Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

Dank voor alle nuttige info...ik zit ook te denken aan een havenrondvaart te combineren met dat uitstapje...misschien levert dat ook beelden op die de moeite zijn?

Comment

Zoek nu nog info vanwaar ze juist komen en om hoe laat ze er gaan passeren.
      Als er mensen zijn die die info hebben en willen delen dank bij voorbaat
      http://www.marinetraffic.com/ais/

Hier zal je kunnen zien waar de grotere zeilschepen zich bevinden ....

In "Go to Area ...", North Sea-Antwerp aanklikken en je kan dan zien waar schepen zich op Schelde zich bevinden.

Opgepast: kleinere schepen hebben geen AIS (Automatic Indentification System) aan boord waardoor je ze op die mappen ook niet zal terugvinden!
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Ik heb vandaag op het werk al een verlofdag gevraagd voor volgende dinsdag, en dat was geen probleem.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb vandaag op het werk al een verlofdag gevraagd voor volgende dinsdag, en dat was geen probleem.
          Ik vermoed dat ik enkel de namiddag vakantie ga nemen . Om de uitvaart te fotograferen denk ik dat me in Walsoorden ga posten. Goed zicht, zon 's namiddags in de rug, en ik vermoed dat het daar niet te druk gaat zijn.
          Ik overweeg trouwens om donderdagavond daar al eens een kijkje te gaan nemen. Vanaf donderdag komen de eerste schepen binnen.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Ik vermoed dat ik enkel de namiddag vakantie ga nemen . Om de uitvaart te fotograferen denk ik dat me in Walsoorden ga posten. Goed zicht, zon 's namiddags in de rug, en ik vermoed dat het daar niet te druk gaat zijn.
            Ik overweeg trouwens om donderdagavond daar al eens een kijkje te gaan nemen. Vanaf donderdag komen de eerste schepen binnen.

Op google lijkt de Schelde daar al heel breed en er ligt een zandbank in het midden van de rivier.

Laat je bevinden maar weten
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Op google lijkt de Schelde daar al heel breed en er ligt een zandbank in het midden van de rivier.

Laat je bevinden maar weten
              Valt wel mee hoor. Ik heb al een testfotoke gemaakt :

Deze is gemaakt op 40 mm. Het was wel een groot schip. Maar indien nodig, heb ik nog een paar extra mm'kes .
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Om de uitvaart te fotograferen denk ik dat me in Walsoorden ga posten. Goed zicht, zon 's namiddags in de rug, en ik vermoed dat het daar niet te druk gaat zijn.
                Daar ga je me ook tegenkomen, gewapend met frigobox, stoeltje, zonnebrandolie en boterhammekes.
                Greetzzzzzzzzzzzz......
                Wonnie
                www.spectare.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
                  Daar ga je me ook tegenkomen, gewapend met frigobox, stoeltje, zonnebrandolie en boterhammekes.
                  Geen fototoestel?
                  Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                  vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

idem hier waarschijnlijk...maar naast een stoel en boterhammekes breng ik toch een fototoestel mee. Ik maak er een dag van, voormiddag misschien havenrondvaart.

Comment

vraagje om welk uur moet ge daar zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas Bekijk bericht
                        vraagje om welk uur moet ge daar zijn .
                        Gezien de afvaart omstreeks 16.00 uur gepland is zou ik zeggen zeker om 17.00 daar zijn
                        Ga zelf ook rond die tijd daar staan.
                        Beste plaats is en blijft nog steeds Walsoorden links van dorp richting overzet van vroeger.
                        Ben vandaag geweest en moest gaan lopen omdat ik werd opgevreten door vliegjes
                        Heb het 3 uur volgehouden en toch nog de Dar modzlevey binnen zien komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                          Gezien de afvaart omstreeks 16.00 uur gepland is zou ik zeggen zeker om 17.00 daar zijn
                          Ga zelf ook rond die tijd daar staan.
                          Beste plaats is en blijft nog steeds Walsoorden links van dorp richting overzet van vroeger.
                          Nice
                          Ben vandaag geweest en moest gaan lopen omdat ik werd opgevreten door vliegjes
                          Not so nice
                          Heb het 3 uur volgehouden en toch nog de Dar modzlevey binnen zien komen
                          Heb je een gedacht wat voor een tele je nodig hebt op dat bootje een beetje beeldvulllend op de plaat te zetten
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Aan de bocht ter hoogte Walsoorden kom je toe met een 70-200 hoor
                            Zelf heb ik olympus en de 70-300 (x2 is 140-600) en ik moest achteruit om hem er volledig op te krijgen, dus 140mm ideaal
                            Voor meer detail van de bootjes zal een +-300 wel volstaan hoor.
                            Nu nog goed weer met de zon in de rug
                            Liefst 25 graadjes en geen 35
                            Ben ook nog naar Fort liefkenshoek geweest maar fabrieken en kabels teveel op de foto.

PS1 als ze afvaren zijn ze wel een stukje verder van de kant van Walsoorden dus even ook hier rekening mee houden.
                            Ze varen zoals wij rijden he RECHTS lol en meer plaats om uit te wijken aldaar.

PS er was ook een koppel in Walsoorden die met een canon en een 100-400 fotokes maakte en gevraagd welke afstand ze gebruikte en ze bleef ook onder de 200 dus.
                            Voordeel was dat er daar buiten de boten ook zeehondjes aan het jagen waren
                            Dus enkele van een zeehondjes kop gemaakt wat meer lijkt op het monster van Loch Ness hahahahhaha in de westerschelde
                            Last edited by Johnny K; 10 juli 2010, 07:59.

Comment

Reactie van zusterforum of is het broederforum

PS op dat geel pinnetje kan je mij vinden op Dinsdag omstreeks 16.30uur

PS effe meetlat gebruikt en blijkt dat ze daar een afstand van dijk tot vaargeul ongeveer 400 à 500 meter is.
                              Fort liefkenshoek is ongeveer 150 à 250 meter dus met deze afstand weten jullie ook welke lenzen geschikt zullen zijn.

http://board.digif.eu/viewtopic.php?f=15&t=5435

Comment

Reactie van zusterforum of is het broederforum

PS op dat geel pinnetje kan je mij vinden op Dinsdag omstreeks 16.30uur

PS effe meetlat gebruikt en blijkt dat ze daar een afstand van dijk tot vaargeul ongeveer 400 à 500 meter is.
                                Fort liefkenshoek is ongeveer 150 à 250 meter dus met deze afstand weten jullie ook welke lenzen geschikt zullen zijn.
                                Op de GPS tik je Walsoorden en Zeedijk3 in, dan kom je er wel.

Ik zal daar waarschijnlijk ook wel ergens een plaatsje zoeken.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X