Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de laatste zonnestralen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de laatste zonnestralen

    .......................

    [Mod-LesC]Geen foto en dus verplaatst naar het Testforum.[/Mod]
    Last edited by LesC; 23 oktober 2010, 11:24. Reden: foto verwijderd

  • #2
    Re: In de laatste zonnestralen

    Niet slecht hoor, maar mis een extra rimlight in het beeld.
    Zou het wat extra pit geven...

    Grz. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: In de laatste zonnestralen

      Héél mooi
      Nikon D5000 - Volgt les digitale fotografie aan het THHI Tessenderlo - Module 2

      Comment


      • #4
        Re: In de laatste zonnestralen

        Hoi Peter,

        Exra rimlicht....bij Anne bedoel je?
        Bij deze foto zijn geen flitsers (EXIF) of schermen gebruikt....slechts mijn camera en wat lage zonnestralen, die door de bomen heen piepten. Je ziet zo'n lichtplekje ook hoger op het heuveltje.

        tx Mailtje en Peter

        Comment


        • #5
          Re: In de laatste zonnestralen

          Ik bedoel inderdaad een extra flitslichtje op het haar...

          Kan je perfect combineren met avondzon indien je bijvoorbeeld gebruik maakt van een 1/2 CTO-ke
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: In de laatste zonnestralen

            Hm...ook daar zal ik even op Googelen (vakidioot) Maar ik zie dat je wel gelijk hebt....het haar gaat helemaal op in de donkerte.
            Maar ehm....als ik die spullen meeneem wordt een spontane wandeling toch wel een hele klus Ik sla nu mijn camera over mijn schouder en hop...kben klaar. Ik ga eens kijken voor iets kleins en compacts.

            Comment


            • #7
              Re: In de laatste zonnestralen

              Mooie spontane foto.

              greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: In de laatste zonnestralen

                een mooi moment niks mis mee


                grt Frank

                Comment


                • #9
                  Re: In de laatste zonnestralen

                  Een zeer mooie foto!
                  Ik ben echt een fan van jouw werk!

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de laatste zonnestralen

                    Mooie foto, niks mis mee. Tja en haarlichtjes in dit soort situaties is wel heeeel theoretisch en niet echt realistisch. Tenzij je er echt op uit trekt voor een fotoshoot. Maar dat is hier niet het geval, dus ook niet echt relevant.
                    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                    Comment


                    • #11
                      Re: In de laatste zonnestralen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jackalope Bekijk bericht
                      Mooie foto, niks mis mee. Tja en haarlichtjes in dit soort situaties is wel heeeel theoretisch en niet echt realistisch. Tenzij je er echt op uit trekt voor een fotoshoot. Maar dat is hier niet het geval, dus ook niet echt relevant.
                      Wat is er niet realistisch aan het gebruik van een haarlicht.
                      Ik weet dat Monica op zoek is naar het maken van beelden die AF zijn in alle opzichten, vandaar mijn tip. De fotografe in kwestie gebruikt ook deze commentaren om foto's te verbeteren, dus niks mis mee. Wees gerust dat ik niet de fotograaf ben die alleen bezig ben met theorie hoor...

                      Als je zo gaat redeneren is elke foto goed door wie en hoe genomen.
                      De foto's die mijn kinderen nemen met een compacttoestel vinden mijn familieleden ook best leuk... (dit wil niet zeggen dat ik deze foto vergelijk met de misbaksels van mijn dochters hé, want dit is een goede foto, maar had beter geweest met rimlight ).

                      Grz. Peter
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: In de laatste zonnestralen

                        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                        Wat is er niet realistisch aan het gebruik van een haarlicht.
                        Ik weet dat Monica op zoek is naar het maken van beelden die AF zijn in alle opzichten, vandaar mijn tip. De fotografe in kwestie gebruikt ook deze commentaren om foto's te verbeteren, dus niks mis mee. Wees gerust dat ik niet de fotograaf ben die alleen bezig ben met theorie hoor...

                        Als je zo gaat redeneren is elke foto goed door wie en hoe genomen.
                        De foto's die mijn kinderen nemen met een compacttoestel vinden mijn familieleden ook best leuk... (dit wil niet zeggen dat ik deze foto vergelijk met de misbaksels van mijn dochters hé, want dit is een goede foto, maar had beter geweest met rimlight ).

                        Grz. Peter
                        Wat ik bedoel is het volgende: Als je er echt op uit trekt met je hele hebben en houden en je gaat bewust met lampen en andere apparatuur het veld in, volmondig ja ! Dan heb je helemaal gelijk. Maar als dit een foto is die je bijvoorbeeld op een wandeling maakt (en dan sleep je waarschijnlijk geen lampen e.d. mee) dan vind ik het gegeven haarlicht een beetje onzin. En ik ben er vanuit gegaan dat deze foto gewoon na of tijdens een wandeling of zoiets gemaakt is. De fotografe geeft tenminste aan dat er geen lampen en schermen aanwezig waren.

                        De laatste alinea zegt mij niets en heeft er ook niks mee te maken.
                        En daarbij maakt de camera de foto niet.
                        If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                        Comment


                        • #13
                          Re: In de laatste zonnestralen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jackalope Bekijk bericht
                          Mooie foto, niks mis mee. Tja en haarlichtjes in dit soort situaties is wel heeeel theoretisch en niet echt realistisch. Tenzij je er echt op uit trekt voor een fotoshoot. Maar dat is hier niet het geval, dus ook niet echt relevant.
                          TX! Dit was inderdaad tijdens een wandeling. Dan vind ik het heerlijk om de kids van een afstand te fotograferen terwijl ze spelen. Maar Peter kent me al langer dan vandaag (ik heb al het nodige van hem geleerd hier op BD)....ik ontvang graag feedback hoe een foto NOG beter kan worden en als ik neutraal naar de foto kijk heeft hij wel een punt. De foto zou nog beter zijn.
                          Het zal in dit soort situaties niet handig/onwerkbaar zijn, daar heb je gelijk in. Spontane kiekjes zijn lastig te maken als je ze voorbereid
                          Maar voor een geplande fotoshoot klinkt het wel interessant

                          Comment


                          • #14
                            Re: In de laatste zonnestralen

                            mooie foto. Punt

                            Comment


                            • #15
                              Re: In de laatste zonnestralen

                              Zeer mooi gebruik gemaakt van bestaand licht en een prachtig tafereel eigenlijk. Het moeilijkste aan dit soort beelden is om dergelijke taferelen te kunnen uitlokken bij kinderen.
                              Het linkse meisje zou idd mss wat meer uit het beeld mogen komen, maar in geval van kinderen is het zeer moeilijk om nog strobes toe te voegen vrees ik.
                              Met photoshop kun je eventueel het beperkte hairlight een beetje opvallender maken met de dodge tool. ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X