Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Picasaweb
Collapse
X
-
-
Re: Picasaweb
Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk berichtMaar zie je nu wel alle EXIF waarden?
Dropbox heb ik ook, maar nadeel is dat ie vol is met maar 2GB
Daarom heb ik nu dus Picasaweb genomen.
Je dropbox nu al vol? Al eens uitgerekend hoeveel 500KB foto's je kan stockeren in een 2GB box? Tenzij je natuurlijk de dropbox voor andere zaken gebruikt. Kan ook. Is niet beperkt tot hosting van b.v. BD-foto's.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Ja ik gebruik Dropbox ook voor mijn iPad, dus o.a. ook eBoeken e.d. en dan is 2GB snel vol
Is die laatste foto nu goed zo, of moeten er meer EXIF waarden bij en welke dan?Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
Cybershot Photo Website!
Comment
-
Zeker voldoende EXIF. Nu... je bent niet verplicht om die te geven, al worden ze, zeker in bepaalde gevallen, sterk aanbevolen. Sommigen hechten eraan (zoals ikzelf), anderen helemaal niet en dat is dan ook weer hun goed recht.
Het is blijkbaar mogelijk om via Picasaweb toch de EXIF-waarden in de foto te behouden, als je zelf re-size-t en dit niet overlaat aan de software van Picasaweb. Kijk maar eens in dit testdraadje:
Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.
(ik zie wel in post #15 dat je niet wenst te resizen)BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Nou ja ik vind het een beetje zonde van de foto en de moeite om m'n foto's te resizen, ik kijk ze ook op m'n HD TV en computer scherm en heb daarvoor mijn foto's al geresized naar het HD formaat 1920x1080Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
Cybershot Photo Website!
Comment
-
Akkoord maar die grote foto's heb je toch niet naar Picasaweb opgeladen, of wel?BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Niet de orginelen, die zijn 4320x2432 maar ik heb het 1920x1080 formaat opgeladen naar Picasaweb, die kan ik dan ook mooi op mijn TV en monitor bekijkenOlympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
Cybershot Photo Website!
Comment
-
Wil hier toch nog even op reageren, want heb nu teruggevonden hoe je een link kan plaatsen zonder dat die vervelende /s800 instaat. Foto linken naar picasaweb door te kiezen voor de optie "origineel uploaden". Vervolgens ga je naar de foto, daar klik je met rechtermuistoets en kies je voor "view image"; de foto opent zich in een nieuw scherm; dan opnieuw rechts klikken en nu pas kiezen voor "view image information" en dan de link die op het schermpje verschijnt kopiëren naar BD. Voorwaarde is dan wel dat de foto vooraf op de correcte afmeting van 900pixels werd gebracht.
In principe blijft de exit dan bewaard, alsook het upgeloade formaat.
Tom
Wat het formaat betreft: je kan altijd extra resizen naar 900pixels en deze na upload naar picasaweb van je PC halen, zodat je daar enkel het andere formaat behoudt om ze op tv te bekijken.Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm
Comment
-
Als de foto al 900pixels is kun je gewoon de link toch gewoon direct van de foto kopiëren en als je 'm hier dan plaatst haal je alleen de /sxxx er tussenuit?
Ik bekijk de foto's op mijn TV via Picasaweb en ook op mijn iPad, bij 1920x1080 worden ze dan het best weergegeven.Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
Cybershot Photo Website!
Comment
-
Ok, dit ga ik nog eens proberen.Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
Cybershot Photo Website!
Comment
-
Comment