Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familie portret

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Familie portret

    Ik wil even eerlijk zeggen wat ik op mijn lever heb en dan zijn jullie voor een tijdje van me verlost.
    Ik kom hier nu 1,5 jaar en had geen enkele ervaring met fotografie voor die tijd. Dat ik vooruit ben gegaan heb ik te danken aan heel veel mensen die mij super begeleid hebben (dank lievies, in het speciaal Pete, pascal, PSG, Robbie, Daniel, frederic, paly en nog vele anderen)
    Ik heb feedback altijd opgeslurpt.
    Waar ik de laatste tijd tegen aanloop is dat men hier (naar mijn mening hoor) teveel uitgaat van modelfotografie....professionele modelfotografie. Ik krijg ook steeds meer feedback van : die moet daar kijken, dat kindje had zo moeten doen,jammer dat het kindje van 2 maanden ook niet in de camera lacht, die zwangere had haar handen nog iets lager moeten leggen...Alles lijkt zo vast te staan via ongeschreven wetjes op het forum. Het voelt alsof je in een soort keurslijf vast zit en daar krijg ik het een beetje benauwd van.
    Ik verlang enorm naar een subcategorie zwangerschaps en kinderfotografie waar ik meer concrete feedback kan krijgen van andere kinderfotografen, die begrijpen dat kinderfotografie niet te vergelijken valt met prof. modellen fotografie fashion of glamour en een eigen discipline is binnen de fotografie. BD zal daar niet aan beginnen (gemiste kans, want ik weet dat veel mensen daar erg blij van zouden worden)
    Nu heb ik het behoorlijk druk met shoots, waar ik heel blij mee ben hoor!
    Ik zou er een dagtaak van kunnen maken. En dan is het gewoon fijn om je foto's aan andere fotografen te laten zien, of je op de goede weg bent. Fotografen die kunnen denken vanuit een kind en de situatie goed begrijpen.
    Dat gevoel mis ik hier een beetje de laatste tijd. Ik krijg ontzettend lieve reakties (waarvoor dank) maar de puntjes van kritiek...die zijn me te star.Ik merk ook dat ik een hekel krijg aan allerlei "regeltjes" waar sommigen hier toch erg aan vast houden. Onuitvoerbare regeltjes of regeltjes die, naar mijn mening, mijn foto's juist zouden verknallen.
    Het wordt dus tijd dat ik BD even lekker laat voor wat het is, al zal ik de fun die ik met vele heb wel missen.

    Nogmaals dank allemaal voor de tijd die jullie in mijn foto's gestoken hebben en de prima begeleiding. Zeer gewaardeerd!! Ik ga de (internationale) kinderfotografie fora op om te proberen nog een stuk verder te groeien en workshops volgen om nog beter de lichttechnieken onder de knie te krijgen. Volgend jaar een volg ik een seminar van DE Sandy Puc met daarna een workshop. WAUW. Wie weet wordt het nog eens wat
    Het leven is in iedergevoel goed


    Tot ziens
    Last edited by Monica; 19 oktober 2010, 01:21.

    Comment


    • #32
      Re: Familie portret

      Beste mods, er mag van mij een slotje op het topic, ik denk dat alles wel gezegd is

      Comment


      • #33
        Re: Familie portret

        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Ik wil even eerlijk zeggen wat ik op mijn lever heb en dan zijn jullie voor een tijdje van me verlost.
        Ik kom hier nu 1,5 jaar en had geen enkele ervaring met fotografie voor die tijd. Dat ik vooruit ben gegaan heb ik te danken aan heel veel mensen die mij super begeleid hebben (dank lievies, in het speciaal Pete, pascal, PSG, Robbie, Daniel en nog vele anderen)
        Ik heb feedback altijd opgeslurpt.
        Waar ik de laatste tijd tegen aanloop is dat men hier (naar mijn mening hoor) teveel uitgaat van modelfotografie....professionele modelfotografie. Ik krijg ook steeds meer feedback van : die moet daar kijken, dat kindje had zo moeten doen,jammer dat het kindje van 2 maanden ook niet in de camera lacht, die zwangere had haar handen nog iets lager moeten leggen...Alles lijkt zo vast te staan via ongeschreven wetjes op het forum. Het voelt alsof je in een soort keurslijf vast zit en daar krijg ik het een beetje benauwd van.
        Ik verlang enorm naar een subcategorie zwangerschaps en kinderfotografie waar ik meer concrete feedback kan krijgen van andere kinderfotografen, die begrijpen dat kinderfotografie niet te vergelijken valt met prof. modellen fotografie fashion of glamour en een eigen discipline is binnen de fotografie. BD zal daar niet aan beginnen (gemiste kans, want ik weet dat veel mensen daar erg blij van zouden worden)
        Nu heb ik het behoorlijk druk met shoots, waar ik heel blij mee ben hoor!
        Ik zou er een dagtaak van kunnen maken. En dan is het gewoon fijn om je foto's aan andere fotografen te laten zien, of je op de goede weg bent. Fotografen die kunnen denken vanuit een kind en de situatie goed begrijpen.
        Dat gevoel mis ik hier een beetje de laatste tijd. Ik krijg ontzettend lieve reakties (waarvoor dank) maar de puntjes van kritiek...die zijn me te star.Ik merk ook dat ik een hekel krijg aan allerlei "regeltjes" waar sommigen hier toch erg aan vast houden. Onuitvoerbare regeltjes of regeltjes die, naar mijn mening, mijn foto's juist zouden verknallen.
        Het wordt dus tijd dat ik BD even lekker laat voor wat het is, al zal ik de fun die ik met vele heb wel missen.

        Nogmaals dank allemaal voor de tijd die jullie in mijn foto's gestoken hebben en de prima begeleiding. Zeer gewaardeerd!! Ik ga de (internationale) kinderfotografie fora op om te proberen nog een stuk verder te groeien en workshops volgen om nog beter de lichttechnieken onder de knie te krijgen. Volgend jaar een volg ik een seminar van DE Sandy Puc met daarna een workshop. WAUW. Wie weet wordt het nog eens wat
        Het leven is in iedergevoel goed


        Tot ziens
        Enerzijds zeg je dat op er op BD teveel wordt uitgegaan van professionele modelfotografie, maar anderzijds wil je internationale (is de Benelux al te klein?) kinderfotografiefora opzoeken om verder te groeien? Dat spreekt elkaar toch tegen?

        Of denk je dat op die fora mensen geen meningen gaan hebben over een handje dat daar ligt, een schaduw teveel daar en een slordige haarlok hier etc...?

        En kinderfotografie is nu eenmaal een subgenre van professionele modelfotografie, waar op dezelfde details qua model en qua belichting gelet wordt.

        Ik vind het dat het beetje vreemde redenering en vooral de keuze om dat hier in het groot uit te smeren. Alsof je bovenstaande kritiek niet kan verdragen en ergens anders gaat. Waar ook kritische blikken zullen zijn - hoop ik voor jou toch.

        Comment


        • #34
          Re: Familie portret

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Der zijn er hier wel meer die lezen wat ze willen lezen, afhankelijk van wie het geschreven heeft. Lezen wat er geschreven staat, kunnen ze dan niet meer.

          Stom van mij dat ik gereageerd heb, ik wist op voorhand dat er zoiets zou uit komen.

          Saluut!
          parels voor de zwijnen, Jos.
          om het ook maar eens op een directe wijze te zeggen.
          ik vind dat jouw opmerking over de foto gaat en niet over de man.
          wie wat ervaring heeft met fotografisch beoordelen of beoordeeld worden, heeft dat begrepen.
          het had een inhoudelijk interessante discussie kunnen worden, Monica zelf slaat even die richting in met
          Er schijnt een ongeschreven regel te bestaan hoe families gefotografeerd dienen te worden.
          maar ik heb al langer dan vandaag vastgesteld dat een inhoudelijke discussie te hoog gegrepen is voor het doorsnee BD publiek.
          (en nu zal ik wel weer op wat tenen trappen)

          wat de foto betreft: ik vind ze niet slecht. belichting OK, compositie ook.

          Comment


          • #35
            Re: Familie portret

            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Alles lijkt zo vast te staan via ongeschreven wetjes op het forum. Het voelt alsof je in een soort keurslijf vast zit en daar krijg ik het een beetje benauwd van.
            Daar kan ik volgen.
            Ik hou me nauwelijks bezig met modelfotografie, maar des te meer met landschapsfotografie. Ook daar wordt benauwend in hokjes gedacht.
            En op een zeker moment had ik er zo mijn buik van vol, dat ik hier uitgeweken ben met mijn foto's naar een ander forum.
            Waar men een ruimere visie hanteert en waar ik tevreden ben.
            Ik denk dat deze topic een aanzet tot een fotografisch keerpunt is voor jou Monica.
            Succes ermee.

            Beste mods, er mag van mij een slotje op het topic, ik denk dat alles wel gezegd is
            (sorry, dit vind ik een uitschuiver !)

            Comment


            • #36
              Re: Familie portret

              Dit heeft niets met jos of zijn opmerking te maken....lol...je onderschat me flink.
              Het is ook wel heel flauw om te zeggen dt ik niet tegen kritiek kan, want kritiek is juist wat ik hier altijd gezocht heb. Ik voel me niet gekrenkt door kritiek, als dat is wat je bedoelt. Helemaal niet. Maar ik de vaste regeltjes beginnen me wat op te breken. jij claimt dat kinderfotografie een subgenre is van modellenfotografie en sorry....maar dan heb jij je nooit op kinderfotografie gestort. (ik heb idd nog nooit een kinderfoto van je gezien) Het is een totaal andere discipline, die een totaal andere aanpak kent. Het is deze gedachtegang (die jij hier benoemt) waar ik me steeds meer aan ga storen. Bij kinderfotografie wordt veel spontaan gefotografeerd en veel in natuurlijk licht met bouncers etc. Je stuurt de kinderen niet aan...je laat ze kind zijn en als fotograaf heb je de mooie momenten eruit te zoeken.

              Anyways...ik geloof niet dat ik iemand in mijn stukje te kort heb gedaan of beledigd, Ik zeg niets naars over BD...integendeel. Dus ik snap deze "vriendelijke" posts er nog eens bovenop eigenlijk niet.

              Om nog een antwoord te geven op je vraag; er bestaan kinderfotografie fora, veel grote in de VS en de UK, waar alles draait om zwangerschap en kind. Ik zie daar weer hele nieuwe standpunten die ik erg verfrissend vind. Ook van de geplaatste foto's daar kan ik veel leren. In de Benelux ken ik deze fora niet. De vraag of de benelus voor mij te klein is, is natuurlijk een beetje valse vraag. Het is geen arrogantie dat ik het elders ga zoeken..integendeel, ik wil juist wat zekerder worden en vooral BLIJVEN LEREN!!
              Noem nu eens een paar goede kinderfotografen binnen de Benelux, die op fora vertoeven om noobs te begeleiden. Behalve Tom (fotofolio) een echte kinderfotograaf en die niets anders doet en Pete ken ik ze niet. En deze heren richten zich vooral op de commercie...de kinderkledingbranch etc. Daar ben ik nog lang niet aan toe en weet niet eens of ik dat zou willen. Ik vind het gekneuter met die ukkies juist zo leuk, lekker gek doen en lachen.

              Zo....genoeg verantwoord.

              Het gaat ook jullie goed

              Comment


              • #37
                Re: Familie portret

                Ik gaf een reaktie, terwijl ik de tweede topic-bladzijde niet gezien had.
                Daar staat al verwoord wat ik wou zeggen; dus was het vijgen na pasen.

                Monica, in de tijd dat ik hier op dit forum zit, heb ik je fotografie-werk enorm zien groeien. Een enorm stijle leercurve die je doorlopen hebt en ik kan er alleen maar respect voor hebben! En eerlijk: ook een beetje positieve jaloersheid: man (vrouw dus), ik zou al willen staan waar jij staat op niveau van portretfotografie!
                Maar we zijn er aan 't werken
                Last edited by Vinnydizzy; 19 oktober 2010, 05:58. Reden: Irrelevantie
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #38
                  Re: Familie portret

                  Jammer dat je weg gaat.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Familie portret

                    Ik ben er niet zo weg van.
                    De huid van meneer is vrij...ruig, veel littekens van acne.
                    De stand van de mond vind ik niet aantrekkelijk. Lijkt nu ook alsof hij maar 1 tand heeft.
                    Je even gequoteerd uit een ander topic Monica ... waar je iemand anders zijn foto van kritiek voorziet.

                    Ik heb een hekel aan mensen die iemand al afschrijven bij het zien van het uiterlijk.
                    Daarnaast beledig je hier een kennis van mij en dat pik ik niet
                    En dit is een quote uit dit topic ... waar iemand jouw foto durft te bekritiseren.

                    Gebruik je niet "2 maten en 2 gewichten"

                    Mss. was in andere foto het model ook een kennis/vriend van de fotograaf, had die een huidziekte en maar 1 tand en heb je dat model beledigd!!!

                    Mijn mening: noch in dit topic of het ander aangehaalde topic vind ik dat de kritieken (incl. de jouwe) te ver gingen.

                    Veel succes toegewenst ... we zullen je -foto's missen op BD.
                    Last edited by t.billy; 19 oktober 2010, 07:31.
                    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                    Comment


                    • #40
                      Re: Familie portret

                      Over welke foto hebben jullie het? Ik zie geen foto.

                      Geen enkele foto meer trouwens...

                      Tja... het stond in de sterren geschreven...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Familie portret

                        Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                        Over welke foto hebben jullie het? Ik zie geen foto.

                        Geen enkele foto meer trouwens...

                        Tja... het stond in de sterren geschreven...
                        denk dat Monica dit is vergeten te lezen:

                        2.10. Laat foto's a.u.b. staan

                        Het is de bedoeling dat foto's, ook een tijd na publicatie op dit forum, op je webruimte of bij je fotogalerijprovider blijven staan (en dat de link ongewijzigd blijft). Haal ze daar dus niet zomaar weg wanneer het je uitkomt! Anders krijgen we (foto)onderwerpen die plots geen beelden meer bevatten, maar wel nog reacties. Oudere onderwerpen bekijken en becommentariëren behoort dan ook niet meer tot de mogelijkheid voor bestaande noch voor nieuwe leden. En dat kan nu net zo leuk en leerzaam zijn.

                        Verder hebben anderen tijd noch moeite gespaard om op jouw topics en foto's te reageren. Heb daar dus waardering voor en haal ze niet zomaar weg. Bovendien staat het rommelig (men moet steeds door lege topics heen) en het betekent veel werk voor de moderators.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Familie portret

                          Ik kan Monica eigenlijk wel goed begrijpen.
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #43
                            Re: Familie portret

                            Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                            Over welke foto hebben jullie het? Ik zie geen foto.

                            Geen enkele foto meer trouwens...

                            Tja... het stond in de sterren geschreven...
                            ze gaat internationaal, armani.
                            de benelux is te klein voor haar geworden.
                            en ze neemt haar foto's dus mee.
                            met dank aan allen die reageerden.
                            weer een ijdeltuit minder op het forum.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Familie portret

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              ze gaat internationaal, armani.
                              de benelux is te klein voor haar geworden.
                              en ze neemt haar foto's dus mee.
                              met dank aan allen die reageerden.
                              weer een ijdeltuit minder op het forum.
                              Control..Je valt wel in herhaling...Met alle respect waardeer ik een uitgesproken mening maar geen persoonlijke verwijten..
                              Ik kan me zeer goed vinden in je uiting maar dit is het probleem op BD.."kort door de bocht" geeft dikwijls een vertekend beeld over een persoon die je misschien alleen maar kent van nick maar niet als persoon zelf...
                              Jammer van zulke uitspraken door een BD lid die beter zou moeten weten.
                              Hopelijk neem je dit niet te persoonlijk op want het is een veralgemening....
                              In mijn vakjargon noemen ze dit een "structureel probleem"....
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment


                              • #45
                                Re: Familie portret

                                [Mod-LesC]Hier had al iets langer een slotje op gemogen.[/Mod]
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X