Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test resolutie via smugmug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • test resolutie via smugmug

    Een paar jaar geleden plaatste ik dit onderwerp:
    http://forum.belgiumdigital.com/f35/...dc-282656.html

    Nu plaats ik dezelfde foto's hier, wat gebeurt er dan?



    GEEN gele band dat de resolutie niet klopt!

    Een week geleden plaatste ik deze, en dan staat die er keurig 900x900 op maar met een gele band waar je op kunt klikken. Ik kreeg van 2 moderators commentaar dat het zo niet is toegestaan, ze zetten het achter een link... terwijl ik exact hetzelfde doe!
    Iemand enig idee hoe het komt? En iemand enig idee wat er zo verschrikkelijk aan is dat moderatoren er aandacht aan besteden ???

    Last edited by Spanjaart; 12 juni 2011, 20:34.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

  • #2
    Re: test resolutie via smugmug

    Tegenwoordig is dat toegelaten.



    enz ...
    zelfs zonder foto is toegelaten.
    Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

    Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

    Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

    enz ...
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: test resolutie via smugmug

      Hoe groot is de foto die je bij Smugmug online hebt gezet?
      Als ik de foto's op 600x900 pixels (of 900x900) upload naar Smugmug, dan staan ze hier ook zo op het forum. Ze worden dan niet groter als ik ze op BD wil laten zien.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: test resolutie via smugmug

        Ik zie als ik overal rondkijk op het forum regelmatig foto's waar dezelfde gele band boven staat.
        Nog sterker, toen ik de foto's gisteren plaatste stond de eerste er duidelijk ZONDER die gele band, vandaag staat die er opeens ook bij.
        Volgens de onderstaande manier doe ik het al jaren. Dat ging altijd prima, nooit commentaar op gehad. Als er een gele band boven komt waarmee mensen een iets grotere resolutie kunnen bekijken lijkt me dat ook geen probleem; ik persoonlijk klik er altijd op want het past meestal royaal op mijn scherm.
        De resolutie die ik meestal op Smugmug zet is full size, meestal 6, 12 of 25 Mp.

        SMUGMUG zegt:
        If you want to post an image to a blog or forum and SmugMug's standard image sizes won't do, you can make your own.

        How to make custom sizes
        First, get the URL of your photo. Note that SmugMug's standard URLs contain a size abbreviation after and right before the filename.

        Examples:

        ... /L/birthday-cake-L.jpg
        ... /X2/house-X2.gif
        You can replace those letters in both parts of the URL with the Width x Height you want.

        Examples:

        ... /1000x667/castle-1000x667.jpg
        ... /640x480/house-640x480.gif
        ... /200x300/img_3421-200x300.jpg

        No calculators or headaches
        We won't change the aspect ratio of your image because that would distort it. Suppose your image is 600x400 pixels. That's a 3:2 aspect ratio. So if you specify 1200x600, which is a 2:1 ratio, we will pick 900x600 so it looks perfect.

        Tip: You can avoid doing math and just put in something like 1000x1000. The longest dimension will be made 1000 pixels in size and the other will be scaled according to the aspect ratio of the image.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: test resolutie via smugmug

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Tegenwoordig is dat toegelaten.



          enz ...
          zelfs zonder foto is toegelaten.
          Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

          Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

          Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

          enz ...
          Of over het hoofd gezien. Volgens mij is 900 nog steeds de max (zie forumregelement 2.4)

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: test resolutie via smugmug

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht

            You can replace those letters in both parts of the URL with the Width x Height you want.
            Lijkt een bug in smugmug.

            Test 100x100.

            Bij deze werkt het goed :



            Bij deze niet :

            Comment


            • #7
              Re: test resolutie via smugmug

              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Lijkt een bug in smugmug.

              Test 100x100.

              Bij deze werkt het goed :



              Bij deze niet :


              In uw link stond i-82p5S2n/0/X3/DSC3124-hoogstandje-100x100.jpg dit moet vervangen worden door de gewenste afmetingen dus:
              i-82p5S2n/0/100x100/DSC3124-hoogstandje-100x100.jpg en ook op het einde dus die afmetingen herhalen (ze moeten er twee maal instaan).
              Last edited by ik.niet; 3 juni 2011, 08:37.

              Comment


              • #8
                Re: test resolutie via smugmug

                [Mod-LesC]Het klopt dat 900 pixels nog steeds de maximum lengte is van de langste zijde, en ga je daarover, dan wordt je foto achter een linkje geplaatst. Misschien wel één van de duidelijkste forumregels.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #9
                  Re: test resolutie via smugmug

                  Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Tegenwoordig is dat toegelaten.



                  enz ...
                  zelfs zonder foto is toegelaten.
                  Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

                  Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

                  Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

                  enz ...
                  [Mod-LesC]Dit is tegenwoordig NIET toegelaten. Foto's die te groot zijn worden achter een link geplaatst. Merk je zoiets op, dan stuur je best een kwalijk bericht dan kan elke Mod ingrijpen. Toevallig betreffen de te grote foto's de Beginnershoek. Da's waar we dat het meeste meemaken. Ik kom daar eigenlijk zelden, alleen nu om in te grijpen. Wat de tweede reeks (onzichtbare) foto's betreft: wellicht gaat het hier over een serverprobleem. Ik heb, na -meen ik- een KB, de TS aangeschreven, en korte tijd daarna meldde zij mij dat een en ander in orde was. Niet dus, en dus heb ik elke draad nu van een Mod post van mij voorzien. Intussen zijn de topics zonder zichtbare foto naar Test verhuisd.[/Mod]

                  Last edited by LesC; 5 juni 2011, 13:24. Reden: Zin bijgeschreven
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: test resolutie via smugmug

                    Rob, je geeft zelf al de fout aan in mijn ogen. Je praat over 900x900 terwijl dat moet zijn 900x600 dacht ik.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: test resolutie via smugmug

                      Nee, nee, bij een vierkant formaat mag je tot 900x900 gaan, al vind ik dat persoonlijk niet zo lekker kijken (en ik zit voor een 24" scherm). Ik zal in dat geval nogal makkelijk op 800x800 afwerken.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #12
                        Re: test resolutie via smugmug

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Nee, nee, bij een vierkant formaat mag je tot 900x900 gaan....
                        OK, sorry dan voor mijn vorige post.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: test resolutie via smugmug

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          [Mod-LesC]Het klopt dat 900 pixels nog steeds de maximum lengte is van de langste zijde, en ga je daarover, dan wordt je foto achter een linkje geplaatst. Misschien wel één van de duidelijkste forumregels.[/Mod]
                          Maar de geplaatste foto wordt toch ook vertoond op max 900x900?
                          Het gekke is, bij de bovenste foto staat de gele balk er soms wel en soms niet boven.

                          Op het Mu-34 forum heb ik foto's geplaatst en dat ziet er zo uit:
                          http://www.mu-43.com/f57/weird-time-stood-still-5626/

                          Nou ben ik toch benieuwd als ik dezelfde code hier plaats?







                          Vreed: de 1e keer dat ik kijk na plaatsing geen balkjes. Afwachten...
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: test resolutie via smugmug

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Maar de geplaatste foto wordt toch ook vertoond op max 900x900?
                            Het gekke is, bij de bovenste foto staat de gele balk er soms wel en soms niet boven.
                            Ja, nadat zij door de forumsoftware op 900 px gebracht zijn, met toevoeging van de gele balk.

                            Deze laatst geplaatste foto's (jouw post hierboven) zijn allemaal netjes op 900 pixels. Het is de software (doorgaans van het forum, uitzonderlijk van je scherm*) dat aangeeft of een foto te groot of te klein is.

                            -----
                            * toen mijn vrouw met haar 17" MacBookPro begon te werken, vonden wij in het begin alles op het scherm te klein. Dus schakelden wij naar een hogere resolutie, maar merkten we regelmatig dat bij een geldige 900 pixels toch die gele balk tevoorschijn kwam. Ra ra...


                            (weet niet of deze info kan helpen, maar alleszins zijn al je foto's met een max 900 px langste zijde hier te zien zonder gele balk)
                            Last edited by LesC; 5 juni 2011, 13:27.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                            Comment


                            • #15
                              Re: test resolutie via smugmug

                              Terug na een weekje Engeland kijk ik de topic nog eens door en misschien is de oplossing van ik.niet prima, ik heb in de link bovenste foto van het bronstige hert de resolutie nu 2x vervangen en ik zie geen balk meer. Ik ga het eens proberen weer bij de shootingdays
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X