Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Je kan in Windows het opladen van fotos naar je webspace ook doen zonder dat je zelf FTP-software moet gebruiken...
Vanaf Windows 2000, kan je in Windows Explorer, bij My Network places ook bvb "ftp://users.pandora.be/" als folder ingeven. Dan wordt je gevraagd om de username en paswoord voor je provider in te geven en kan je vanaf dan de folders in je webspace bekijken alsof het folders op je harde schijf zijn. Fotos opladen doe je dan gewoon met drag&drop, zoals in gewone Windows folders.
mvg
Bert
idd! zo doe ik het ook
open gewoon een windows-explorer window (mijn documenten , mijn computer , whatever..zet de url van je ftp in adresbalk..en voila ! velen vergeten dat het feitelijk bij explorer om 2 verschillende toepassingen gaat , die je in windows gebruikt heb je hier nodig en dus niet de 'internet' explorer .
leuke hieraan is dat je gewoon kan 'plakken & knippen' en werkt dus sneller als je veel aparte files wilt apart uploaden , zoals muylaerb ook zegt.
Zo kan je bv ook op veel verschillende ftp's tegelijk werken .
Ook sommige firewalls houden het tegen , gewoon even die url toelaten dan.
Mvg
Last edited by looneycooney; 24 december 2008, 14:24.
Canon EOS 450D (15/12/08)
Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
Statief : Velbon Sherpa 450R
ook al een beetje aan het prutsen geweest: i slaaag erin om een link te posten, doch ik zie dan wel de link staan op het testforum, doch de foto verschijnt niet ??? wat doe ik verkeerd ?
dnak
jan
ook al een beetje aan het prutsen geweest: i slaaag erin om een link te posten, doch ik zie dan wel de link staan op het testforum, doch de foto verschijnt niet ??? wat doe ik verkeerd ?
dnak
jan
1. kopieer de url van je foto
2. open het bewerkvenster van je bericht/topic/…
3. klik op
4. plak de url van je afbeelding
5. klik op voorbeeld van bericht om te controleren of je foto zichtbaar is
Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad Baaah! | Digital Echo Photography
ik heb dit draadje niet helemaal gevold maar zie het nu pas dus misschien is dit een overbodige opmerking maar:
Ik post via Tinypic en daar heb ik als ik mijn foto heb opgeladen op Tinyhpic de keus uit verschillende links:
één is voor "websites"
één is voor "berichtenforums"
en nog een paar anderen.
ik gebruik die voor berichtenforums. Als ik één van de anderen gebruik lukt het mij ook niet.
Dus; misschien verkeerde link gebruikt ??
Bedankt om te helpen, Spooky.
Ik zie dat Mieke gepost heeft in een topic van een jaar geleden.
Zij plaatst haar foto's bij Photobucket; de illustratie in mijn vorige post is van Tinypic.
Nu, Tinypic en Photobucket zijn verwant, en lijken dus nogal op elkaar.
De link die je bij Photobucket nodig hebt is deze:
Intussen heeft Mieke succesvol gepost (nou ja, eveneens met jouw hulp, Spooky ) in het Shoot/Challenge subforum, thema: kinderen.
In principe zou dus het probleem opgelost moeten zijn, ware het niet dat ik graag een geslaagde post van Mieke (in het Testforum) zou willen zien. Zeker oefenen alvorens nog eens een foto te plaatsen (ofwel voor de Shoot Challenge, ofwel in onze Fotohoek ter beoordeling, ofwel in de BD-Challenge).
Het gaat dan ook om een topic die in 2003 begonnen is.
Dat kan dan wel zijn, maar ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum. Ik leer dus dat ik het Testforum kan gebruiken, en krijg dat daar als eerste link door aangezien het daar sticky staat én op de eerste regel door een MOD als link staat aangegeven. Kan een MOD dit niet even aanpassen dan? Ik probeer gewoon mijn weg te vinden hier ;-)
Comment