Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's

Heb me sinds vandaag eindelijk een reflexcamera aangeschaft, Sony ~ 330.
    Even in de tuin wat gaan 'spelen' en dit zijn de eerste foto's

F-stop: f/5
    Exposure time: 1/50sec
    ISO: 100

F-stop: f/5.6
    Exposure time: 1/100sec
    ISO: 200

F-stop: f/5.6
    Exposure time: 1/160sec
    ISO: 400
    Last edited by Steve G.; 18 september 2009, 23:25.

Re: Eerste foto's

Je mag maar 3 foto's tegelijk posten,
    stel voor dat je er gauw een weg doet voor er een slotje op komt.

(de spin vind ik de minste)

Comment

Hey Steve,

Welkom op BD en proficiat met je aankoop van een dslr! Je zal er beslist erg veel plezier aan beleven.
      Om een beter oordeel te kunnen vellen over je prestaties, kan je best bij elke foto de exif even vermelden (dit is info over de sluitertijd, diafragma, iso-waarde,... van je foto). De exif kan je terugvinden door het handig programmaatje BD-sizer te downloaden hier op BD en je foto hier in te laden. Dan zal je rechts een uitgebreide exif te zien krijgen.

Nu, over de foto's: je eerste vind ik de beste. je belichting en scherpte zitten goed, alleen had ik de compositie iets minder centraal genomen en was ik wat meer door de kniën gezakt zodat je geen bovenaanzicht verkrijgt.
      De andere drie foto's (even opmerken dat je er eigenlijk max drie mag posten per topic, snel even eentje verwijderen voor een mod het opmerkt ) ondergaan zowat hetzelfde lot en ik mis hier ook een beetje scherpte. Let op : ik vind het mooie foto's hoor, ik wil je gewoon laten weten wat ik anders zou doen.

Nog erg veel succes toegewenst!

Thomas

Comment

Been there, done that

Comment

3 soorten bloemen foto;s:

foto nummer 1: Mooie zonnebloem, mooi vastgelegd.
          Alleen....de achtergrond is zo druk, dat de zonnebloem slechts een deel van de drukte lijkt te zijn. Een rustigere egale achtergrond ( bv een groene haag als achtergrond gebruiken) dar zal de bleom van opfleuren.

foto nr 2: ISO 200 lijkt mij hier helemaal niet nodig. Je hebt een lens van 55mm en een sluitertijd van 1/100e. Deze rozebottel zal niet wegrennen, dus je kunt best wat lager in je sluitertijd zitten (wel statief gebruiken) Ook hier is de compositie wat rommelig en saai. Probeer eens je eyecatcher NIET centraal in beeld te zetten.

fotonr3: ook hier zet je de bloem waar het omgaat precies centraal in de foto. Daar wordt de foto niet spannender van, eerder saai.
          De bloem is flink overbelicht, er zit weinig tot geen detail meer in de witte blaadjes. Als er veel zon is, is wit heel moeilijk vast te leggen. Wat helpt: diafragma knijpen of sluitertijd verkorten. Als eerste de Iso, die zou ik 400 meteen terug schroeven naar 100.

Je enthosiasme straalt van de foto's af en blijf vooral dooroefenen en ons je resultaten laten zien

Compositie . Probeer je daar eens eerst op te focussen. Er staan hier op het forum veel handleidingen over compositie en scherptediepte etc!
          Last edited by Monica; 19 september 2009, 18:35.

Comment

Working...
          X