Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exiftest-2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Exiftest-2

Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Re: Exiftest-2

Weer zonder exif.
    Zou het aan Picasa liggen ?
    Van kritiek leer ik.

Comment

Andere sites al geprobeerd? Wij zijn een tijdje geleden overgeschakeld van Photobucket op Tinypic, niet omwille van "EXIF-verlies", maar omwille van "pixel verlies". Foto's op Photobucket begonnen na een tijdje (soms erg snel ) kleiner te worden (qua pixels) en smolten als het ware weg.
      Of is er bij Picasa bij het opladen een of andere checkbox om je exif-data te behouden of niet?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Andere sites al geprobeerd? Wij zijn een tijdje geleden overgeschakeld van Photobucket op Tinypic, niet omwille van "EXIF-verlies", maar omwille van "pixel verlies". Foto's op Photobucket begonnen na een tijdje (soms erg snel ) kleiner te worden (qua pixels) en smolten als het ware weg.
        Of is er bij Picasa bij het opladen een of andere checkbox om je exif-data te behouden of niet?
        Ik heb ruim 200 series op Picasa staan (voornamelijk niet openbaar) en om mijn leven eenvoudig te houden ben ik niet zo geneigd er andere sites bij te nemen.
        Ik werk op een Mac, converteer Raw met DxO en werk kleine dingetjes af met Aperture en heel soms PSE-6.
        Daarna selectie en upload naar Picasa. Daar is de Exif nog waarneembaar.
        Bij Picasa heb ik nog nooit smeltverlies gehad.
        Ik kan daar gewoon maximale grootte uploaden en de link naar BD neem ik daar gewoon op de maat 800 pixels.
        En dan ben ik de Exif kwijt (tot nu toe maar ik blijf verder proberen).
        Een bijzondere checkbox heb ik nog niet ontdekt.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Ik heb geen problemen met Picasa. Moet wel de s800 verwijderen uit de url. Anders werkt het niet. Ik upload daarom met 900 pixels max.

Verwijderen van s800 levert met jouw foto echter nog steeds geen EXIF op.

Kan het zijn dat je tegen deze bug aanloopt ?

I really like Aperture . It's got a simple and intuitive interface, and gives you a lot of power to store, organise, prepare, manipulate, et...

Kun je een test doen zonder gebruik te maken van Aperture ?

Groet,

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Kun je een test doen zonder gebruik te maken van Aperture ?
            Morgen in Exiftest-3 want ik heb zoiets gelezen van 1 topic met 1 foto per dag in deze rubriek.
            Anders was ik sneller klaar geweest. Maar dit is ook leuk.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Ik vraag me af of het wel nodig is om telkens een nieuwe topic te openen. Je kunt toch een nieuwe post maken in dit draadje? 't Is niet dat ik alle reglementen uit m'n hoofd ken als Mod, maar ik vermoed dat "in de geest van de BD-regels" een tweede, of zelfs een derde poging binnen dezelfde thread geen probleem vormt. 't Is niet dat je ons een hele serie foto's wil tonen hier, het gaat om de info die d'erachter steekt.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik vraag me af of het wel nodig is om telkens een nieuwe topic te openen. Je kunt toch een nieuwe post maken in dit draadje? 't Is niet dat ik alle reglementen uit m'n hoofd ken als Mod, maar ik vermoed dat "in de geest van de BD-regels" een tweede, of zelfs een derde poging binnen dezelfde thread geen probleem vormt. 't Is niet dat je ons een hele serie foto's wil tonen hier, het gaat om de info die d'erachter steekt.
                Dan zal ik morgen in goed vertrouwen verder gaan in dit draadje.
                Van kritiek leer ik.

Comment

'k Vrees dat je hem op de grootte die je hier wil posten (ook) zal moeten uploaden naar Picasa.
                  Zo doe ik het tenminste en dan blijft mijn Exif inderdaad zichtbaar. ('k Heb trouwens voor mijn 900pixel versies een apart (publiek) Web Album op Picasa gemaakt.)
                  Als je het verkleinen aan Picasa overlaat zie je de Exif hier inderdaad niet meer met bvb IExif.
                  Da's tenminste mijn (en blijkbaar jou) ervaring.
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                    'k Vrees dat je hem op de grootte die je hier wil posten (ook) zal moeten uploaden naar Picasa.
                    Zo doe ik het tenminste en dan blijft mijn Exif inderdaad zichtbaar. ('k Heb trouwens voor mijn 900pixel versies een apart (publiek) Web Album op Picasa gemaakt.)
                    Als je het verkleinen aan Picasa overlaat zie je de Exif hier inderdaad niet meer met bvb IExif.
                    Zoals ik in mijn vorige post al aangaf mist de foto op volledige grootte ook de EXIF :

Groet,

Jan

Comment

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf mist de foto op volledige grootte ook de EXIF
                      Uit je
                      ...Daarna selectie en upload naar Picasa. Daar is de Exif nog waarneembaar.
                      Bij Picasa heb ik nog nooit smeltverlies gehad.
                      Ik kan daar gewoon maximale grootte uploaden en de link naar BD neem ik daar gewoon op de maat 800 pixels. En dan ben ik de Exif kwijt
                      had ik dat wel anders begrepen .

Als ik mijn foto bekijk in het album, kies ik voor "Volledig scherm" en kopiëer van daar de link naar hier.
                      Bvb in dit oude topicje: klik. Daar zie ik toch de Exif?
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Voorshands lijkt dit inderdaad het geval te zijn.

Maar ik ga het toch verder uitzoeken:
                        1. Toesnijden op 900 pixels in PSE, Picasa-upload, BD linken op 800 pixels.
                        2. Idem maar dan in de link de /s800 verwijderen.
                        3. Toesnijden op 800 pixels in PSE, Picasa-upload, BD linken op 800 pixels.

Ik heb een voorliefde om bij staande formaten de 800 aan te houden omdat het iets makkelijker kijkt, de foto heeft dan meer ruimte op het scherm.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Uit je

had ik dat wel anders begrepen .

Als ik mijn foto bekijk in het album, kies ik voor "Volledig scherm" en kopiëer van daar de link naar hier.
                          Bvb in dit oude topicje: klik. Daar zie ik toch de Exif?
                          VIM, je haalt mijn post (schollaert, Jan voor vrienden) en die van Plaatwerker door elkaar....

"Volledig scherm" is de equivalent aan s800 verwijderen. Met s800 werkt alleen als de foto niet verkleint hoeft te worden om hieraan te voldoen. Bv door 800 te uploaden.

De foto's van Plaatwerker tonen in geen enkele omstandigheid de EXIF. Probleem moet dus eerder worden veroorzaakt.

Groet,

Jan (Schollaert).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Voorshands lijkt dit inderdaad het geval te zijn.

Maar ik ga het toch verder uitzoeken:
                            1. Toesnijden op 900 pixels in PSE, Picasa-upload, BD linken op 800 pixels.
                            2. Idem maar dan in de link de /s800 verwijderen.
                            3. Toesnijden op 800 pixels in PSE, Picasa-upload, BD linken op 800 pixels.

Ik heb een voorliefde om bij staande formaten de 800 aan te houden omdat het iets makkelijker kijkt, de foto heeft dan meer ruimte op het scherm.
                            1 gaat niet werken. 2 en 3 zouden positief resultaat moeten geven. Zo niet, gaat er eerder iets mis....

nb, wat is PSE ?

Groet,

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              1 gaat niet werken. 2 en 3 zouden positief resultaat moeten geven. Zo niet, gaat er eerder iets mis....

nb, wat is PSE ?

Groet,

Jan
                              Tsja, ook verwachte uitkomsten moet je testen.

PSE = Photo Shop Elements.

Ik had ooit CS2 onder Windows maar toen ik overging op de Mac kon ik mijn licentie niet veranderen. Aangezien ik het maar weinig gebruikte, was Elements goed genoeg.
                              Zelfs daarvan gebruik ik maar een fractie. Eigenlijk doe ik 95% met DxO, 4% met Aperture en 1% met PSE.
                              Al die mensen die een bom geld neerleggen voor CS4 of CS5 betalen teveel voor wat ze er van gebruiken. Of ze gebruiken een kunstje om zich een betere fotograaf te voelen.
                              In de muziek hetzelfde: ze kopen een (te) duur instrument maar daarvan gaan ze echt niet zomaar beter spelen.
                              Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                              X