Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Er is er iemand ie volgens mij zeer kort door de bocht gaat hier..En op wat voor een mannier.
Je hoeft echt niet te pissen hoor maar dat kort door de bocht gezeik..
Zou gewoon op een fatsoenlijke mannier de TS proberen te benaderen en ja je mag je mening zeggen.
Maar de TS heeft reeds meerdere malen laten zien dat hij echt wel bekwaam is op dit genied en vele andere.
als dit een persoonlijk boodschap was aan hem dan kan je dat beter via PM vind ik..Maar dan ook nog " Game over " roepen ? Das precies een afrekening en geen eerlijke mening.
Wat de foto betreft vind ik het als zo vele van "Duindistel" (bang om te pissen tegen Noellie zeker) een geslaagde plaat en met het aanwezige licht zeker weer geslaagd.Inderdaad heeft het onderwerp deze keer een beetje moeten inboeten maar
dat is geen ramp.SCwaardig ? Tja wat is tegen woordig niet of wel SC waardig..Das de keuze van de TS toch?
Ik vind de compo en de DOF wel uitstekend..
Je kan u de vraag stellen "waarom" iemand die anders altijd normaal reageert, nu plots
zo kort door de bocht gaat tegenover Duindistel Dit verhaal wordt de komende
week zeker en vast vervolgd ...
In eerste plaats tonen wij onze foto’s hier om een reactie te krijgen. Al de reacties die we krijgen zijn persoonlijke reacties, gelukkig heeft iedereen een andere smaak en voorkeur van hoe een foto er moet uit zien. Als we allemaal dezelfde smaak en voorkeur moesten hebben zou het maar een saaie wereld zijn waarin wij moeten leven. Natuurlijk is het hoe je een reactie formuleert, van de ene persoon komt het hard over en van een andere zachter. Hoe bepaal je of een foto Showcase waardig is of niet, waar lig die grens. Bij de ene lig die lat wat hoger dan bij een ander. Dus laten we verder foto’s plaatsen en op die manier wat bijleren van de reacties die we krijgen. Ook al vallen die soms tegen, omdat het niet de reacties zijn die we verlangen te krijgen.
Nog een prettige dag en veel foto plezier.
Wat de foto betreft, persoonlijk vind ik de kleuren nogal hard en kan de Vuurjuffer nog wat aan scherpte gebruiken.
Er is er iemand ie volgens mij zeer kort door de bocht gaat hier..En op wat voor een mannier.
Je hoeft echt niet te pissen hoor maar dat kort door de bocht gezeik..
Zou gewoon op een fatsoenlijke mannier de TS proberen te benaderen en ja je mag je mening zeggen.
Maar de TS heeft reeds meerdere malen laten zien dat hij echt wel bekwaam is op dit genied en vele andere.
als dit een persoonlijk boodschap was aan hem dan kan je dat beter via PM vind ik..Maar dan ook nog " Game over " roepen ? Das precies een afrekening en geen eerlijke mening.
Wat de foto betreft vind ik het als zo vele van "Duindistel" (bang om te pissen tegen Noellie zeker) een geslaagde plaat en met het aanwezige licht zeker weer geslaagd.Inderdaad heeft het onderwerp deze keer een beetje moeten inboeten maar dat is geen ramp.SCwaardig ? Tja wat is tegen woordig niet of wel SC waardig..Das de keuze van de TS toch?
Ik vind de compo en de DOF wel uitstekend..
Voila,meer moet dat niet zijn...alhoewel er meer achter zit.
Wat de scherpte betreft,'k denk dat het met de dieptescherpte te maken heeft.Een iets kleiner diafr en het was opgelost alleen zit je dan met de BG.Het is niet allemaal zo simpel in de natuur.
Alléé da's mijnen uitleg hé...voor zoveel het waarde heeft.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Vind de foto nu ook zeker niet één van de beste die noelle heeft gepost.
Heb al beter werk van hem gezien.
Maar voor mij komt het vooral door de scherpte die niet echt goed zit.
Maar om te zeggen dat dit SC onwaardig zou zijn vind ik regelrecht schandalig en onder de gordel
Verder zou ik wel eens willen weten wat er zo barslecht is aan de belichting
Ik zou hem wat meer willen zien sprankelen, maar dat kan je perfect rechtzetten in post-process, dus geen enkel probleem.
En als zo een opmerking dan komt van mensen die moeten spelen met centerweighted meting en spotmeting, om dan met wat "geluk" een degelijke belichting te hebben, dan heb ik daar toch mijn bedenkingen over.
Heb het al eens in een ander topic gezet : lichtmeten via het computertje van je camera is een startpunt. De perfecte belichting krijg je door manueel te werken (dus geen half automatische programma's en blindelings vertrouwen op een computerchip) in combinatie met het begrijpen van licht, het histogram en de ervaring van "echt" fotograferen.
Maar ja... de beste stuurlui staan aan wal, of in dit geval aan de rand van hun vijver zeker...
Aan iedereen en dan ook aan IEDEREEN enkel kommentaat en gezonde kritiek over de foto.
SW
Soeki,
vind gij die eerste comentaar dan zo een gezonde kritiek? Dat kan ook anders hoor..
Maar 1 ding heb ik al geleerd hier op BD..Spring nooit in de bres voor iemand anders want anders ben je altijd zelf de pieneut..Ik begin het stilaaan te geloven...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Soeki,
vind gij die eerste comentaar dan zo een gezonde kritiek? Dat kan ook anders hoor..
Maar 1 ding heb ik al geleerd hier op BD..Spring nooit in de bres voor iemand anders want anders ben je altijd zelf de pieneut..Ik begin het stilaaan te geloven...
Ach jongen ,bedankt om het voor mij op te nemen maar trek het je nie aan ze maken zich alleen zelf belachelijk.
ik ga der zeker nie van wakker liggen wa trek ik mij da aan.
wat is scherpte op de verkeerde plaats dan?
ik vind m prima. lekker om naar te kijken,mooi contrast, mooi beest.
ik weet niet wat showcase onwaardig is, want ik ben pas net aan het spitten tussen de foto's, en verder hoef ik me daar ook niet zeer wat van aan te trekken..
De scherpte ligt op het achterste stuk van het achterlijf en de kop is onscherp.
En als zo een opmerking dan komt van mensen die moeten spelen met centerweighted meting en spotmeting, om dan met wat "geluk" een degelijke belichting te hebben, dan heb ik daar toch mijn bedenkingen over.
Heb het al eens in een ander topic gezet : lichtmeten via het computertje van je camera is een startpunt. De perfecte belichting krijg je door manueel te werken (dus geen half automatische programma's en blindelings vertrouwen op een computerchip) in combinatie met het begrijpen van licht, het histogram en de ervaring van "echt" fotograferen.
:
LOL
Amaai, dan moeten Pendragon en de andere sterke macrofotografen héél veel geluk hebben.
Straffe uitspraak die je hier doet...de foto's van o.a. Pendragon zijn anders steeds weer heel netjes belicht.
BD gaat er sterk op achteruit (zelfs dubbelaccounts worden toegestaan). Als ik dan bovendien lees dat er PM's rondgaan om foto's in de picture te houden dan weet ik het al helemaal zeker.
Triest om te zien, maar voor de kwaliteit hoeft men hier niet meer te zijn...
Slechts enkele mensen posten hier op BD nog kwalitatieve foto's en ik vrees dat ze het niet lang meer zullen volhouden.
Hier staat alles in het teken van kwantiteit ipv kwaliteit...
LOL
Amaai, dan moeten Pendragon en de andere sterke macrofotografen héél veel geluk hebben.
Als je de discipline zelf niet meester bent, vind ik zulke uitspraken zeer triest hoor.
Mocht jij er nu met je manuele programma iets van bakken...tot daar aan toen.
Ik ben dan ook zeker niet diegene die pretendeer een macrofotograaf te zijn hé.
Ik "probeer" af en toe een macrofoto te maken omdat ik dat leuk en ontspannend vind.
Dus vind ik dit een nogal onbeschofte opmerking.
Maar je mag altijd eens meekomen op een modeshoot en op een semi-automatisch programma werken
We zullen op het einde van de rit dan wel zien wie zijn foto's verkocht krijgt aan de klant en wie niet
En wat het geluk van belichting betreft van de "grootmeesters"... Waar kan je checken of de belichting al dan niet is gecorrigeerd in post-process of niet...
Dus mijn standpunt is en BLIJFT : als je zelf afhankelijk bent van een gok (let op, zijn mijn woorden niet hé... er is in een post letterlijk gezegd dat er werd geëxperimenteerd met verschillende meetmethodes... Hoe interpreteer jij dan zo een uitspraak ?) dan heeft niemand er boodschap aan dat je TS de grond inboort met dergelijke botte opmerkingen.
Maar ik heb de indruk dat deze handelswijze de laatste tijd het enige is waar je op BD nog voor hoeft te komen.
Ik ben dan ook zeker niet diegene die pretendeer een macrofotograaf te zijn hé.
Ik "probeer" af en toe een macrofoto te maken omdat ik dat leuk en ontspannend vind.
Dus vind ik dit een nogal onbeschofte opmerking.
Vandaar dat ik mijn post aanpaste.
Maar je mag altijd eens meekomen op een modeshoot en op een semi-automatisch programma werken
We zullen op het einde van de rit dan wel zien wie zijn foto's verkocht krijgt aan de klant en wie niet
Oh, ik denk niet dat de klant er wakker ligt of je automatisch, semi-automatisch of manueel werkt hoor.
Zolang het eindresultaat er maar is.
Bovendien kan je modefotografie niet gaan vergelijken met macrofotografie.
Waarschijnlijk zal jij de foto's sel verkocht krijgen aan de klant aangezien ik op het gebied van modefotografie totaal geen kennis heb.
En wat het geluk van belichting betreft van de "grootmeesters"... Waar kan je checken of de belichting al dan niet is gecorrigeerd in post-process of niet...
Dus mijn standpunt is en BLIJFT : als je zelf afhankelijk bent van een gok (let op, zijn mijn woorden niet hé... er is in een post letterlijk gezegd dat er werd geëxperimenteerd met verschillende meetmethodes... Hoe interpreteer jij dan zo een uitspraak ?)
Experimenteren is toch niet hetzelfde als gokken.
Jij gaat me nu toch niet vertellen dat jij nooit de belichting wat corrigeert in PP?
Zelfs als je volledig manueel werkt? Want dan ben jij een uitzondering.
Ik werk bij mijn macro's ook altijd op diafragmavoorkeuze-programma en mits de juiste meetmethode heeft mijn camera mij nog nooit in de steek gelaten (bij natuurlijk licht).
dan heeft niemand er boodschap aan dat je TS de grond inboort met dergelijke botte opmerkingen.
De oorzaak van die 'botte' opmerking ligt dieper, maar werd weggecensureerd in een ander topic...
Het is de eerste keer dat ik Pendragon zo zie reageren en dat heeft zo zijn redenen.
Maar ik heb de indruk dat deze handelswijze de laatste tijd het enige is waar je op BD nog voor hoeft te komen.
Klopt! Er zijn vele frustraties waar niets aan wordt gedaan.
Jij gaat me nu toch niet vertellen dat jij nooit de belichting wat corrigeert in PP?
Zelfs als je volledig manueel werkt? Want dan ben jij een uitzondering.
Ik werk bij mijn macro's ook altijd op diafragmavoorkeuze-programma en mits de juiste meetmethode heeft mijn camera mij nog nooit in de steek gelaten (bij natuurlijk licht).
Experimenteren is zeker goed, maar je moet eigenlijk je meting gebruiken als startpunt.
Dan moet je in combinatie met wat je ziet en je histogram (niet onbelangrijk) aanpassen.
Op die manier krijg je meer voeling met de belichting. Dat was eigenlijk het punt dat ik wou maken (zonder tegen schenen te stampen, want dat gebeurt hier al genoeg).
Uiteraard pas ik mijn belichting ook nog aan in post-process, maar in geringe mate en meer om een sfeer te benadrukken. Soms vragen klanten frisse beelden, soms dramatischer beelden, en dat is iets wat ik in PP doe uiteraard. Moest ik dat niet doen, dan zou ik inderdaad wel een tovenaar zijn
Maar mijn beelden rollen kwestie van juistheid qua belichting toch voor meer dan 90% correct uit mijn camera hoor.
Maar ik moet wel toegeven dat ik altijd werk met goede assistenten voor de belichting en de reflectiepanelen etc...
Hoop hiermee toch wat duidelijkheid te scheppen en ben blij dat je je post hebt aangepast. Dit getuigt van gezond verstand en een vorm van respect
De oorzaak van die 'botte' opmerking ligt dieper, maar werd weggecensureerd in een ander topic...
Het is de eerste keer dat ik Pendragon zo zie reageren en dat heeft zo zijn redenen.
Ik hoop dat duindistel aan Pendragon en anderen toelichting geeft zodat de rust hier kan terugkeren.
Ik hoop dat duindistel aan Pendragon en anderen toelichting geeft zodat de rust hier kan terugkeren.
Over wat zou ik moeten toelichting geven zeg me dat eens omdat pendragon mijn foto slecht vind en niet chowcase waardig, ik heb gewoon geantwoord dat het mij geen barst kan schelen das alles en dat ik er niet wakker van lig.
de laatste tijd zit iedereen vol met frustratie,de ene gunt de andere het zonlicht in de ogen van de andere niet,met al dat gemekker en iedereen verwijten te maken gelijk "pubers" van de kleuterschool net een bende snotjung!! nu begint men al in macro,in modellen daar zitten ze ook op mekaar te vitten,en te zeiken,in landschappen gaan ze er ook los over de laatste tijd,en zwart wit zal ook wel volgen.
ik ben iemand van 45 jaar oud,en geef hier mijn bescheiden mening over
jullie helpen BD naar de ****** hier zullen wel puntjes verschijnen.
in plaats van ieder zijn ding te laten doen,en op een waardige manier commentaar te geven,en niet met van die flauwe kul "in showcase kan men zich aan harde kritiek verwachten,en dan heb je van die azijn pissers die dan een climax krijgen als ze aan hun toetsenbord hun stress kwijtraken,om bepaalde frustraties te verwerken !!!
zielig
over de foto spreek ik mij niet uit,dit zou ongepast zijn in deze situatie.
Comment