Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stop !!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: stop !!!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
    laat aub deze prachtige site niet verbrodden door mij .
    Ik ga me wel een jaartje bezinnen
    Het internet is een medium dat gebruikt en misbruikt kan worden. Geen enkele modurator kan dit vermijden, hoe streng een controle ook zou zijn.
    Hopelijk kunnen jullie nu verder doen.
    Eric, ik ken je niet, en misschien blijft dit wel zo... maar ik wil je even meegeven, dat iedereen fouten maakt, en dat het niet iedereen gegeven is er publiekelijk voor uit te komen en zich te excuseren. Ik heb hier ook wel eens, al dan niet in een zatte/zotte bui, dingen gepost, waar ik nadien spijt van had. Het éne dagje is het andere niet, en men doet al eens dingen die men beter niet doet.

    Een jaar bezinning... da's gedorie lang, man. Ik zou ze beperken tot het lopende jaar en het nieuwe jaar met frisse moed en goede voornemens aanvatten.

    Wat mij betreft, en neem het van me aan, ik weet dat heel veel mensen "misstappen" maken, krijgt ook iedereen een tweede kans. Het einde van de wereld is niet nabij... je hoeft jezelf niet te bewijzen, alleen jezelf de kans geven om opnieuw te beginnen. Het siert je dat je spreekt over bezinning, en toont dat je een mens met gevoelens bent, maar maak het jezelf niet te moeilijk, en doe voort zoals je bezig was. Ik heb nog niet veel slechts over je gelezen op BD, alleen dat je initiatiefnemer en voortrekker bent.

    Zoals iemand al schreef...
    Een reputatie opbouwen duurt heel lang, maar een eigen reputatie om zeep helpen dat gaat ook heel snel.
    Persoonlijk hoop ik dat je je er kotsmisselijk bij voelt, bij het gebeuren, maar hou het daar bij, en weet dat je er door sommigen op aangekeken wordt. Laat het echter daar bij blijven en leg jezelf geen kwellingen op waar je spijt van krijgt. Misschien zou ik, in jou plaats, wel op dezelfde manier reageren, en dit louter en alleen, omdat de reactie, op dit moment, vanuit het verkeerde deel van het lichaam komt.

    Comment


    • Re: stop !!!!!

      Ik ga der niet veel woorden aan vuil maken, de negeerlijst is het instrument in dit geval !

      Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • Re: stop !!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
        laat aub deze prachtige site niet verbrodden door mij .
        Ik ga me wel een jaartje bezinnen
        Het internet is een medium dat gebruikt en misbruikt kan worden. Geen enkele modurator kan dit vermijden, hoe streng een controle ook zou zijn.
        Hopelijk kunnen jullie nu verder doen.
        Dag Eric,

        'k Ga volledig met de tekst van Festina Lente mee.
        Heel jammer van wat er gebeurd is, maar iedereen heeft het recht op een tweede kans.
        (Sommigen hebben dat "recht" soms al eens nodig gehad....)

        En een jaartje is nogal lang........
        Want vergeet niet dat je op 9 maart samen met devid, perelaar, JanMetDePet, enz. op voorverkenning gaat naar Cap Gris Nez. .....

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

        Comment


        • Re: stop !!!!!

          Beste mensen, uiteindelijk ben ìk degene die Eric het vuur aan de schenen heb gelegd, omdat ìk zijn foto zelf tegen ben gekomen op photo.net bij de Poolse fotograaf.
          Ook ik heb er eens goed over geslapen...: Laten we één ding niet vergeten: We zijn ALLEMAAL mensen, en we maken ALLEMAAL fouten. Eric heeft heeft onder zeer grote druk dan toch zijn excuus aangeboden. Laten we dat dan alstublieft wel waarderen. De "drive" waarom iemand zo'n fout begaat, is véél belangrijker dan de fout zelf. Hopelijk is die behoefte of drive nu wat weggenomen want uiteidelijk levert deze daad meer ellende dan de gewenste erkenning...
          Eric, ondanks dat ik je "aan de paal hebt genageld" wens ik je niet weg van dit forum. Je hebt je verontschuldigd, en dat is, in deze, meer dan een boete doening want het roede lopen zal geen pretje zijn.
          Voor mij is het meer dan genoeg zo, en hoop ik dat 2008 gewoon weer een fijn en goed fotojaar wordt waar we elkaar recht in de ogen kunnen kijken. Echt dat meen ik! Blijf gewoon bij dit forum, waar veel fijne tijd door menigeen wordt doorgebracht.

          Eric, zand erover. Het ga je goed.

          Richard

          Comment


          • Re: stop !!!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Eric, ik ken je niet, en misschien blijft dit wel zo... maar ik wil je even meegeven, dat iedereen fouten maakt, en dat het niet iedereen gegeven is er publiekelijk voor uit te komen en zich te excuseren. Ik heb hier ook wel eens, al dan niet in een zatte/zotte bui, dingen gepost, waar ik nadien spijt van had. Het éne dagje is het andere niet, en men doet al eens dingen die men beter niet doet.

            Een jaar bezinning... da's gedorie lang, man. Ik zou ze beperken tot het lopende jaar en het nieuwe jaar met frisse moed en goede voornemens aanvatten.

            Wat mij betreft, en neem het van me aan, ik weet dat heel veel mensen "misstappen" maken, krijgt ook iedereen een tweede kans. Het einde van de wereld is niet nabij... je hoeft jezelf niet te bewijzen, alleen jezelf de kans geven om opnieuw te beginnen. Het siert je dat je spreekt over bezinning, en toont dat je een mens met gevoelens bent, maar maak het jezelf niet te moeilijk, en doe voort zoals je bezig was. Ik heb nog niet veel slechts over je gelezen op BD, alleen dat je initiatiefnemer en voortrekker bent.

            Zoals iemand al schreef...


            Persoonlijk hoop ik dat je je er kotsmisselijk bij voelt, bij het gebeuren, maar hou het daar bij, en weet dat je er door sommigen op aangekeken wordt. Laat het echter daar bij blijven en leg jezelf geen kwellingen op waar je spijt van krijgt. Misschien zou ik, in jou plaats, wel op dezelfde manier reageren, en dit louter en alleen, omdat de reactie, op dit moment, vanuit het verkeerde deel van het lichaam komt.
            Wijze woorden...

            Oorspronkelijk geplaatst door dIggO Bekijk bericht
            Beste mensen, uiteindelijk ben ìk degene die Eric het vuur aan de schenen heb gelegd, omdat ìk zijn foto zelf tegen ben gekomen op photo.net bij de Poolse fotograaf.
            Ook ik heb er eens goed over geslapen...: Laten we één ding niet vergeten: We zijn ALLEMAAL mensen, en we maken ALLEMAAL fouten. Eric heeft heeft onder zeer grote druk dan toch zijn excuus aangeboden. Laten we dat dan alstublieft wel waarderen. De "drive" waarom iemand zo'n fout begaat, is véél belangrijker dan de fout zelf. Hopelijk is die behoefte of drive nu wat weggenomen want uiteidelijk levert deze daad meer ellende dan de gewenste erkenning...
            Eric, ondanks dat ik je "aan de paal hebt genageld" wens ik je niet weg van dit forum. Je hebt je verontschuldigd, en dat is, in deze, meer dan een boete doening want het roede lopen zal geen pretje zijn.
            Voor mij is het meer dan genoeg zo, en hoop ik dat 2008 gewoon weer een fijn en goed fotojaar wordt waar we elkaar recht in de ogen kunnen kijken. Echt dat meen ik! Blijf gewoon bij dit forum, waar veel fijne tijd door menigeen wordt doorgebracht.

            Eric, zand erover. Het ga je goed.

            Richard
            ... en wijze daden.

            Comment


            • Re: stop !!!!!

              Waarom staat dit draadje eigelijk in het "Test Forum" ?
              Wat wordt er hier infeite getest ?
              Jan Akkermans
              (BD1097BE)
              Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

              Comment


              • Re: stop !!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                Waarom staat dit draadje eigelijk in het "Test Forum" ?
                Wat wordt er hier infeite getest ?
                Dit draadje stond eerst bij "Dieren" maar omdat de foto verwijderd is, verhuist zo'n draad naar het testforum.
                Last edited by Franciskine; 2 januari 2008, 12:46.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • Re: stop !!!!!

                  Het is op geen enkele manier goed te praten dat intellectuele eigendom wordt vervreemd ter vermeerdering van de eigen glorie. Het is een uiterst verwerpelijke vorm van rechten-diefstal, waarop in de professionele fotowereld terecht zéér zware straffen staan (kijk eens naar de Sofam-regelgeving in dit verband). Dat er leden zijn die op dit forum zo licht over deze vorm van fraude gaan, - blijkbaar vanuit een misplaatste oprisping van 'goodwill' - is dus niet alleen onbegrijpelijk, maar ook beneden alle peil. Mocht de auteur van het beeld op de hoogte zijn, dan had de TS allicht een flinke boete aan zijn broek.

                  Comment


                  • Re: stop !!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    Ik weet wat het is als je foto's gejat worden.
                    Op de onderstaande link, dan iets verder als de helft scrollen, dan zie je een eekhoorn aan een tak hangen.
                    Dat is mijn foto en staat daar al 2 jaar of zoiets, ik kan er niets aan doen.
                    http://ziza.ru/2006/07/13/podborka-k...-38-shtuk.html

                    Gewoon belachelijk zielig.

                    Toch wel: als je prof-fotograaf bent, aansluiten bij Sofam en je mega-boete innen via hun advocaten.

                    Comment


                    • Re: stop !!!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                      Mocht de auteur van het beeld op de hoogte zijn, dan had de TS allicht een flinke boete aan zijn broek.
                      De auteur is op de hoogte!
                      Zelfs Eric heeft correspondentie met hem gevoerd.

                      Comment


                      • Re: stop !!!!!

                        Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het punt zo stilaan wel duidelijk gemaakt is naar Eric toe...

                        Een tijd geleden postte iemand hier op het forum (ik weet niet meer wie het was) een foto in een draadje waar ik mijn twijfels bij had. Het was iemand die juist begonnen was met fotograferen en de foto stak er in zijn reeks van drie foto's torenhoog bovenuit qua waarneming (het was een redelijk zeldzame watervogel) en qua technische aspecten... Bovendien had ik het gevoel dat ik de foto ook al eens gezien had...
                        Achteraf bleek dat die persoon een foto gebruikt had van een andere BD-er, een foto die enkele maanden ervoor al eens op BD getoond werd. Hier werd naar die persoon een opmerking over gemaakt en een simpel excuus volgde:

                        "Oei, ik had deze foto ooit eens gedownload van hier op BD omdat ik die zooo prachtig vond en nu heb ik die per ongeluk ge-upload ipv de mijne"

                        De oorspronkelijke kader van de foto was weggesneden en de foto was geherkadreerd

                        Geen haan heeft hier verder naar gekraaid... Dan vind ik het nu niet echt fair naar Eric toe dat dit helemaal opgeblazen wordt en dat hem de grootste verwijten naar het hoofd geslingerd worden...

                        Ik ga ook niet akkoord en dat weet Eric ook, maar we blijven mensen en mensen maken fouten. De ene 'vergeet' bepaalde inkomsten aan te geven bij de belastingen, de andere begaat een zware verkeersovertreding en nog anderen mishandelen andere mensen... En Eric, die heeft gedaan alsof een andere foto door hem getrokken werd. Iets waarvoor hij zich ondertussen ook al bij die andere persoon en op het forum uitgebreid geexcuseerd heeft...
                        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                        Comment


                        • Re: stop !!!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                          Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het punt zo stilaan wel duidelijk gemaakt is naar Eric toe...

                          Een tijd geleden postte iemand hier op het forum (ik weet niet meer wie het was) een foto in een draadje waar ik mijn twijfels bij had. Het was iemand die juist begonnen was met fotograferen en de foto stak er in zijn reeks van drie foto's torenhoog bovenuit qua waarneming (het was een redelijk zeldzame watervogel) en qua technische aspecten... Bovendien had ik het gevoel dat ik de foto ook al eens gezien had...
                          Achteraf bleek dat die persoon een foto gebruikt had van een andere BD-er, een foto die enkele maanden ervoor al eens op BD getoond werd. Hier werd naar die persoon een opmerking over gemaakt en een simpel excuus volgde:

                          "Oei, ik had deze foto ooit eens gedownload van hier op BD omdat ik die zooo prachtig vond en nu heb ik die per ongeluk ge-upload ipv de mijne"

                          De oorspronkelijke kader van de foto was weggesneden en de foto was geherkadreerd

                          Geen haan heeft hier verder naar gekraaid... Dan vind ik het nu niet echt fair naar Eric toe dat dit helemaal opgeblazen wordt en dat hem de grootste verwijten naar het hoofd geslingerd worden...

                          Ik ga ook niet akkoord en dat weet Eric ook, maar we blijven mensen en mensen maken fouten. De ene 'vergeet' bepaalde inkomsten aan te geven bij de belastingen, de andere begaat een zware verkeersovertreding en nog anderen mishandelen andere mensen... En Eric, die heeft gedaan alsof een andere foto door hem getrokken werd. Iets waarvoor hij zich ondertussen ook al bij die andere persoon en op het forum uitgebreid geexcuseerd heeft...
                          Ik ga hier volledig mee akkoord. Je moet wel begrijpen dat er sommige zijn die zichzelf heilig verklaren alsof alles wat ze doen strookt met zoals het werkelijk moet zijn. Van zodra ze de kans krijgen gaan ze erop hameren of dit nu een verkeerd geplaatse foto is of iets anders, dat maakt niet uit. Ze denken gewoon perfekt te zijn. Men zou liever eens in de spiegel kijken en stilstaan bij de onnozelheden die zezelf hebben uitgespookt . Ik moet nog altijd de perfekte mens tegenkomen.
                          Groetjes Steco

                          Comment


                          • Re: stop !!!!!

                            Omdat ik niet al te veel tijd heb om op BD rond te struinen en omdat het in een onderdeel staat dat ik zelden bezoek, heb ik dit item pas vandaag ontdekt. Ik reageer dus spontaan. Wat me bovenal stoort zijn de vergoelijkende commentaren. Er is, ik herhaal het, geen enkel excuus om andermans werk te gebruiken. Het is laag-bij-de-gronds. Bovendien wordt hier niets 'opgeblazen', integendeel, het wordt geminimaliseerd. Als ik zie hoe nonchalant er over een crimineel feit als dit wordt gedaan (misbruik van copyright is een misdrijf), dan wordt het me toch even te gortig. Ik merk een toename van die zelfde nonchalance bij uitgevers telkens als ik beelden van mij tegenkom in magazines of andere publicaties, waarbij ze 'vergeten' zijn de rechten te betalen. Die normvervaging wordt in de hand gewerkt door de zelfde lakse houding die ook in deze discussie door sommigen wordt aangenomen. Tegen diefstal van intellectueel eigendom kan niet streng genoeg worden opgetreden, net als tegen illegaal downloaden. De mensen die de foto's of de muziek creëren, moeten er nog wel hun boterham mee kunnen verdienen.
                            Last edited by Concertfoto; 3 januari 2008, 22:26.

                            Comment


                            • Re: stop !!!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                              Omdat ik niet al te veel tijd heb om op BD rond te struinen en omdat het in een onderdeel staat dat ik zelden bezoek, heb ik dit item pas vandaag ontdekt. Ik reageer dus spontaan. Wat me bovenal stoort zijn de vergoelijkende commentaren. Er is, ik herhaal het, geen enkel excuus om andermans werk te gebruiken. Het is laag-bij-de-gronds. Bovendien wordt hier niets 'opgeblazen', integendeel, het wordt geminimaliseerd. Als ik zie hoe nonchalant er over een crimineel feit als dit wordt gedaan (misbruik van copyright is een misdrijf), dan wordt het me toch even te gortig. Ik merk een toename van die zelfde nonchalance bij uitgevers telkens als ik beelden van mij tegenkom in magazines of andere publicaties, waarbij ze 'vergeten' zijn de rechten te betalen. Die normvervaging wordt in de hand gewerkt door de zelfde lakse houding die ook in deze discussie door sommigen wordt aangenomen. Tegen diefstal van intellectueel eigendom kan niet streng genoeg worden opgetreden, net als tegen illegaal downloaden. De mensen die de foto's of de muziek creëren, moeten er nog wel hun boterham mee kunnen verdienen.
                              Net zoals Concertfoto graag in de pen kruipt bij dit soort onderwerpen, zijn er mensen die, in hun oneindige goedheid, met de hand over het hart strijken.

                              Ik respecteer beide meningen.

                              Het is aan de leiding van dit forum, om bij dit soort excessen te zorgen dat de site niet verziekt wordt, of in en een slecht daglicht gesteld. Gebeurt het tóch, dan is het aan hún om maatregelen te nemen en de schade (en schande) te beperken.
                              In deze zaak vind ik dat zij dat professioneel en voornamelijk op de achtergrond geklaard hebben. Respect!

                              Voor de één zal dat niet streng genoeg geweest zijn, voor de ander té streng; al naargelang de "aard van het beestje".
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment


                              • Re: stop !!!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Net zoals Concertfoto graag in de pen kruipt bij dit soort onderwerpen, zijn er mensen die, in hun oneindige goedheid, met de hand over het hart strijken.

                                Ik respecteer beide meningen.

                                Het is aan de leiding van dit forum, om bij dit soort excessen te zorgen dat de site niet verziekt wordt, of in en een slecht daglicht gesteld. Gebeurt het tóch, dan is het aan hún om maatregelen te nemen en de schade (en schande) te beperken.
                                In deze zaak vind ik dat zij dat professioneel en voornamelijk op de achtergrond geklaard hebben. Respect!

                                Voor de één zal dat niet streng genoeg geweest zijn, voor de ander té streng; al naargelang de "aard van het beestje".
                                Persoonlijk probeer ik altijd de kerk in het midden te houden. Natuurlijk keur ik dit niet goed. Aan de andere kant is het ook niet nodig om hem bij wijze van spreken te executeren. Ik en waarschijnlijk iedereen onder ons doet al eens iets stoms.
                                Groetjes Steco

                                Comment

                                Working...
                                X