Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

    opening gates / free car park: is dit dan binnen in de basis? Of is het eerst free car park en dan binnen via de open gates ?
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

    Comment


    • #47
      Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

      Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
      opening gates / free car park: is dit dan binnen in de basis? Of is het eerst free car park en dan binnen via de open gates ?
      als je earthgoogled of mapsgoogled op KleineBrogel merk je voldoende weilanden, cq. vrije parkeerruimte, in aanloop naar de main gates van de basis ... parkeren zal dus wel buiten de perimeter gebeuren ... ( security basis, ... etc. )

      Comment


      • #48
        Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

        Heb mijn ticketten 3 weken nu :P
        combi tickets voor sanicole en spottersdag.

        voor te bestellen eh, ga naar www.ikwileenticket.be
        daar heb je ze binne de 48 uurs.

        maar ik heb een vraagje, welk materiaal neem je mee? ben al een paar keer geweest maar gewoon gaan kijken, en nu zou ik graag wat foto's nemen. ook omdat dit de laatste editie is.

        Ik dacht aan het volgende: mijn body met 70-200mm lens, en zonnekap.
        en een 28-135mm lens op men 2de body.

        mvg,

        Inf1n1ty
        __________________________________________________ ____

        Amateurs worry about equipment, professionals worry about time, masters worry about light.

        Comment


        • #49
          Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

          update tickets :
          let op ! voorverkoop via KBAirbase zou afgesloten zijn enkel nog aan de gates beschikbaar of via weblink NTM2009 voor bestelling via 'ikwileenticket'


          meteo looks fine :


          materiaal ?
          voor het 'air-display' tele's natuurlijk 70-200 / 300 / 150-500 / etc.
          voor het 'static-display' korte brandpunt objectieven of groothoek voor leuke effecten

          enjoy

          Comment


          • #50
            Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

            Ik heb gehoord dat ze deze week en volgende week Nato oefeningen hebben is er ook buiten de basis iets te zien en waar kan je dan best gaan staan.
            Ik denk dat ik volgende week daar eens ga zien (als er iets te zien is natuurlijk) ik heb namelijk geen kaarten besteld.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #51
              Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

              Alle dagen tot eind volgende week is er een normaal vliegprogramma.
              Deze namiddag hebben we 59 toestellen op 1 uur zien opstijgen.
              Er was ook een massa volk voor de familiedag.

              Hans

              PS: Tot vrijdag allemaal.
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #52
                Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                Je kan vrijdag nog steeds kaarten kopen aan de kassa aan 25€, of je kan inderdaad buiten aan de draad gaan staan.
                Zie http://www.scramble.nl/airports/index.html, neem Belgium en vervolgens kies je Kleine Brogel

                Comment


                • #53
                  Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                  Tijdens mijn tienerjaren vaak naar airshows geweest. Recent de digitale fotografie ingestapt en daarom, voor het eerst in 20 jaar morgen naar de spotters day Kleine Brogel. Zou ik iets kunnen uitrichten met een 18-70 en 100-300 zoom? De reglementering is nogal verscherpt naar ik hoor, de afstanden tot de vliegtuigen zijn veel groter. De bedoeling is echt voor de foto's. Ik dacht naar Sanicole te gaan, maar die spotters day lijkt me interessanter om te fotograferen. Wat denken de kenners ervan? Spotters day beter dan de airshow? (ik herinner mij van vroeger dat Sanicole nogal druk was en veel tegenlicht).
                  Ik weet dat het geen demovluchten zijn op de spotters day, maar ik wil gaan voor mooie take off en fly by shots.
                  Ik heb nog geen ticket maar hoop toch binnen te geraken. Om 8 uur sta ik op Brogel. Ik ben erg benieuwd of jets me na al die jaren nog bekoren en of ik ze mooi in beeld krijg.

                  Comment


                  • #54
                    Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                    Weet er iemand welke route dat je beste neemt.
                    Via Antwerpen of Via Brussel.Tomtom zegt via Brussel,maar zijn er daar geen werkzaamheden en dan heb je nog de fileproblemen in Antwerpen.
                    Ik geraak er nie uit.

                    Groetjes,
                    Tot Morgen Allemaal,

                    Robert
                    Panasonic TZ 7 - FZ 35
                    Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

                    Comment


                    • #55
                      Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Alle dagen tot eind volgende week is er een normaal vliegprogramma.
                      Deze namiddag hebben we 59 toestellen op 1 uur zien opstijgen.
                      Er was ook een massa volk voor de familiedag.

                      Hans

                      PS: Tot vrijdag allemaal.
                      Foto's willen we zien Hans!
                      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                      Comment


                      • #56
                        Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                        hey allemaal, ik ben gistere naar de familiedag geweest op kleinen brogel, dit is hetzelfde als de spottersdag op vrijdag zelf.

                        Er is controle op paspoort en ticket, dus hou deze ook direct klaar, want na 200m sta je in een hangaar men controle :P
                        ik vind het alleszins beter geregeld als afgelope jaren. ook bij het vertrek op het einde van de dag. de auto's worden door de basis geleid naar een uitgang achteraan of opzei, voor het verkeer vlotter te laten verlopen t.o.v afgelope jaren, waar men allemaal over de zelfde baan moest

                        op de familiedag was ik er rond de 7000 a 8000 man, schat ik, maar voor de spottersdag zijn al 17000 tickets online verkocht, en ze verwachten rond de 25000 mensen.
                        dus rep je kont zo vroeg mogelijk naar de baan

                        Ik heb een plannetje gemaakt aan de hand van een luchtfoto voor de spottersdag

                        .


                        veel geluk ginder, en mss tot vrijdag :P
                        __________________________________________________ ____

                        Amateurs worry about equipment, professionals worry about time, masters worry about light.

                        Comment


                        • #57
                          Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                          Normaal gaan ze toch aan die kant van de startbaan omhoog, vroeger was dat toch zo toen ik er mijn legerdienst volbracht.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #58
                            Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Normaal gaan ze toch aan die kant van de startbaan omhoog, vroeger was dat toch zo toen ik er mijn legerdienst volbracht.
                            welke kant bedoel je Sus? tegen het publiek? Dit kan nrml gezien niet, wegens veiligheid.(hitte, en geluidsoverlast)

                            Hoewel het wel kan hoor,dit zal altijd zo zijn buiten dan misschien met uitzondering voor de spottersdagen.

                            mvg,
                            Inf1n1ty
                            __________________________________________________ ____

                            Amateurs worry about equipment, professionals worry about time, masters worry about light.

                            Comment


                            • #59
                              Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                              Foto's willen we zien Hans!
                              morgen waarschijnlijk. Woensdag was ik aan het helpen in 1 van de drankstanden
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment


                              • #60
                                Re: 18 september - Spottersdag - Kleine Brogel

                                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                                morgen waarschijnlijk. Woensdag was ik aan het helpen in 1 van de drankstanden
                                no problem ze

                                Ik hoop dat die van mij zo hard meevallen dat ik er ook wat kan posten.
                                "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                                Comment

                                Working...
                                X