heel interessant :-)
      Canon 5D MK III

      Comment


      • #93
        Re: Shoot 1

        Wou hem gisteren kopen in de Makro... maar daar lag hij niet.
        Ik zal hem in de Press Shop moeten gaan halen dan!
        www.VIMO.be - Flickr

        Comment


        • #94
          Re: Shoot 1

          Tot nu toe niets ontvangen, die magazine bereikt de Kust blijkbaar nog niet

          Comment


          • #95
            Re: Shoot 1

            Shoot bereikte maandag 20 april al Nieuwpoort dat ook aan de Belgische kust ligt. Oostende is nu wel een grotere stad dan Nieuwpoort maar zou in geen excuus mogen zijn van laattijdige levering.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #96
              Re: Shoot 1

              Ook ik heb het eerste nummer al volledig uitgelezen...

              Maar ik maak hierbij ook de bedenkingen die Laurens (zie bovenaan deze pagina) ook maakt: veel van de artikels blijven redelijk oppervlakkig.
              De uitleg over macro-fotografie, de statieven of de rugzakken kan ik hier op BD ook terugvinden na een korte zoekactie.

              Ik denk dat veel van de actieve leden hier die uitleg ook zouden kunnen geven.
              Dus graag in het volgende nummer iets meer diepgang in de onderwerpen, een uitbreiding op de antwoorden die hier op het forum gegeven worden.
              vb: Waarom is iets zo? Hoe los ik dit probleem "professioneel" op? ...

              Neem nu achteraan de "Accessoires test": heel mooi om enkele accessoires te bespreken, echter geef je zo telkens slechts 1 visie/1 artikel weer. Neem nu de remote control van HAMA: als je hier op het forum even een zoekactie doet op draadontspanners of afstandsbedieningen, dan zie je dat veel leden met gelijkaardige vragen zaten: Welke functies zijn mogelijk? Wat is het bereik? Op welke toestellen kan ik het aansluiten? (ook ik zat hier tot voor kort met de nodige vragen over )
              Een degelijk overzicht van de beschikbare systemen op de markt en hun mogelijkheden zou hier zeker tot zijn recht komen. Eventueel met een tabel bij waarin kort de mogelijkheden van de verschillende systemen vergeleken worden.

              Al bij al toch al een goed blad voor een eerste editie. Het zal wel groeien op zich...
              Ik blijf het in ieder geval in het oog houden!

              Doe zo voort!
              - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

              Comment


              • #97
                Re: Shoot 1

                Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                Ook ik heb het eerste nummer al volledig uitgelezen...

                Maar ik maak hierbij ook de bedenkingen die Laurens (zie bovenaan deze pagina) ook maakt: veel van de artikels blijven redelijk oppervlakkig.
                Blad ziet er inderdaad mooi verzorgd uit. Aangezien ik in de markt ben voor een nieuw
                statief, daar dus mee begonnen. Redelijk oppervlakkig is wel een eufemisme voor zo
                veel nietszeggendheid.

                Comment


                • #98
                  Re: Shoot 1

                  Na SHOOT grondig gelezen en bekeken te hebben, moet ik toch zeggen....Proficiat met het toffe en nieuwe blad.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Shoot 1

                    Bij ons in Nederland heb ik hem helaas nog niet zien liggen (Lokale Bruna)
                    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                    My flickr My site

                    Comment


                    • Re: Shoot 1

                      Ik vind het jammer dat ik het moet zeggen maar ik ben niet overtuigd.

                      Waarom niet:

                      Oppervlakkig en veel te "ruim" opgevat, er is géén echte lijn terug te vinden.

                      Typografie en lay-out zijn een afkooksel van verschillende bestaande magazines.

                      Papierkeuze is mager, bij aankoop zijn de bladzijden al vervormd (golving).

                      Coverbeeld is géén coverbeeld (persoonlijk) ... zeker niet voor een eerste uitgave.

                      Ik hoop hiermee géén ruiten in te gooien, ieder begin is moeilijk en hopelijk hebben jullie iets aan mijn bevindingen.
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • Re: Shoot 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                        Bij ons in Nederland heb ik hem helaas nog niet zien liggen (Lokale Bruna)
                        Als ik het goed gehoord heb op de AV van vorige zaterdag, is er nochtans een oplage van 20.000 voorzien voor Nederland en 15.000 voor Belgie (het laatste cijfer ben ik niet meer heel zeker van.). Dus even zoeken is de boodschap.
                        Mvg,David
                        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                        Comment


                        • Re: Shoot 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                          Als ik het goed gehoord heb op de AV van vorige zaterdag, is er nochtans een oplage van 20.000 voorzien voor Nederland en 15.000 voor Belgie (het laatste cijfer ben ik niet meer heel zeker van.). Dus even zoeken is de boodschap.
                          Da's ook wat ik gehoord had (en mijn eerste gedachte toen ik die post van tomklerks las). Zal waarschijnlijk vrijdag a.s. naar Breda gaan, en zal zeker checken of Shoot te vinden is.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • Re: Shoot 1

                            'k Heb vandaag een advertentie gezien van Shoot in Het Nieuwsblad! 'k Was eigenlijk wel verbaasd

                            'k Had woensdag m'n mama erom gestuurd en het lag mooi klaar in de winkel (voor de zekerheid op voorhand gevraagd of ze het zou verkopen ).
                            Mooi boekje zeg! Vooral die tips en reportages vind 'k 'vree' tof, aan die over kinderfoto's heb ik veel gehad (voor de communiefoto's )
                            'k Heb wel een opmerkingske: soms wordt er iets uitgelegd alsof de lezer echt net begonnen is met fotografie en soms alsof de lezer echt alles weet over al het vakjargon. Dus een beetje tegenstrijdig vind ik: ofwel het enen of wel het andere. Maar waarschijnlijk komt dit omdat er meerder schrijvers zijn van de artikels...
                            't Was ook vree snel uit, ondanks de 100 pagina's
                            Facebook
                            Flickr
                            500px

                            Comment


                            • Re: Shoot 1

                              Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                              'k Heb wel een opmerkingske: soms wordt er iets uitgelegd alsof de lezer echt net begonnen is met fotografie en soms alsof de lezer echt alles weet over al het vakjargon.
                              tis ook voor beide denk ik!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Shoot 1

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Da's ook wat ik gehoord had (en mijn eerste gedachte toen ik die post van tomklerks las). Zal waarschijnlijk vrijdag a.s. naar Breda gaan, en zal zeker checken of Shoot te vinden is.
                                Hmm Ik ben toch nog eens gaan kijken! En Voila! daar stond het dunne zwarte fotoboekje heel erg verscholen achter de zoom. Ik heb meteen de Zoom opzij geduwt zodat de flinke rij Shoots voor iedereen zichtbaar kwam en er eentje mee naar huis genomen!
                                Zal hem van het weekend eens grondig door gaan lezen!
                                Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                                My flickr My site

                                Comment

                                Working...
                                X