Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exiftest-2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Exiftest-2

In de CVO (Centrum voor Volwassenen Onderwijs) cursus werd gestart in de eerste Module met Photoshop Elements. Dat was versie 7 voor PC, versie 6 voor Mac. Hoewel ik toen al officieel over Photoshop CS3 beschikte (aangekocht, samen met mijn nieuwe Mac), hebben wij PSE extra aangekocht, en tijdens de cursus thuis gebruikt om de lessen te kunnen volgen, het huiswerk te kunnen maken, enz. Vanaf Module 2 werd echter overgeschakeld op CS4, die we toen ook moesten aanschaffen (gezien we nog op versie 3 zaten).
    Gelukkig:
    1. kun je als officieel ingeschreven student genieten van de studentenkorting;
    (ofwel, en dat was in ons geval zo)
    2. als je over een officiële versie (in ons geval CS3) beschikt, betaal je slechts voor de upgrade.

PSE is inderdaad voor de meeste zaken geschikt, en als wij voordien, en tijdens de cursus niet met grotere broer Photoshop in contact waren gekomen, waren we wellicht bij PSE gebleven. Maar nu zullen we (hoewel PSE nog op onze Macs staat), voor elk akkefietje meteen de grote middelen gebruiken. Photoshop CS4 dus, tot we misschien in Module 3 (begint in september) of Module 4 (begint in januari) weer moeten upgraden naar CS5.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Niet verkleinde afbeelding genomen, daarna /s912 gewijzigd in /s900.
      De link gehaald uit 'volledig scherm'
      Dit werkt maar de Exif verdwijnt
      Last edited by Plaatwerker; 9 juli 2010, 11:15. Reden: aanvullende info
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Afbeelding op 800 pixels. Link genomen van 'volledig scherm'
        Exif blijft behouden, Hoera !
        Last edited by Plaatwerker; 9 juli 2010, 11:20. Reden: aanvulling commentaar
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht

Afbeelding op 800 pixels. Link genomen van 'volledig scherm'
          Exif blijft behouden, Hoera !
          Gefeliciteerd !

Groet,

Jan

Comment

900 pixel-versie conform bovenstaande maar /s800 toegevoegd in de link.
            Maar nu is de Exif-info weer verdwenen.
            Last edited by Plaatwerker; 9 juli 2010, 11:28. Reden: aanvullende info
            Van kritiek leer ik.

Comment

Ik denk dat ik nu genoeg weet om mijn workflow aan te passen.
              Voortaan zal het mij niet meer gebeuren dat de Exif is verdwenen.

@ VIM: bedankt voor de tip om de link te halen uit 'Volledig scherm'.
              @ Schollaert en LesC bedankt voor het meedenken en de adviezen.

Mijn probleem is opgelost.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht

900 pixel-versie conform bovenstaande maar /s800 toegevoegd in de link.
                Maar nu is de Exif-info weer verdwenen.
                Haal s800 weg en je hebt 900 pixels met Exif.

Groet,

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Haal s800 weg en je hebt 900 pixels met Exif.

Groet,

Jan
                  Yep, ik heb ook geleerd dat men maar niet teveel zelf in de link moet knoeien.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Blij dat we een oplossing hebben. Ik ga waarschijnlijk regelmatig naar deze topic linken, mochten er mensen zijn die problemen hebben met picasa en exif waarden!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Blij dat we een oplossing hebben. Ik ga waarschijnlijk regelmatig naar deze topic linken, mochten er mensen zijn die problemen hebben met picasa en exif waarden!
                      Dankjewel, dat geeft mij het gevoel te hebben meegewerkt aan een fundamentele bijdrage.
                      Er is ergens ook standaardinfo over het linken voor Picasagebruikers. Wellicht dat de Mods die ook kunnen updaten.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Ik kon het toch niet laten om te kijken waarom de Exif van de foto's uit de 1-ste en 17-de post en Exittest-1 niet zichtbaar te krijgen is na verwijderen van s800. Dit zou moeten voorkomen dat de foto's verkleint worden en hun Exif info verliezen.

De verklaring is dat deze foto's groter dan 1600 pixels zijn en Picasa 1600 als maximum display size gebruikt. Er vind dus wederom verkleining plaats en verlies van de Exif.

Ik zou dus zeggen, uploaden met 900.

Daarna de Url uit de afbeeldingsinfo (Firefox) of Eigenschappen (Internet Explorer) kopieren.

Of via "Link to this Photo" > Selecteer "Image only (no link)" > Kopieer Url onder "Embed image". Verwijder sxxx uit Url .

groet,

Jan

Comment

Ik kon het toch niet laten om te kijken waarom de Exif van de foto's uit de 1-ste en 17-de post en Exittest-1 niet zichtbaar te krijgen is na verwijderen van s800. Dit zou moeten voorkomen dat de foto's verkleint worden en hun Exif info verliezen.

De verklaring is dat deze foto's groter dan 1600 pixels zijn en Picasa 1600 als maximum display size gebruikt. Er vind dus wederom verkleining plaats en verlies van de Exif.

Ik zou dus zeggen, uploaden met 900.

Daarna de Url uit de afbeeldingsinfo (Firefox) of Eigenschappen (Internet Explorer) kopieren.

Of via "Link to this Photo" > Selecteer "Image only (no link)" > Kopieer Url onder "Embed image". Verwijder sxxx uit Url .

groet,

Jan
                          Dag Jan,

Ik neem je uploadadvies helemaal over (900) als het liggende formaten betreft.
                          Vierkant en staand houd ik op 800, dat is prettiger voor de kijkers (je hoeft dan niet zo precies te schuiven om het hele plaatje te zien.
                          Omdat ik werk met Safari vanwege mijn Apple-computer volg ik het advies van VIM om de link naar de foto te peuren uit 'Volledige Schermweergave' want dan hoef ik achteraf niets voor en achter van de URL af te knippen.
                          Het zal nu goed gaan, maar op het ogenblik heb ik geen nieuwe plaatjes te laten zien maar misschien kom ik vanavond als het niet meer zo heet is op andere gedachten.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

VIM, je haalt mijn post (schollaert, Jan voor vrienden) en die van Plaatwerker door elkaar...
                            Die warmte hé !
                            Toch goed dat de zaken nu te lijken lukken!
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                              Die warmte hé !
                              Toch goed dat de zaken nu te lijken lukken!
                              Ja, 34 graden hier. Maar dat heeft wel een beetje bijgedragen aan de oplossing. Ik had vandaag echt geen puf om naar buiten te gaan !

Groet,

Jan

Comment

Working...
                              X