Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

    Op 18-19 en 20 juni wordt de slag van waterloo nagespeeld door talrijke figuranten.



    Iemand ervaring met dit event?

    groetjes

    Gilles

  • #2
    Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

    Hallo Gilles,

    Ben er enkele jaren geleden naar toe geweest, absoluut de moeite .
    Dit jaar ga ik er terug naar toe, gewapend met een betere kennis van fotografie en een beter camera, al is het eerste uiteraard het voornaamste .
    Zorg zeker dat je vroeg genoeg daar bent, ik was er toen al om 8 uur. Je kan dan vlakbij parkeren en je vermijdt het aanschuiven op de invalswegen, er komt een massa volk naartoe.
    Bezoek zeker ook de kampementen van de diverse legers en zoek tijdig een goed plekje voor de reënactment van die dag.
    Kijk eens op de website van Waterloo voor de exacte programmatie en meer info.



    Groetjes,
    Edje C.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Comment


    • #3
      Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

      Vorig jaar op zaterdag geweest en de 3 kampen bezocht. Een aanrader als je graag karakterkoppen in 18de eeuwse kostuums ziet.
      Ik weet niet of de echte slag fotografisch iets voorstelt
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

        Hello, bedankt voor de reacties! Ik heb snel de website bekeken. Er staat dat de plaatsen beperkt zijn, maar ik veronderstel dat dat voor de tribunes is. Ik woon vrij dichtbij waterloo dus ga ik zaterdag eens de kampementen bekijken en de dag erop de slag. Ik veronderstel dat er toch wat sfeerbeelden te maken zijn op beide.

        Comment


        • #5
          Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

          Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
          Hello, bedankt voor de reacties! Ik heb snel de website bekeken. Er staat dat de plaatsen beperkt zijn, maar ik veronderstel dat dat voor de tribunes is. Ik woon vrij dichtbij waterloo dus ga ik zaterdag eens de kampementen bekijken en de dag erop de slag. Ik veronderstel dat er toch wat sfeerbeelden te maken zijn op beide.
          Beperkte plaatsen is inderdaad voor de tribunes, de andere bezoekers kunnen zich vrij langsheen de afspanning opstellen. Je gaat er absoluut ook leuke sfeerbeelden kunnen maken, het is natuurlijk de kunst om de foto's zo "echt" en "authentiek" mogelijk te maken.
          Als je er een grote kerel van 1m94 ziet rondlopen met een Nikon d90 bestaat de kans wel eens dat ik dat zal zijn . Oja, opletten met verdoken snelheidscontroles met anonieme wagens, ik stond vorige keer op de foto .

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Vorig jaar op zaterdag geweest en de 3 kampen bezocht. Een aanrader als je graag karakterkoppen in 18de eeuwse kostuums ziet.
          Ik weet niet of de echte slag fotografisch iets voorstelt
          Inderdaad, een aanrader, en de slag ook hoor. Ik stond vorige keer op 10 meter van een kanon, indrukwekkend en mooie foto's kunnen maken toen, zeker met al die kruitdampen.

          grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #6
            Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

            hey, ik zal ook van de partij zijn
            een first one voor mij
            istelle

            Comment


            • #7
              waterloo 19 of 20 juni 2010

              wie gaat er mee naar waterloo?

              groetjes
              Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

              Comment


              • #8
                Re: waterloo 19 of 20 juni 2010

                Hoi,

                Ik ben morgenvroeg (zondag) om 8u30 van de partij in Waterloo. Als je een nogal uit de kluiten gewassen fotograaf ziet met een bruine "ozzie" hoed dan spreek je hem maar aan, kans is heel groot dat ik dat ben .

                grtjs
                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                Comment


                • #9
                  Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

                  Op mijn site kan je een klein verslagje (onder projects) vinden.
                  Maar:
                  - veel te veel volk
                  - slecht weer
                  www.digitalclickx.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

                    @Digitalclickx...noch het vele volk, noch het slechte weer hebben u verhinderd om erg mooie beelden te schieten !!

                    Ik heb begrepen dat dit een 'grote' editie was, maar is het zo dat ze dit elk jaar doen maar dan met minder figuranten?

                    Comment


                    • #11
                      Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo

                      Had eigenlijk toch iets meer verwacht. Maar ja, we waren aan de late kant en nooit gedacht dat er zoveel volk ging zijn.

                      2015 -> 200 jaar geleden -> speciale edite.
                      www.digitalclickx.com

                      Comment

                      Working...
                      X