Iso 100
F 5.6
1/250 sec
brandpunt 36 mm
Graag jullie mening wat ik kan verbeteren
http://img705.imageshack.us/img705/2789/img3713vf.jpg
[Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.
PS misschien eerst 'ns oefenen in ons Testforum, waar je alle hulp krijgt?[/Mod]
Laatst gewijzigd door LesC; 3 juni 2011 om 13:04 Reden: Foto achter linkje geplaatst
Canon EOS 450D
Lens 18/55 - 55/250
Ik vind ze mooi, misschien iets overbelicht, zie blaadjes onder bloem en groene blad rechtse hoek.
Maar scherp is ze en mooie compo
mvg Bruno D.G.
Nikon D5000 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
ook enig idee hoe ik die overbelichting kan vermijden zonder een programma en enkel met de camera
Canon EOS 450D
Lens 18/55 - 55/250
mvg Bruno D.G.
Nikon D5000 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Waarom moet de ISO omhoog??
Het probleem is net overbelichting. In dat geval zou ik mijn ISO zo laag mogelijk houden (om ruis te vermijden) en een snellere sluitersnelheid hanteren.
Ik begrijp niet waarom je de ISO omhoog zou doen..
Grts
Tim
http://www.flickr.com/photos/timdeceuninck/
Dit juist niet, voor zover ik weet.
Het is altijd beter om te onderbelichten dan overbelichten. Iso dus gewoon zo laag mogelijk houden en snellere sluitertijd, hoger F getal.
Zo zullen de groene bladeren misschien misschien deels onderbelicht worden maar dit is makkelijker goed te krijgen dan uitgebrande(overbelicht wit)punten weg te werken.
Ik weet niet of dat dit met natuurlijk licht is genomen, vermoed van wel, is fotograferen op een vroeger of later tijdstip ook een goede raad, het zonlicht is namelijk redelijk hard om 14u.
Heel simpel: zo gaan staan dat je eigen schaduw helemaal over de bloemen valt. Of een parasol gebruiken. Of vroeger of later op de dag fotograferen.
bedankt iedereen voor de tipswe gaan er op letten
Canon EOS 450D
Lens 18/55 - 55/250