Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test upload eerste foto

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Test upload eerste foto

Hallo,
    Ik heb me net geregistreerd op de site en wil gelijk eens proberen of ik een foto correct kan uploaden (vanop picasaweb).
    Kan exif gelezen worden vanuit de foto (hoe kan ik dit zelf zien van andere foto's) ?
    Is de kwaliteit (scherpte, grootte, ...) ok ?
    bedankt,
    Ann

Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Re: Test upload eerste foto

[Mod-LesC]Zichtbare foto van reglementaire afmetingen. En ja, hoor: de EXIF-waarden zijn behouden (wat me enigszins verbaast van Google/Picasa). Any way, voor een beoordeling verwijs ik je graag naar onze Fotohoek. Testforum dient om te leren posten. Bedankt om het Testforum te gebruiken om te oefenen. Ik zal straks deze topic sluiten.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ammai, had niet verwacht dat het onmiddellijk goed zou zijn. Doet plezier maar ook al veel gelezen vooraf dus dat heeft wellicht geholpen.

Voor de exif: ik ben als voglt te werk gegaan : vooraf mijn foto volledig bewerkt en op grootte gebracht (gebruik ACDSee en niet picasa zelf) en als origineel gepost op de picasaweb.

Ter info: linkje naar de "tips-sectie" in "foto's linken op dit forum" en "visuele handleiding foto's posten" werkt blijkbaar niet meer. Heb even moeten zoeken om de uitleg te vinden. Voor toekomstige gebruikers kan het misschien wel nuttig zijn om dit linkje te herstellen.

bedankt,
      Ann

Comment

de EXIF-waarden zijn behouden (wat me enigszins verbaast van Google/Picasa).

niet met Opanda?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

niet met Opanda?
          grt,bouk.
          Bouk,
          Opanda ken ik niet.
          Ik gebruik ACDSee voor de bewerking en het resizen.
          Vervolgens open ik dit met Picasa 3 en load ik ze op naar Picasaweb.
          mvg,
          Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

niet met Opanda?
            grt,bouk.

@bouk: dit zijn twee verschillende zaken.
            1. De hosting gebeurt door Picasaweb (Google), waarbij de EXIF-waarden doorgaans verloren gaan (TS vertelt hoe zij die EXIF waarden behouden heeft)
            2. EXIF waarden van foto's op het net (b.v. hier op BD) kun je inderdaad bekijken met Opanda, tenminste als je PC gebruikt. Ik gebruik voor Mac & Safari zowel Exif Everywhere als Exifext.

@Mouseketeer
            Er bestaan een aantal verschillende EXIF-viewers. Best is om eerst aan te geven met welk platform (Windows of MacOS) je werkt, en welke browser (InternetExplorer of Safari of...) je gebruikt.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
              ...
              Ter info: linkje naar de "tips-sectie" in "foto's linken op dit forum" en "visuele handleiding foto's posten" werkt blijkbaar niet meer. Heb even moeten zoeken om de uitleg te vinden. Voor toekomstige gebruikers kan het misschien wel nuttig zijn om dit linkje te herstellen.

bedankt,
              Ann
              [Mod-LesC]Wij verwijzen tegenwoordig meestal naar de Helpdesk (zwarte balk bovenaan, onder BelgiumDigital) en meer specifiek naar dit artikel van de knowledgebase:

Kun jij eens zeggen waar je tips sectie e.d. vindt, want ik vind het blijkbaar niet [/Mod]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                [Mod-LesC]Wij verwijzen tegenwoordig meestal naar de Helpdesk (zwarte balk bovenaan, onder BelgiumDigital) en meer specifiek naar dit artikel van de knowledgebase:

Kun jij eens zeggen waar je tips sectie e.d. vindt, want ik vind het blijkbaar niet [/Mod]

denk dit:

grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  [Mod-LesC]...

De link naar tips-sectie in de inhoud van de eerste 2 threads in het testforum, nl:
                  "foto's linken op dit forum"
                  "visuele handleiding foto's posten"

Heb het uiteindelijk wel gevonden in de derde thread:
                  "Forumreglement Sticky Test-Forum"

mvg,
                  Ann

Comment

Mod, hoe centreer ik een foto als ik dit wil doen door mijn post aan te passen.
                    Bij een nieuwe post of nieuwe reactie zie ik ik hiervoor bovenaan een pictogram zoals in word, maar als ik klik op aanpassen dan zie ik slechts een beperkt aantal knoppen en niet deze voor het centreren van bvb de foto.
                    mvg,
                    Ann

PS gebruik windows vista en internet explorer + voor het lezen op de i-pad ook safari
                    Last edited by Mouseketeer; 28 augustus 2011, 13:59.

Comment

foto is een zeer mooie binnekomer, heb hier al slechtere gezien

nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        foto is een zeer mooie binnekomer, heb hier al slechtere gezien

@ David-ve, bedankt voor de positieve comment. Op aanraden van mod intussen ook gepost in de beginnershoek.

@ Mod-LesC: centreren is intussen ook gelukt; deze post mag afgesloten worden.

Ann

Comment

Working...
                        X