Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Shoot 1

Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
    ....Ik heb meteen de Zoom opzij geduwt zodat de flinke rij Shoots voor iedereen zichtbaar kwam en er eentje mee naar huis genomen! ....

Flink zo we laten ons niet verdringen
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
      Als ik het goed gehoord heb op de AV van vorige zaterdag, is er nochtans een oplage van 20.000 voorzien voor Nederland en 15.000 voor Belgie (het laatste cijfer ben ik niet meer heel zeker van.). Dus even zoeken is de boodschap.
      Het is 10.000 voor België en 15.000 voor Nederland. Bijna goed
      Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
      Mijn foto's
      Mijn blogje

Comment

Heb tot nu toe 3 opmerkingen,

1. Zet bij de foto´s van het forum ook de nickname aangezien de meeste bekend zijn aan de hand van hun nickname op BD, nu herkende ik de foto´s maar de namen waren een raadsel.

2. De coverfoto, sorry maar dit kan echt niet, het lijkt wel een gecropte geupscalede foto van een 1 mpix compactje.

3. Ik mis toch de diepgaande info voor de gevorderde fotograaf.

Verder ben ik best tevreden voor een 1e nummer

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Gah, ik heb door mijn Shoot gebladerd toen ik hem kreeg en dan even weggelegd. En nu weet ik niet meer waar 't Zal effie zoeken worden.

Comment

Ik heb me op vrijdag 1 mei ingeschreven op de website.
            Voor het abonnement te krijgen voor SHOOT moest je VOOR 30/04/09 ingeschreven zijn. ik keek echt uit naar dat boekje
            Nikon D60 Kit 18-55mm VR (digitaal)
            Canon 1000F 35-80mm (Analoog) Canon EOS 3000 35-80mm (analoog)
            http://snapshot-sr.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
              Shoot bereikte maandag 20 april al Nieuwpoort dat ook aan de Belgische kust ligt. Oostende is nu wel een grotere stad dan Nieuwpoort maar zou in geen excuus mogen zijn van laattijdige levering.
              Nochtans is hij in Oostende ook al lang toegekomen hoor. Alléé toch bij mijn 'gazettewinkel' op het Westerkwartier
              Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

Ik ben al voor de derde jaar BD Lid maar blijkbaar zijn ze mij daar vergeten.
                Die Shoot bazaar moet ik niet meer hebben, mijn lidgeld volgend jaar zal ik ook vergeten..
                Ik heb onlangs een mailtje naar de secretariaat gestuurd, daar doen ze zelfs niet de moeite om terug antwoorden, dat zegt veel over deze VZW ...take de money and run

Comment

Je hebt in die 3 jaar niks anders gedaan dan een handeltje in fototoestellen en toebehoren aan je posts te zien (30 in 3 jaar? ) ...take the money and run ?
                  Kan je dit dispuut niet oplossen via een PM ?
                  dit is een beetje onder de gordel , niet leuk om te lezen als redacteur van SHOOT en ook niet voor de mods van dit forum die waarschijnlijk uit de lucht vallen ...

Ik vind die shoot een zeer geslaagd tijdschrift vind . Klasse !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WolfOne Bekijk bericht
                    Die Shoot bazaar moet ik niet meer hebben, mijn lidgeld volgend jaar zal ik ook vergeten..
                    Ik heb onlangs een mailtje naar de secretariaat gestuurd, daar doen ze zelfs niet de moeite om terug antwoorden, dat zegt veel over deze VZW ...take de money and run
                    Beste WolfOne,

Omdat je niet tevreden bent over het secretariaat van BD, voel ik me erg aangesproken.
                    In de tickets van onze helpdesk heb ik een search gedaan op je naam en op je nick.
                    Het enige ticket dat ik terugvind dateert van 9 jan. 2009 en betreft je lidmaatschap. Vermits je nu over een groene bol beschikt, is dat lidmaatschap toch in orde.

Wat Shoot betreft ben ik ook gaan zoeken wanneer je dat vinkje geplaatst hebt om je te abonneren. Dit dateert van 10 april 2009, terwijl er gevraagd werd om dit voor 5 april in orde te brengen. Er kan altijd wel een goede reden zijn, waarom je daar niet in slaagde voor de gestelde datum, maar aanvaardt dan ook dat je voor het eerste nr. niet in de mailinglijst opgenomen bent. Je zit daar nu wel in en je bent geabonneerd vanaf nr2, net zoals de anderen die te laat waren.

Indien hiermee je vragen nog niet beantwoord zijn, stuur dan een kopie van de mail die ik niet zou beantwoord hebben.

Groeten,
                    Lut

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WolfOne Bekijk bericht
                      da vingertje hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Shoot ook sinds vrijdag in bezit (ik = @Parijs, vandaar zo 'laat') en vond het ook heel aangenaam lezen! Natuurlijk is het wel wat "weinig" tekst etc om je 3 maanden mee zoet te houden

Wat ik jammer vond aan dit 1e nummer:
                        Ik vind het geweldig dat er bij vele foto's vermeld staat met welk diafragma, sluitertijd & iso de foto genomen is. Als beginner heb je daar -vind ik- wel veel aan..
                        Jammer vind ik het dus dat die niet echt op alle foto's is toegepast van het hele boekje.. (zoals bvb bij de portretfoto's)
                        => Natuurlijk weet ik niet of dit n haalbare kaart is of niet, maar moest het mogelijk zijn zou 'k het wel weten te appreciëren!

Verder valt er niet bijzonder veel op aan te merken.. Het is misschien wel leuk om verschillende toestellen & camera's etc aan tests te onderwerpen, maar ik vraag me af hoe jullie dit echter gaan bijhouden (dit doordat het magazine 1x per 3 maand uit komt)? Zo hoef ik niet meteen binnen 3 maand die 'review' van de nikon D5000, dan staat het internet er al meer dan vol genoeg van (denk ik). Natuurlijk wel blijven vermelden dat die nieuwe toestellen etc uit gekomen zijn..

Als allerlaatste dan misschien nog 1 iets: prijzen.. Zoals bij de fotoprinter, rugzakken etc etc.. Jullie vermelden dat deze nieuw zijn etc. Maar het zou wel handig zijn als je onmiddelijk al een idee hebt hoeveel dat zo iets (ongeveer) kost.
                        Zo vind ik het leuk om te weten dat er A3 fotoprinters zijn & als deze 200 eur kost zou 'k het ook nauwkeuriger gaan opzoeken @ het internet, maar als de prijs rond de 500-600 eur ligt is het gewoon een leuk weetje dat je 't eventueel ook thuis zou kunnen doen..
                        Het valt wat moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat jullie zien wat ik bedoel?

Maar ik vond het zeker een heel aangenaam magazine om te lezen & heb er toch wel dingen uit opgestoken..
                        Keep up the good work!

Comment

Tot op heden nog niet zo veel reacties die de oorspronkelijke vraag van erikdr beantwoorden.
                          Daarom, na uitgebreide lezing van SHOOT 1, mijn bevindingen.

Wat vind ik goed?

Het is een mooie, en aantrekkelijke uitgave. Het nodigt uit tot lezen. De lay-out is eerder sober maar wel verzorgd.

De gebruikte taal is duidelijk en begrijpelijk.

Het is een Belgisch tijdschrift en dat komt ook tot uiting: Belgische verenigingen, locaties en personen worden voorgesteld.

Artikels die me enigszins konden boeien:
                          • Macrofotografie
                          • Kermisreportage
                          • Artikel over Zuidpool

Wat kan beter volgens mij?

Veel artikels blijven echt wel heel oppervlakkig. Het niveau is te laag, zeker wanneer men rekening houdt met de doelgroep die vooropgesteld werd.

Ik denk dan in eerste instantie aan het artikel over de statieven. Dit kan je echt geen koophulp noemen. Maar ook een aantal andere artikels, zoals dat over persfotograaf Dirk Waem, gaan net niet ver genoeg. De meeste teksten zijn te summier. Er wordt telkens slechts een stukje van de sluier gelicht, maar de lezer blijft op zijn honger zitten.

Bij de voorstelling van nieuwe camera’s en accessoires zijn meer specs en grondige vergelijkingen wenselijk. En voor wat betreft de cameratests: hier vind ik de teksten OK, maar moeten ze aangevuld worden met meer gedetailleerde testresultaten (cijfers, grafiekjes, …).

De doelgroep volgens de site van Minoc:
                          De ijkpersoon van Shoot is 25 tot 55 jaar, professioneel actief met een gemiddeld tot hoog inkomen en een brede interesse in fotografie,toerisme, muziek, cultuur, internet en computers. Hij/zij is amateurfotograaf met de ambitie om kwalitatief hoogstaande foto’s te maken, of beroepsfotograaf. Zijn/haar toestel, of geplande aankoop, is een geavanceerde digitale reflexcamera, waarvoor hij/zij in de toekomst diverse uitbreidingen en accessoires zal aanschaffen.

Naar mijn gevoel is Shoot in de huidige gedaante eerder bestemd voor beginners, en niet voor amateur- of beroepsfotografen. Shoot zal dus echt wel met diepgaandere artikels voor de dag moeten komen om het beschreven publiek te blijven boeien. Ikzelf behoor tot die doelgroep, en ben op inhoudelijk vlak teleurgesteld. Aangename lectuur voor tussendoor: ja. Leerzaam en verrijkend: neen.

Zal ik Shoot blijven lezen? Ja, vermits ik het gratis krijg zolang ik BD-lid ben. Zou ik het kopen als ik geen BD-lid was? Neen, niet indien er geen evolutie is. Het aanbod is groot en er is kwalitatief beter.

Ziezo, dit is uiteraard mijn persoonlijk oordeel, en mijn opmerkingen zijn constructief bedoeld. Ik blijft Shoot een goed initiatief vinden, maar persoonlijk hoop ik dat het zal evolueren naar een tijdschrift op een hoger niveau.

Ter info: zelf heb ik mijn (bescheiden) kennis bijeengesprokkeld door veel te lezen op dit forum. Verder koop en lees ik één foto tijdschrift, en dat is Chasseur d’Images. Verschijnt maandelijks, bevat 180 overvolle pagina’s met zeer gedetailleerde, actuele en betrouwbare informatie en kost ongeveer evenveel dan Shoot. Eén minpuntje: ’t is franstalig, maar dat is dan weer een goede oefening!

Groetjes, Wim
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Vond het eerste nummer zeer goed, zeker als beginnend DSLR gebruiker. Het magazine leest zeer vlot, zeker voor iemand die nog véél moet leren.
                            Kijk al uit naar nr 2.

Sony α7ii
                            5OOpx

Comment

ook es mijn bevindingen posten.

is inderdaad vrij weinig tekst om het 3 maanden aan te spenderen.
                              een stuk meer diepgang zou zeker geen kwaad kunnen.

maar alles is vrij duidelijk en verstaanbaar dus dat is ok.
                              dus al bij al een goed boekske.

de vergelijking met zoom.nl en andere maken zou te ver gaan denk ik
                              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                                Tot op heden nog niet zo veel reacties die de oorspronkelijke vraag van erikdr beantwoorden.
                                Daarom, na uitgebreide lezing van SHOOT 1, mijn bevindingen.

Wat vind ik goed?

Het is een mooie, en aantrekkelijke uitgave. Het nodigt uit tot lezen. De lay-out is eerder sober maar wel verzorgd.

De gebruikte taal is duidelijk en begrijpelijk.

Het is een Belgisch tijdschrift en dat komt ook tot uiting: Belgische verenigingen, locaties en personen worden voorgesteld.

Artikels die me enigszins konden boeien:
                                • Macrofotografie
                                • Kermisreportage
                                • Artikel over Zuidpool

Wat kan beter volgens mij?

Veel artikels blijven echt wel heel oppervlakkig. Het niveau is te laag, zeker wanneer men rekening houdt met de doelgroep die vooropgesteld werd.

Ik denk dan in eerste instantie aan het artikel over de statieven. Dit kan je echt geen koophulp noemen. Maar ook een aantal andere artikels, zoals dat over persfotograaf Dirk Waem, gaan net niet ver genoeg. De meeste teksten zijn te summier. Er wordt telkens slechts een stukje van de sluier gelicht, maar de lezer blijft op zijn honger zitten.

Bij de voorstelling van nieuwe camera’s en accessoires zijn meer specs en grondige vergelijkingen wenselijk. En voor wat betreft de cameratests: hier vind ik de teksten OK, maar moeten ze aangevuld worden met meer gedetailleerde testresultaten (cijfers, grafiekjes, …).

De doelgroep volgens de site van Minoc:
                                De ijkpersoon van Shoot is 25 tot 55 jaar, professioneel actief met een gemiddeld tot hoog inkomen en een brede interesse in fotografie,toerisme, muziek, cultuur, internet en computers. Hij/zij is amateurfotograaf met de ambitie om kwalitatief hoogstaande foto’s te maken, of beroepsfotograaf. Zijn/haar toestel, of geplande aankoop, is een geavanceerde digitale reflexcamera, waarvoor hij/zij in de toekomst diverse uitbreidingen en accessoires zal aanschaffen.

Naar mijn gevoel is Shoot in de huidige gedaante eerder bestemd voor beginners, en niet voor amateur- of beroepsfotografen. Shoot zal dus echt wel met diepgaandere artikels voor de dag moeten komen om het beschreven publiek te blijven boeien. Ikzelf behoor tot die doelgroep, en ben op inhoudelijk vlak teleurgesteld. Aangename lectuur voor tussendoor: ja. Leerzaam en verrijkend: neen.

Zal ik Shoot blijven lezen? Ja, vermits ik het gratis krijg zolang ik BD-lid ben. Zou ik het kopen als ik geen BD-lid was? Neen, niet indien er geen evolutie is. Het aanbod is groot en er is kwalitatief beter.

Ziezo, dit is uiteraard mijn persoonlijk oordeel, en mijn opmerkingen zijn constructief bedoeld. Ik blijft Shoot een goed initiatief vinden, maar persoonlijk hoop ik dat het zal evolueren naar een tijdschrift op een hoger niveau.

Ter info: zelf heb ik mijn (bescheiden) kennis bijeengesprokkeld door veel te lezen op dit forum. Verder koop en lees ik één foto tijdschrift, en dat is Chasseur d’Images. Verschijnt maandelijks, bevat 180 overvolle pagina’s met zeer gedetailleerde, actuele en betrouwbare informatie en kost ongeveer evenveel dan Shoot. Eén minpuntje: ’t is franstalig, maar dat is dan weer een goede oefening!

Groetjes, Wim
                                Ik kan hier in volgen
                                Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

Working...
                                X