Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atletiek, Interclub Duffel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Atletiek, Interclub Duffel

Interclub in Duffel
    Wij waren 2des geeindig

Wat denken julie ervan?

Edit Mod Franciskine : alle foto's verwijderd omdat deze niet voldeden aan de forumregels.

Canon 400D, Sigma 70-300mm APO
    Last edited by Franciskine; 18 september 2009, 21:19.

Re: Atletiek, Interclub Duffel

Ik mis scherpte en de achtergrond is veel te druk. Zoek op een piste een 'rustige' achtergrond. Vaak moeilijk te vinden met al die reclameborden. Tweede optie is om diafragma wat meer open te zetten, zodat achtergrond waziger wordt.
    Overigens proficiat met tweede stek
    Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nazboy Bekijk bericht
      Ik mis scherpte en de achtergrond is veel te druk. Zoek op een piste een 'rustige' achtergrond. Vaak moeilijk te vinden met al die reclameborden. Tweede optie is om diafragma wat meer open te zetten, zodat achtergrond waziger wordt.
      Overigens proficiat met tweede stek
      een rustige achtergrond was een beetje onmogelijk, er was zowat rond heel de piste reclamborden :s wat scherpte betreft ligt waarschijnlijk aan mijn lens, heb maar een gewone telelens 70-300 van sigma, is wel redelijk maar voor sport is die iets te traag...

bedankt voor de tips, zal ze de volgende keer toepassen

cheers

Comment

Ik werk meestal met voorkeur voor diafragma. Meestal rond 5 - 5.6 of zelfs lager. Hierdoor krijg je een mooie DOF. ISO optrekken bij weinig licht zodat sprintnummers minimaal op 1/800 kunnen genomen worden.
        Kijk ook eens op http://www.ingelaere.be/acdeinze/Str...009/index.html
        Enkele beelden die ik dit weekend heb geschoten

Bart
        Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

Comment

Mooie foto's!

ik zie wat je bedoelt, de achtergrond is inderdaad wazig waardoor het minder druk lijkt.
          shuttertijd is ook wel hoog, ik had mijn foto's rond de 1/800 getrokken op ISO 200 dacht ik.
          Zal volgende keer meer ISO gebruiken. Merci voor de tips

keep up the good work!

Bart

Comment

Wel wel, nog eens een foto (de eerste) van een Lyra-atleet, mijn club uit een vroeger leven.
            Misschien je foto's qua afmetingen aanpassen (max. 900 pixels langste zijde), dan zijn we van die balken verlost.
            Prima programma om te resizen: BDSizer.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ben het eens met de commentaren hier, een wazige achtergrond had het beter gemaakt. Daarom vind ik de eerste ook de beste van deze serie.

Comment

Foto 1 vind ik de beste, maar hij mocht wat scherper.
                Foto 2 en 3 zijn te krap gekadreerd en te gelig. Wit moet wit zijn.

Ik werk meestal met voorkeur voor diafragma. Meestal rond 5 - 5.6 of zelfs lager. Hierdoor krijg je een mooie DOF. ISO optrekken bij weinig licht zodat sprintnummers minimaal op 1/800 kunnen genomen worden.
                Een motorcrosser op volle snelheid zet ik haarscherp op het beeld, met een sluitertijd van 1/500". Jij adviseert 1/800" voor atletiek? Komaan zeg!

Kijk ook eens op http://www.ingelaere.be/acdeinze/Str...009/index.html
                Enkele beelden die ik dit weekend heb geschoten Bart
                Een klassiek voorbeeld van een geheugenkaart die zonder nadenken op het internet werd leeggegoten. Een festival van afgesneden ledematen en foto's die in de verkeerde volgorde staan.
                Scherpe foto's, dat wel, maar er zit geen leven in deze reportage.
                Door creatief uit te snijden en selectief naar de vuilbak te verwijzen, kan je dit werk naar een véél hoger niveau tillen.

Mijn bescheiden mening.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                X