Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo
Re: 18-19-20 juni - reconstructie Slag van Waterloo - Waterloo
Hallo Gilles,
Ben er enkele jaren geleden naar toe geweest, absoluut de moeite .
Dit jaar ga ik er terug naar toe, gewapend met een betere kennis van fotografie en een beter camera, al is het eerste uiteraard het voornaamste .
Zorg zeker dat je vroeg genoeg daar bent, ik was er toen al om 8 uur. Je kan dan vlakbij parkeren en je vermijdt het aanschuiven op de invalswegen, er komt een massa volk naartoe.
Bezoek zeker ook de kampementen van de diverse legers en zoek tijdig een goed plekje voor de reënactment van die dag.
Kijk eens op de website van Waterloo voor de exacte programmatie en meer info.
Vorig jaar op zaterdag geweest en de 3 kampen bezocht. Een aanrader als je graag karakterkoppen in 18de eeuwse kostuums ziet.
Ik weet niet of de echte slag fotografisch iets voorstelt
Hello, bedankt voor de reacties! Ik heb snel de website bekeken. Er staat dat de plaatsen beperkt zijn, maar ik veronderstel dat dat voor de tribunes is. Ik woon vrij dichtbij waterloo dus ga ik zaterdag eens de kampementen bekijken en de dag erop de slag. Ik veronderstel dat er toch wat sfeerbeelden te maken zijn op beide.
Hello, bedankt voor de reacties! Ik heb snel de website bekeken. Er staat dat de plaatsen beperkt zijn, maar ik veronderstel dat dat voor de tribunes is. Ik woon vrij dichtbij waterloo dus ga ik zaterdag eens de kampementen bekijken en de dag erop de slag. Ik veronderstel dat er toch wat sfeerbeelden te maken zijn op beide.
Beperkte plaatsen is inderdaad voor de tribunes, de andere bezoekers kunnen zich vrij langsheen de afspanning opstellen. Je gaat er absoluut ook leuke sfeerbeelden kunnen maken, het is natuurlijk de kunst om de foto's zo "echt" en "authentiek" mogelijk te maken.
Als je er een grote kerel van 1m94 ziet rondlopen met een Nikon d90 bestaat de kans wel eens dat ik dat zal zijn . Oja, opletten met verdoken snelheidscontroles met anonieme wagens, ik stond vorige keer op de foto .
Vorig jaar op zaterdag geweest en de 3 kampen bezocht. Een aanrader als je graag karakterkoppen in 18de eeuwse kostuums ziet.
Ik weet niet of de echte slag fotografisch iets voorstelt
Inderdaad, een aanrader, en de slag ook hoor. Ik stond vorige keer op 10 meter van een kanon, indrukwekkend en mooie foto's kunnen maken toen, zeker met al die kruitdampen.
grtjs
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Ik ben morgenvroeg (zondag) om 8u30 van de partij in Waterloo. Als je een nogal uit de kluiten gewassen fotograaf ziet met een bruine "ozzie" hoed dan spreek je hem maar aan, kans is heel groot dat ik dat ben .
grtjs
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Comment