Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ben vandaag geweest en het was om bij te huilen. 95% van de werken zijn beschadigd, een zeer simpele ziel heeft op bijna alle werken witte halfdoorschijnende lijnen staan spuiten. Noem een werk en het is beschadigd...
Als je er nooit was dan zal je misschien nog zien hoe mooi het moet geweest zijn.
Sinds een week of 3 zijn er toch enkele werken bijgekomen en is de grote Mataone op de buitenmuur afgewerkt.
Een prachtloc voor graffitiliefhebbers naar de kl.... voor urbexliefhebbers was het al langer naar de wip. Maar respect voor Pete-One en Mata-One. Die zou ik graag verder kunnen volgen. Niets tegen Skitso maar is minder mijn smaak (al fotografeerde ik zijn werk uiteraard ook).
Naar de vernielers toe: d'r lopen toch een pak klojo's rond hoor,
grtz,
Kinglouie
Verdommetoch
Ik ben dus bij de laatsten geweest die het intact heeft gezien of toch min of meer. Een zeer mooi bewijs dat urbexlocaties beter geen bekendheid, die fotograaf van het nieuwsblad had ik graag een paar kletsen rond zijn oren gegeven
Verdommetoch
Ik ben dus bij de laatsten geweest die het intact heeft gezien of toch min of meer. Een zeer mooi bewijs dat urbexlocaties beter geen bekendheid, die fotograaf van het nieuwsblad had ik graag een paar kletsen rond zijn oren gegeven
Hadden wij het niet gelezen gehad dan hadden we geen 2 maal kunnen gaan foto's nemen.En de 2de maal nog geen maand terug was al minder dan de eerste keer , maar de laatste keer was de zijgevel wel afgewerkt.
François
Gaat er iemand nog dit weekend?
Naar het schijnt gaat de boel eind deze maand tegen de vlakte...
Ik zou eens willen een kijkje gaan nemen allesinds...
#57 negeren mannen... schijnt pas deze zomer afgegooid te worden.
Naar het schijnt is 75% van de werken beschadigd. Sommigen zullen hersteld worden maar anderen zijn onherstelbaar.
#57 negeren mannen... schijnt pas deze zomer afgegooid te worden.
Naar het schijnt is 75% van de werken beschadigd. Sommigen zullen hersteld worden maar anderen zijn onherstelbaar.
Naar het schijnt 75%???? Geloof me, als ik je zeg 95% dan is het 95% maar ik tel dan enkel de grote volledig muurvullende werken en rekenkundig ben ik een ramp
Ah neen, je hebt gelijk ...er is maar 20% verprutst gelukkig had ik hiervan een bewijsje. Oef, ik dacht even dat het erger was
Meestal staan enkel de lijnen, de naam is hier eerder uitzondering (en dan heb ik NIET het over de naam van Peteone)
de gustibus et coloribus non est disputandum
Greetz, Artur Bex
Ze moesten ze godv***** hun spuitbus laten doorslikken
Hoe ziek kan je nu zijn, zeg? Ik had het verdorie al een tijd geleden al voorspeld na dat artikel in de krant, die stomme inktkoelie van een journalist heeft bloed aan zijn handen
Eerstdaags stuur ik een mailtje naar de krant.
Wat ik me wel afvraag... ik weet dat zo'n spuitbussen niet zo goedkoop zijn.
Ik weet ook dat je heel wat spuitbussen kan leegmaken om zo'n hele muur te vullen.
En dat gebouw telt heel wat muren die volgespoten staan.
Betaalt die kunstenaar dat allemaal uit eigen zak, ook wetende dat het gebouw binnen afzienbare tijd neergehaald wordt?
Ik bedoel: braafjes die spuitbussen zelf kopen om dit te verwezenlijken. Of wordt hij gesponsord?
Hij wordt er in elk geval niet voor betaald of vergoed neem ik aan.
Wat ik me wel afvraag... ik weet dat zo'n spuitbussen niet zo goedkoop zijn.
Ik weet ook dat je heel wat spuitbussen kan leegmaken om zo'n hele muur te vullen.
En dat gebouw telt heel wat muren die volgespoten staan.
Betaalt die kunstenaar dat allemaal uit eigen zak, ook wetende dat het gebouw binnen afzienbare tijd neergehaald wordt?
Ik bedoel: braafjes die spuitbussen zelf kopen om dit te verwezenlijken. Of wordt hij gesponsord?
Hij wordt er in elk geval niet voor betaald of vergoed neem ik aan.
Aan ons hebben ze verteld dat ze alles zelf kopen , maar tegen vergoeding al eens een kinderkamer decoreren .Ze hebben beiden een btw nummer.(Hebben zelfs hun kaartje gekregen)
François
Aan ons hebben ze verteld dat ze alles zelf kopen , maar tegen vergoeding al eens een kinderkamer decoreren .Ze hebben beiden een btw nummer.(Hebben zelfs hun kaartje gekregen)
François
EN, ze laten hun lege bussen niet achter. Alleen al dat. ik ken locaties waar een groter kapitaal is verspoten en waar je struikelt over de spuitbussen. Het resultaat is daar enkel spectaculair omwille van de afmetingen, maar ivm pete, mata en skitso produceren ze niet meer dan gigantische tagging. Mooi voor één foto maar dan komt het repetitieve aspect.
Ik weet dat ze een andere locatie zoeken, wie kan/wil daarbij helpen ?
En de mening van de BD'er die plezier zoekt in het achterlaten van stomme comments op mijn site onder de naam Mata-one is hierbij niet gewenst. Hoe ziek kan je zijn ? En hoe laf ?
@Francois, tot mijn grote verbazing heb ik al vele duizenden bezoekers gekregen op de site, enkelen daarvan vroegen naar contacten met de artiesten. Je kent ze dus ook.
Doorgeven, dit soort talent moet gekoesterd worden.
Naar het schijnt 75%???? Geloof me, als ik je zeg 95% dan is het 95% maar ik tel dan enkel de grote volledig muurvullende werken en rekenkundig ben ik een ramp
Ah neen, je hebt gelijk ...er is maar 20% verprutst gelukkig had ik hiervan een bewijsje. Oef, ik dacht even dat het erger was
Meestal staan enkel de lijnen, de naam is hier eerder uitzondering (en dan heb ik NIET het over de naam van Peteone)
Het zijn mijn woorden niet maar de woorden van 1 van de artiesten zelf. 75% op het moment.
Het zijn mijn woorden niet maar de woorden van 1 van de artiesten zelf. 75% op het moment.
Geen probleem Testedoene, zoals ik zei: rekenkundig ben ik een ramp. Is het 95%, 75% of vind je niets beschadigd, mijn berichtje was informatief...ik heb mijn pics van onbeschadigde werken en daar ben ik blij mee. Zou ik nu nog gaan om ze vast te leggen? Jawel en dan zou ik wellicht ook blij zijn dat ik ze nog heb voor afbraak maar zonder de witte spuitbus was het volledige percentage nog veel mooier
de gustibus et coloribus non est disputandum
Greetz, Artur Bex
Geen probleem Testedoene, zoals ik zei: rekenkundig ben ik een ramp. Is het 95%, 75% of vind je niets beschadigd, mijn berichtje was informatief...ik heb mijn pics van onbeschadigde werken en daar ben ik blij mee. Zou ik nu nog gaan om ze vast te leggen? Jawel en dan zou ik wellicht ook blij zijn dat ik ze nog heb voor afbraak maar zonder de witte spuitbus was het volledige percentage nog veel mooier
Groot gelijk. Ik zou heel graag nog een hi-res-foto kunnen maken hebben van de eerder door jou geposte graffiti met Batman linksonder maar helaas was ik te laat. Pete-One was dit weekend deze graffiti aan het herstellen.
Ze kopen de verf inderdaad op eigen kosten... ik gok qua verfkosten op 6-10 euro per vierkante meter. Reken maar uit.
Ik hoop dat iemand die gasten op weg kan zetten in de grafische wereld (ontwerp-design) zodat ze daar hun broodwinning kunnen uithalen.
Voor mensen die deze school nog steeds willen bezoeken, hij staat er nog steeds!
Wel zoals al eerder aangehaald zijn er een pak werken vernield door prutsers met een verfkwast of spuitbus.
Je kan er wel nog steeds enkele leuke foto's maken, niet alles is vernield (gelukkig!)
Comment