Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airforce One?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Airforce One?

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
    Airforce 2 wordt dacht ik het vliegtuig genoemd waar de vice-president in reist. Als die er niet inzit wordt gewoon het call sign gebruikt. Geldt ook voor de air force one. Geen president = gewoon vliegtuig.
    Ik meen mij te herinneren dat de call-signs voor de 2 Boeings 747 "Angels 1" en "Angels 2" zijn en idd. verandert naar "Airforce One" wanneer de president aan boord stapt.

't Is trouwens traditie dat de uittredende president naar huis mag vliegen met een 747 terwijl de nieuwe persident wordt ingezworen. De oude president gaat dan als president aan boord, en het call-sign is dus Airforce One. Op het moment dat de nieuwe president de eed aflegt veranderd het call-sign van Airforce One naar Angels 1; tijdens de vlucht dus... Schijnt een emotioneel moment te zijn voor crew en traffic controllers.

Kris.
    My work: VICTORIE.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
      de pics staan hier:
      dan weten jullie meteen wie/wat ik bedoel met airforce 2.
      heb trouwens geen flauw idee of die zo wel genoemd wordt.
      Den Airforce 2 is den bak van de vissenpresident. De gewone president en de vissenpresident reizen nooit samen. Kwestie dat er nog ene overblijft als den andere crasht.....
      Walter

Comment

tot ze tegen elkaar kwakken natuurlijk
        foto als spiegel of als venster?

Comment

mocht dat gebeuren, kunnen ze altijd bij mij terecht als waarnemend presidentje

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
          X