Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
hey thanks mannen. Doet me goed
Ik ga altijd af op mijn gevoel , ben niet een technisch fotografe. Het leukste (voor mij althans) is om dagelijkse tafereeltjes op een sfeervolle manier te fotograferen.
Vinden jullie ook niet dat je als fotograaf veel meer ziet...waar andere mensen misschien aan voor bij lopen?
"Gelig" stoort me niet maar mocht imho een iestsiepietsie minder ... maar da's geweldig "persoonlijke smaak"-gevoelig
Dankzij je update moet ik m'n mening herzien , de oorspronkelijke foto is de mooiste omdat de kleuren krachtiger zijn imho. Laat dat "ietsiepietsie minder"-comm. dus maar wat ze is
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
hey thanks mannen. Doet me goed
Ik ga altijd af op mijn gevoel , ben niet een technisch fotografe. Het leukste (voor mij althans) is om dagelijkse tafereeltjes op een sfeervolle manier te fotograferen.
Vinden jullie ook niet dat je als fotograaf veel meer ziet...waar andere mensen misschien aan voor bij lopen?
Yep. Een beetje fotograaf ziet meer, een muzikant hoort meer en een blinde hoort nog meer. Het is kwestie van uw zintuigen wat aan te scherpen. Uiteindelijk zit het allemaal in het kopke. Uw ogen blijven dezelfde maar je doet er meer mee in
het kopke. Het kopke is dan ook uw beste tool.
ga ook voor de gelige uitvoering.
vind alleen die bleke lucht niet mooi.
grt,bouk.
Ik zal voortaan voor een shoot een andere lucht bestellen, zo'n donkere dreigende lucht Ik begrijp wat je bedoelt Bouk, maar vind het zelf niet echt storend.
Hey Nena...nee, je kan aan de schaduwen in het gezicht eigenlijk al zien dat er geen reflector gebruikt is. Ik heb helaas geen assistent elke dag beschikbaar (owh was het maar waar ) Alleen zonlicht laat in de namiddag.
Ik vond hem wel schattig....hij probeert de stukjes weer op elkaar te krijgen (denk ik) Als je ooit de centjes hebt Nena....ga ervoor. De lens is echt super!! Ik merk alleen dat ik heel vaak maar 130/140mm nodig heb. De bokeh van de 70-200L 2.8 is het mooist op 190-200m, althans, dat vind ik. De 85mm 1.8 die ik heb is te kort (dan stoor je kids in hun spel) dus ik vrees dat ik eens serieus naar een 135mmL moet gaan kijken. Au (mijn portemonnee)
De gele gloed waar sommigen ietwat moeite mee hebben...het is geen flitslicht van 5000K maar lekker warm zonlicht tussen de goudgele kastanjebomen in. Ik vind dat juist zijn charme hebben, zonlicht in de namiddag. Met je ogen neem je ook geen puur wit waar in dit licht. Heb dus geen zin om in dit soort foto's wit ook echt wit te maken. Eigenwijs he?
Moeite heb ik er echt niet mee hoor
"gelig" is de sfeer. het lijkt me sterk dat dit zo uit de camera komt ?! Of is het een filmsimulatie-instelling ? Dus nog eens, gelig is niet negatief gebruikt.
Kom nog maar weinig in dit forum onderdeel omdat de sfeer me van tijd tot tijd teveel energie kost, ik momenteel niet veel tijd heb...én ik momenteel zelf meer met andere dingen bezig ben...
Comment