Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

    Ik vond het gene vetten.

    programmaboekje kopte aan geen kanten. Jammer voor de mensen die 1 kochten.
    En het weer was niet gunstig.

    De vulcan was wel super om bezig te zien maar verder dan 3 pas by is het niet gekomen 1 mooie achter ons en 2 mindere (frontaal)
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #17
      Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

      De mist was spelbreker. Door de zichtbaarheid van ca 2 à 2,5 werden wel stunts afgelast en sommigen daagden zelfs niet op (spitfire, hurricane, ...) In de namiddag wel met wat moeite wat blauwe lucht, maar dan weer laaghandende wolken. Nee het was geen fotografisch weer ! Benieuwd of hier iemand op BD er iets van heeft kunnen maken ...
      En het tegenlicht maakte het ook niet echt gemakkelijk fotograferen

      Comment


      • #18
        Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

        ook ik ben teleurgesteld terug naar huis gekeerd,
        de verhuis naar eind september was geen goed plan wat mij betreft,
        de zon stond veel lager nu. dus zelfs al had er geen mist geweest, hadden we nog weinig kunnen schieten...
        pas tegen het einde van de show enkele deftige plaatjes kunnen maken...
        toch een serieuze tegenvaller dit jaar wat mij betreft
        Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
        http://gallery.atsharp.com

        Comment


        • #19
          Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

          Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
          ook ik ben teleurgesteld terug naar huis gekeerd,
          de verhuis naar eind september was geen goed plan wat mij betreft,
          de zon stond veel lager nu. dus zelfs al had er geen mist geweest, hadden we nog weinig kunnen schieten...
          pas tegen het einde van de show enkele deftige plaatjes kunnen maken...
          toch een serieuze tegenvaller dit jaar wat mij betreft
          Heb een vol 16 gig kaartje geschoten en allemaal voor de vuilbak, mij zien ze daar nooit meer, slechte ligging, veel afgelastingen en rommelige organisatie
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #20
            Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

            "programmaboekje kopte aan geen kanten. Jammer voor de mensen die 1 kochten.
            En het weer was niet gunstig."

            De timing wordt een dag op voorhand gemaakt, het is onmogelijk te zeggen of het weer perfect gaat zijn op de show zelf, vandaar dat het programma afwijkt.

            Het tegenlicht is er inderaad al 33keer..., maar dat is er ook in Koksijde bv.

            veel afgelastingen en rommelige organisatie Afgelastingen: je hebt een aantal belangrijke factoren op een airshow waar je rekening mee moet houden: meteo: indien het weer het niet toelaat gaat een piloot het risico NIET nemen, techniek: een toestel kan soms een probleem hebben, wederom neemt de crew het risico NIET. Of willen we een tweede Oostede? Safety first he mensen.

            De rommelige organisatie heb ik persoonlijk niets van gemerkt op het terein zelf. De parking was voor de meeste een probleem om weg te geraken, maar wat wil je als +/- 30000man tegelijk naar huis wil?
            Ik heb mijn 6gb nog niet durven bekijken.....

            Comment


            • #21
              Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

              als ik dit lees ben ik blij dat ik gokte op een dagje verlof te besteden aan de spottersday en sanicole te laten maar het plaatje moet kloppen:
              - geen ( te lage) bewolking
              - goed programma
              - publieksopstelling niet in tegenlicht
              - gunstige land en opstijgrichting
              -....
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #22
                Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                Oorspronkelijk geplaatst door FilipB Bekijk bericht
                Het tegenlicht is er inderaad al 33keer..., maar dat is er ook in Koksijde bv.
                Maar, in Koksijde kun je buiten de basis gaan staan. En bij mijn weten heb je dat in Sanicole niet. Naar het schijnt staat er de kanten van de watertoren veel politie en MP's die je wegjagen. Ik heb nog nooit 1 shot gezien van buiten de basis op Sanicole. Kleine Brogel, Florennes, Koksijde, allemaal hebben ze wel hun spottersplaatsje buiten de basis. Maar Sanicole niet, en dat is een dikke tegenvaller. Leuk voor een dagje uit, maar zeker geen airshow voor een fotograaf. Ik heb toch ook wel moeite om telkens mijn foto's achteraf te bekijken. Al moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik erbij was, zeker dat die Vulcan achter het publiek kwam, dat moesten ze meer doen, maar dat mag waarschijnlijk niet van de veiligheid.

                Wat veiligheid betreft: zeker niet gaan vergelijken met Oostende, daar was het de schuld van de piloot.

                Ik denk er serieus over na om de volgende keer op Kleine Brogel te gaan staan, je ziet ze daar opstijgen en landen.
                Maar ja, dan heb ik geen programmaboekje en mis ik de sfeer.

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                - gunstige land en opstijgrichting
                Wat die land en opstijgrichting betreft: morgen (dinsdag 22 september nvdr) ga ik naar Kleine Brogel.
                Weet er iemand welke windrichting er is en waar ik moet gaan staan aan welke kant van de basis?
                De spotterscorner op de baan Kleine-Brogel - Peer of aan de kant van Kaulille?
                Last edited by StevenVH; 21 september 2009, 11:27.

                Comment


                • #23
                  Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                  Op de beelden van't nieuws was inderdaad te zien dat het weer ginds echt niet mee wou... Het heeft geen haar gescheeld of ik had er ook gestaan (de kids gaan voor hé).

                  Ik had had eigenlijk zin om VIP tickets te bestellen (maar was te laat) Is dit een aanrader of gewoon verloren centen ? In alle eerlijkheid het is meer dan 20 jaar geleden dat ik nog naar een airshow ben geweest en wil dit volgend jaar zeker eens meepikken.
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                    Was er vroeg bij na een trip door de mist.
                    Echter waren de weersomstandigheden zoals eerder aangehaald niet optimaal.
                    Het is heel jammer voor de fotograaf en ook voor de toeschouwer dat met diende te kijken in het zonlicht. Buiten de schaduwtekeningen kon je praktisch geen details waarnemen van het vliegend materiaal. Voor zo'n een massa volk vond ik de organisatie goed, enkel aan de ingang(en) was het onduidelijk wie welke ingang mocht nemen.
                    Heb toch voor alle zekerheid wat vroeger aangezet om niet in de meute vast te zitten.
                    Onderweg naar huis maakte ik kennis met een paar omleidingen vanwege de autoloze zondag... Ik denk voor de volgende keer mij ook ergens beter op te stellen daar waar ze aanzetten en terug landen, denk dat die foto's beter tot zijn recht komen. Maar op deze meeting voelde ik mij heel klein met mijn 200mm lenseke. Amai wat kapitaal dat daar aanwezig was... Vraag mij eigenlijk af wat de prijzen zijn van die koloslenzen...
                    Nikon D7100 | Nikkor 18-200mm | Nikkor 35mm |
                    Sigma 105mm F2.8 | Tokina 11-16mm F2.8 | SB800

                    Comment


                    • #25
                      Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                      Na de aanschaf van een D90 met kitlenzen 2 weken terug zou dit de uitgelezen gelegenheid moeten geweest zijn om het spul te testen. Resultaat na net geen 1200 foto's...
                      Lage bewolking en de hele dag de zon in mijn tronie. Gelukkig kwam de Vulcan langs de "goede" kant langs en tegen het einde was zo nu en dan toch een mogelijkheid om 90° weg te kijken van de zon. Een echte cameratest is het niet geworden maar het was toch een aangename dag. Mijn vorige airshow moet zo'n 40 jaar geleden geweest zijn in Deurne.

                      Ik dacht bij sommigen wel dat ze bazooka's bijhadden maar blijkbaar waren het "maar" lenzen.

                      Voor betere resulaten zak ik toch maar eens naar Zaventem gaan bij goed weer het is daar iets eenvoudiger om een goed plaatsje te vinden
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #26
                        Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                        Tegenlicht en mist was echt zo ***.
                        Over ELKE foto hangt een waas, of je ziet nauwelijks detail in de vliegtuigen.
                        Zeer jammer...

                        Maar denk wel dat ik een aantal van BD heb gezien

                        Comment


                        • #27
                          Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                          Ik ga ieder jaar naar Sanicole en weet ondertussen dat het nooit ideaal is om foto's te schieten.
                          Dit jaar waren er inderdaad wel erg veel afzeggingen, maar laten we eerlijk zijn dat is niet iets wat de organisatie in de hand heeft.

                          Persoonlijk kom ik toch wel redelijk tevreden terug... heb een aantal mooie shots gemaakt zo op het eerste zicht, maar buiten de foto's van de Vulcan heb ik nog niets echt geprocessed (wel een onmiddellijke eliminatie gedaan).
                          Ik hoop er hier en daar toch een goede te kunnen uitpikken, de komende dagen. Als het lukt maak ik er wel een post van.

                          In ieder geval ben ik ook blij dat ik naar KB geweest ben, zon lekker in de rug en maar plaatjes schieten.
                          Mvg,David
                          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                          Comment


                          • #28
                            Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                            zelfde probleem,zon in de toeter en mist,geen fatsoenlijk beeld te maken!
                            dat er een paar niet zijn komen opdagen en dat oa de breitling jets na een paar passages het voor gezien hielden omwille van hun eigen veiligheid en die van de toeschouwers,daar kan idd de organisatie weinig aan doen!
                            voor mij mogen ze volgende keer het vliegveld gebruiken als parking en het militair schietterrein waar nu de parking was gebruiken om over te vliegen,dan hebben wij tenminste de zon in de rug!
                            grts; M

                            Comment


                            • #29
                              Re: 20 september 2009 - 33ste International Sanicole Airshow - Hechtel (B)

                              het was er inderdaad moeilijk om degelijk foto's te maken.maar de beste die ik heb gemaakt waren aan het einde van den shoxw van de Patroille de Suisse.Voor de rest is eigelijk alles voor de vuilbak.

                              Comment

                              Working...
                              X