Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familie portret

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Familie portret

    Dank voor de reakties allemaal. Het is een "simpele foto" omdat een familiekiekje op zich niet spectaculair is om te zien. Ik vind het wel heel lief om te lezen dat het gewaardeerd wordt. Tx!

    Nena, ik ga niet met een pipetje na om te kijken of de achtergrond 100% perfect wit is. Op het oog vind ik hem eigenlijk wel behoorlijk wit.
    Ik heb hier 2 lampen gebruikt voor de achtergrond en dat bevalt me wel heel goed. (1 lamp extra aangeschaft)
    Heb jij nog leuke fotootjes gemaakt de laatste tijd?

    Comment


    • #17
      Re: Familie portret

      Heel mooi werk. Ik bezoek dit forum nog niet lang, en beperk me, ook wegens tijdsgebrek veelal tot de beginnershoek. Als ik dan toch eens verder kijk ben al enkele keren bij werk van u blijven hangen. Sta me toe wat jaloers te zijn.
      Luc

      Comment


      • #18
        Re: Familie portret

        Prachtige foto, maar dat zijn we ondertussen al gewoon he, een top plaat

        Grts S.

        Comment


        • #19
          Re: Familie portret

          Mooie foto van een mooi gezinnetje
          Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Familie portret

            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Toevallig zijn dit mijn oude buurtjes die mij via via vroegen of ik hun gezinnetje op de plaat wilden zetten. hij heeft zijn eigen garagebedrijf en is een verwoed wrakkenduiker en de meest lieve vader die ik ken en is altijd op pad met de kleintjes (afgezien van mijn man dan :P ).
            Ik heb een hekel aan mensen die iemand al afschrijven bij het zien van het uiterlijk.
            Daarnaast beledig je hier een kennis van mij en dat pik ik niet.
            Ik dacht toch dat het een regel was dat modellen NIET ter discussie staan. Nu ben jij toch aardig van de regels!

            Dus....na je betoog over het ongeschoren uiterlijk (tegenwoordig trimt men de baard zo Jos) zou ik liever lezen wat je van de foto zelf vindt.

            Ik heb de foto bekeken in fotoshop, niets aan bewerkt (vond ik hier niet nodig) en verder alleen verkleint. Dus zo uit de camera.
            Ik vermoed dat de opmerking anders bedoeld was dan dat jij ze hebt opgevat.
            Eerlijk gezegd vond ik ook onmiddellijk dat de vader te weinig 'opgenomen' wordt in het gezin. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het Jos's bedoeling was om de man in kwestie te beledigen, maar op dit beeld komt hij onbetrokken over. De commentaar doelt dus niet op de modellen, maar wel degelijk op de compositie van de foto.

            Vergelijk het met acteren: het personage wordt gespeeld door een acteur. Als je een bepaald personage uit een film een echte rotzak vindt, heeft dit toch niets te maken met je persoonlijke mening over de acteur?
            Hetzelfde geldt voor geposeerde foto's, zelfs als dat familiefoto's zijn: het gezin wordt niet gefotografeerd tijdens een gezelschapspel of knuffelmoment, maar in een min of meer geforceerde situatie, waardoor je een beeld creëert dat kan afwijken van de werkelijkheid (probeer je kinderen maar eens stil te laten zitten met hun snoetjes richting de camera en zonder zichtbare snottepieten, dit klinkt niet echt als een natuurlijke situatie hé ). Een opmerking over de vader in het foto-gezin, doelt dus helemaal niet op de werkelijke situatie, maar op de manier waarop hij in beeld gebracht wordt.

            Verder vind ik het wel een zeer leuke foto: je ziet de ouders letterlijk stralen van trots, en dit is zeer terecht met zo'n schattige kroost!
            betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows ;)

            Comment


            • #21
              Re: Familie portret

              Heel mooi: de kinderen zullen later graag zien hoe gelukkig hun ouders waren.
              In de titel staat wel een fout tegen de schrijfwijze van een in de fotografie courant woord. Dat komt niet professioneel over.

              Comment


              • #22
                Re: Familie portret

                Technisch gezien een perfect familieportret. Compositie vind ik klassiek.
                http://pxgarden.tumblr.com/
                Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

                Comment


                • #23
                  Re: Familie portret

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                  Ik vermoed dat de opmerking anders bedoeld was dan dat jij ze hebt opgevat.
                  Dat denk ik ook. Lange tenen hoor.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Familie portret

                    Als je geen commentaar op de foto hebt, blijf dan lekker weg wimpy.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Familie portret

                      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Als je geen commentaar op de foto hebt, blijf dan lekker weg wimpy.

                      Och ja, foto mag er best zijn

                      Comment


                      • #26
                        Re: Familie portret

                        Verdorie... nu wou ik voor het evenwicht eens een foto van je gaan afbreken, maar Jos was me voor.
                        En je kan draaien wat je wil rond compositie en samenhang (Lynneke), en dat zal hij ook wel bedoelen. Maar:
                        De tweede mogelijkheid diende zich vanzelf aan: "áls het de vader is, dan is het zo eentje van: ik de lusten, zij de lasten."
                        na die ongeschorenbink, dat roept op wat ik zelf ondervind. En dat voor een moraalridder van het forum: FOEI.
                        Als ex-langharig tuig, tijdelijk piekjesharig uniformtuig (douanier) en tussen ambtenaar zijn door nog eens IT'er voor 2 jaar zit ik nu in een identiteitscrisis. En mijn haar is terug aan 't groeien ook. Maar bon...

                        zo'n witte achtergrond is idd. netjes, want dat moet je jusit belichten. Die zuivere studiotoestanden zijn niet helemaal mijn ding, en ik vind die altijd zo clean. Enige minpuntje hier vind ik op deze cleane plaat de lichtjes blinkende wangen van de mama. Maar voor de rest netjes. En voor de compo zou er mss. een kindje bij de papa gekunnen hebben? 't is in elk geval al een prestatie om iedereen netjes in de lens te laten kijken, zeker met die kleintjes.
                        Last edited by Yourt; 18 oktober 2010, 21:20.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Familie portret

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                          Ik vermoed dat de opmerking anders bedoeld was dan dat jij ze hebt opgevat.
                          Das wel duidelijk. Er wordt gewoon vermeld dat er een baardje staat, verre van een veroordeling of verwijt. En het zien als belediging is nog meer van de pot gerukt.

                          Foto zelf is degelijk hoor. Niets spectaculairs, maar dat hoeft ook niet.
                          Alleen jammer dat de kindjes niet lachen (ik weet hoe moeilijk dat is) en dat de vader geen dochter of zoon op zijn schoot heeft.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Familie portret

                            Ik vind het een hele leuke plaat om naar te kijken en een welkomme afwisseling tussen al die 'complexe' platen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Familie portret

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Alleen jammer dat de kindjes niet lachen (ik weet hoe moeilijk dat is) en dat de vader geen dochter of zoon op zijn schoot heeft.
                              Natuurlijk als eerste geprobeerd, uk bij papa en uk bij mama....maar het oudste kindje is toch wel een beetje jaloers op haar broertje en wilde er steeds perse bij. Een baby van 2,5 maand op commando laten lachen is sowieso ondoenlijk. lacht de kleine van 1,5 eindelijk, kijkt mama de verkeerde kant op lol. Het is inderdaad moeilijk Caleido, maar dat maakt wel dat het een uitdaging is om ze toch als geheel op de foto te krijgen. Zoals ze hier afgebeeld zijn, zo zijn ze ook. Hij is redelijk verlegen en vindt gefotografeerd worden lastig. Zij heeft daar helemaal geen moeite mee en staat graag op de voorgrond. (Divaatje) Ook in het dagelijks leven neemt zij graag de leiding

                              Het is, vind ik, wel jammer dat er geoordeeld wordt over een verdeling of een vader die niet "betrokken'' genoeg oogt op een foto. Er schijnt een ongeschreven regel te bestaan hoe families gefotografeerd dienen te worden. Families zijn allemaal anders en ik vind het eigenlijk wel leuk dat je dit ook uit een foto kunt halen.
                              Ik hou de feedback in mijn achterhoofd, kijken of ik er met volgende shoots wel wat mee kan.
                              tx allemaal.
                              Last edited by Monica; 18 oktober 2010, 23:46.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Familie portret

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Das wel duidelijk. Er wordt gewoon vermeld dat er een baardje staat, verre van een veroordeling of verwijt. En het zien als belediging is nog meer van de pot gerukt.
                                Er werd veel meer verteld dan het baardje en ik plaats hier geen foto's omdat mijn modellen beoordeeld moeten worden.
                                Men schijnt te vergeten dat modellen, maar ook families graag meelezen naar wat men hier te zeggen heeft over de foto. Dan vind ik zo'n opmerking van jos gewoon totaal ongepast.
                                Noem dat maar van de pot gerukt. Boeit me niets.

                                Comment

                                Working...
                                X