Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te hard rijden

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Als de wagen moet beginnen "denken" en anticiperen in jouw plaats ben je niet meer goed bezig.
    Die wagen “moet helemaal niet beginnen denken in jou plaats” het is gewoon een hulpmiddel.
    Zie het als een paar extra ogen dat voetgangers en fietsers herkend, bv. als een kind in zone 30 plots voor
    je auto springt zal het systeem sneller reageren dan je dat zelf kan, niet voor niets dat je een flinke korting
    krijgt bij je verzekering.
    Uiteraard blijf je als chauffeur op alle vlakken verantwoordelijk voor je gedrag in het verkeer.
    Tegenwoordig is de lijst van wat je allemaal kan met camera herkenning oneindig lang.
    Persoonsherkenning, dieren herkennen, oog herkenning en noem maar op.
    Is het een noodzaak? Uiteraard niet, slimme AF op een camera is ook niet nodig, maar het kan in sommige gevallen wel handig zijn.

    Comment


    • #47
      Ik pas mijn snelheid aan aan de situatie. Soms trager dan de toegelaten snelheid, soms sneller. Zoals hierboven al beschreven: op een lange rechte weg met enkel koeien en bomen ernaast is 50/U zinloos.

      Tegenwoordig zie ik meer en meer mensen die overal véél te traag rijden. Snelweg oprijden aan 50, standaard 50 in een trajectcontrole waar het normaal 70 is...

      Comment


      • #48
        Of er zijn er die 60km/u rijden waar maar 50 is toegelaten en wat verder waar je 70 mag rijden, die 60 aanhouden, maar ja, er zijn ergere dingen zeker ?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Of er zijn er die 60km/u rijden waar maar 50 is toegelaten en wat verder waar je 70 mag rijden, die 60 aanhouden, maar ja, er zijn ergere dingen zeker ?
          De willekeur van zinnige en onzinnige snelheidsbeperkingen zal daar ook wel conto aan hebben zeker:
          Neem bv. de werken op de E17 rond Lokeren, je komt richting Antwerpen op het andere vak van de autoweg terecht op een zééééér smal rijvak met aan beide zijden betonblokken. Je mag daar 70 rijden, gevaarlijke snelheid daar. Terwijl aan de werken op de E34 rond Maldegem je in vergelijking zeer brede rijvakken hebt zonder al te veel betonblokken en daar mag je 50 per uur "kruipen" gedurende kilometers.
          Zelzate tunnel richting Knokke: je rijdt in feite op een autostrade, wel beperking tot 90. Kilometers verder eindigt de autostrade met het bekende doorstreepte rijvakken met een brug. Vanaf dan wordt het een autobaan met middenberm en mag je voor kilometers aan en stuk 120 rijden, wel met aan elk verkeerslicht terecht 90...
          Verder is de hele zwik zo ondoorzichtig dat een kat haar jongen er niet meer in vindt. Je komt een gemeente binnen en er staat het al zeer lang in gebruik zijnde bord met de huizen silhouetten, vanaf daar dus 50. Dan krijg je verder nog een resem borden met 50 te zien, soms met "herhaling" eronder. Als die er niet meer verschijnen zou je kunnen denken, geen snelheidsaanduiding meer, dus 70 toegelaten. Mispoes, want je bent het doorstreepte bord met de huizen nog niet tegengekomen, dus blijft het 50.
          Op de duur zou je een boekhouder als passagier aan boord moeten hebben.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment

          An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

          Working...
          X