Ik ben nieuw in fotografie. (als ik het zo al mag noemen). Bewonderend kijk is al lang naar de super mooie plaatjes die jullie hier posten. Zelf ben ik nog een absolute beginner met eerste D-SLR (OLYMPUS E510) en een heel basic belichtingssetup.
Voor deze foto trok ik wat stoute schoenen aan door tegen een vriendin van me op te scheppen dat ik wel is een fotoshoot van haar wou maken - ze heeft immers foto's van zichzelf nodig om te solliciteren voor haar hostessenwerk. Wat ze niet wist is dat ik dit nooit eerder deed. Geen flauw idee of het dus op iets zou trekken. Mijn model was gelukkig al niets om me zorgen in te maken.
Ik kocht mijn flitsers (heel basic externe flitsertjes) en wireless triggersysteempje pas de dag voordien ...
Op de lijn in de achtergrond moeten jullie echt niet letten, maar wat denken jullie van de algemene kwaliteit van de foto? (licht, contrast, kleuren, ..).
Tips? Kritieken?
Exposure: 0.01 sec (1/100)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 21 mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: 0 EV
Metering Mode: Spot
Light Source: Other
Color Space: sRGB
White Balance: Manual
Mvg,
Bjorn
Voor deze foto trok ik wat stoute schoenen aan door tegen een vriendin van me op te scheppen dat ik wel is een fotoshoot van haar wou maken - ze heeft immers foto's van zichzelf nodig om te solliciteren voor haar hostessenwerk. Wat ze niet wist is dat ik dit nooit eerder deed. Geen flauw idee of het dus op iets zou trekken. Mijn model was gelukkig al niets om me zorgen in te maken.
Ik kocht mijn flitsers (heel basic externe flitsertjes) en wireless triggersysteempje pas de dag voordien ...
Op de lijn in de achtergrond moeten jullie echt niet letten, maar wat denken jullie van de algemene kwaliteit van de foto? (licht, contrast, kleuren, ..).
Tips? Kritieken?
Exposure: 0.01 sec (1/100)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 21 mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: 0 EV
Metering Mode: Spot
Light Source: Other
Color Space: sRGB
White Balance: Manual
Mvg,
Bjorn