Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

Moet er veel gelopen worden tot aan de waterkant ? Het is maar omdat ik met een 76- jarige collega uit de club kom die niet meer zo goed ter been is .

Comment

Gelopen euhhhh neen maar wel geklommen
      Die dijk is wel 10 meter hoog he
      Parkeer uw wagen tot tegen dijk en dan trapjes op en terug af langs de achterkant he,
      niet te ver want anders wordt je nat

Comment

Hebben we het nu over Walsoorden en Zeedijk3 ?

Comment

Voor de mensen die een mooi zicht op de Tall Ships willen hebben, kan ik het tochtje met de Flandria wel aanraden. Kostprijs 10 € voor ongeveer een uurtje. Ik heb dat gisteren gedaan, en vond het toch de moeite.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik ga er een daguitstap van maken, en zal beginnen met de Flandria, bedankt voor de tip stapperke. (kan je foto's nemen vanop de flandria of zit je daar achter glas?) .

Daarna ga ik me naar Walsoorden begeven, dat moet lukken denk ik, wat sfeerbeelden in antwerpen en dan naar 'den buiten' :-)
            Last edited by GillesH; 12 juli 2010, 07:48.

Comment

Mijn vader wil ook graag gaan kijken, maar hij bezit enkel een compact camera (canon powershot). Hij vraagt zich af of de boten niet te ver voorbij varen in Walsoorden om ze goed te fotograferen. In Bath komen ze volgens mij dichter maar dan heb je tegenlicht.
              Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
              http://digitalefotografietm.blogspot.com

Comment

Vanaf welk uur kunnen die zeilboten in Walsoorden verwacht worden ? Vertrekken die allemaal tegelijk om 16u00 in Antwerpen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                  Ik ga er een daguitstap van maken, en zal beginnen met de Flandria, bedankt voor de tip stapperke. (kan je foto's nemen vanop de flandria of zit je daar achter glas?) .

Daarna ga ik me naar Walsoorden begeven, dat moet lukken denk ik, wat sfeerbeelden in antwerpen en dan naar 'den buiten' :-)
                  Je hoeft niet achter glas te fotograferen hoor. Je kan gerust op heel het schip buiten rondwandelen tijdens de rondvaart.
                  Ik zal vanavond proberen van een paar foto's te posten, dan heb je een idee.
                  Misschien dat we morgen elkaar wel tegen het lijf lopen. Zoals vermeld ben ik van plan van in de late namiddag naar Walsoorden te gaan, en het is mogelijk dat ik in de voormiddag nog eventjes afzak naar Antwerpen. Het zal mooi weer zijn (en niet meer zo warm), en eigenlijk vind ik de sfeer die er nu hangt wel gezellig.

Comment

Ik vertrek waarschijnlijk ook goed op tijd, dan kan ik nog wat foto's maken vanaf linkeroever.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht

Zoals beloofd, een fotoke vanop de Flandria

Comment

Leuk shot!! Ik zal morgen het flandria'ke om 11 uur nemen. en daarna afzakken naar walsoorden, daar zal ik in een blauw klapstoelke zitten, ik ben die met de D90 en sigma 120-400 :-)

Comment

Wie is er gisteren allemaal in Walsoorden geweest?
                          Ik ben iets voorbij Walsoorden geweest, daar is een golfbreker en als je daar opstaat, dan kom je heel dicht bij de vaargeul (dan heb je wat minder last van nevel op de foto's). Bij hoog water ga je daar best niet te ver als er grote schepen aankomen, want dan komen de golven wat te dicht...

De zon wou er niet echt doorkomen, daardoor heb ik niet zoveel foto's die echt showcase-waardig zijn. Ik ben bezig met de bewerking van de foto's, er komt wel een album op mijn website.
                          Omdat ik er al wat vroeger was heb ik wel veel andere schepen gefotografeerd, wat dat betreft kan ik nu weer een paar jaar verder.

Spijtig dat de zeilschepen veel te laat kwamen, en omdat de wind verkeerd stond hebben we ook niet veel zeilen gezien.
                          De laatste foto's heb ik gemaakt rond 21:45 uur, toen heb ik de 70-200 f2,8 op f2,8 moeten gebruiken omdat de 100-400 niet meer lichtsterk genoeg was.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik was in Walsoorden, en zat daar niet alleen. Geen ideaal weer, om 20.40 u gestopt, geen goed licht meer, weinig zeilen inderdaad. Volgende keer neem ik toch plaats bij de kaaien. Het tegenlicht kan je hier en daar omzeilen en verschillende boten hebben daar toch de zeilen gehesen, je kan er ook meer detailfoto's maken. Het was vooral te lang wachten in walsoorden Wel een zeer mooi evenement

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Wie is er gisteren allemaal in Walsoorden geweest?
                              Wij zijn daar geweest vanaf 16h15. Vermits er om 19.00h nog maar 1 boot gepasseerd was -zonder zeil- zijn we even later terug huiswaarts getrokken.
                              https://waltertalboom.be-
                              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

het was dinsdag geen hoogdag
                                - in de voormiddag naar Antwerpen , maar daar was het laag tij aan de kade en nogal wat volk

- in de namiddag richting Nederland maar bij gebrek aan zeilboten en deftig licht om 20:00 mijn matten opgerold.

We zullen het binnen 4 jaar nog eens proberen
                                Last edited by JePe; 15 juli 2010, 07:34.
                                BD0497BE : Nikon body + glas
                                www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                                X