Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black and white

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Black and white

Hey iedereen.
    Hoop dat jullie deze goed kunnen bekritiseren

Deze foto komt recht uit de doos
    Graag kritiek en meningen.

Camera Model=NIKON D90
    F-Number = F5,0
    Aperture priority
    Focal Length = 38,00 mm
    ISO=500

Groetjes Dimitri Van de Velde

Re: Black and white

Goh... recht uit de doos. Toch wat onderbelicht, en het onderwerp, en daarmee bedoel ik het huisje, zag ik er liever helemaal op staan. Verder niet slecht, foto met diepte, herhaling en leuk dat de bomen terugkomen en ook de pilaren aan het huisje.
    Misschien het doosje wat aanpassen en er kleurenfoto's uit toveren, en nadien er een zwart/witje van maken, anders ga je vroeg of laat een keertje spijt hebben (ik spreek uit ervaring)...

Comment

Ik vind de schors echt vet van die bomen. Ik zou net zoals FestinaLente echt kleurenfoto's schieten en die later omzetten, dat is echt veel handiger .
      Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

Dank je voor jullie reactie.
        Deze foto heb ik idd in z/w genomen maar ik heb meerdere versies van dit plaatsje
        waaronder ook kleuren foto's maar die vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi.

De reden dat ik het bij deze foto zo donker heb gemaakt is het volgende:
        Doordat die bomen delen bezitten met een witte kleur, er net een wit huisje stond en er ook nog eens een licht paatje was,
        dacht ik dat ik de foto dus danig mocht "onderbelichten" (= onderbelichten in normale omstandigheden) om zo
        de bomen en het huisje uit het duister te laten verschijnen.

Als ik de foto meer belicht zie je het achterliggende bladerdek en dat doet afbreuk aan de foto dacht ik.
        Nu heb je aandachtspunten, de bomen een huisje. Bij een meer belichte foto weet je niet meer waar je naar moet kijken.
        Het word dan (denk ik) veel te rommelig.

=> daarom dus is de achtergrond zo donker.
        Graag jullie mening.

Hier een meer belichte foto

@ FestinaLente, als je zegt dat je het huisje er graag helemaal op hebt.
        Bedoel je dan: die boom er van voor of het linker deel dat is afgesneden.

Groeten Dimitri Van de Velde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
          @ FestinaLente, als je zegt dat je het huisje er graag helemaal op hebt.
          Bedoel je dan: die boom er van voor of het linker deel dat is afgesneden.
          het linkerdeel dat is afgesneden.
          Lichtere versie is veel beter.

Comment

Vind het geheel en de uiteenzetting van de TS een goed voorbeeld van doordachte fotografie.
            Ik denk dat de nabewerking wat beter had gekunnen maar ik vind de update al veel beter uitkomen dan de eerste.
            Je weet wat je doet en das al veel waard.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
            X