Dit probeer ik te vermijden, maar je hebt zo van die. "go with the flow" situaties waar je zonder het te willen toch te hard rijdt, hoe doen jullie dat ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Te hard rijden
Collapse
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
X
-
-
Ik stel de snelheidslimiet in zodat de auto niet sneller kan rijden. (Dat is met knopjes aan het stuur)
Als de max. snelheid bvb. 50km/h is dat regel ik die op 54 km/h omdat een snelheidsmeter altijd te veel aangeeft. In theorie zit ik dan ergens tussen de 50 à 51 km/h.
En dan nog rij ik soms op kop van een file.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtDit probeer ik te vermijden, maar je hebt zo van die. "go with the flow" situaties waar je zonder het te willen toch te hard rijdt, hoe doen jullie dat ?
Verder gebruik ik adaptive cruise zo veel mogelijk.
En ja, elk jaar heb ik wel een paar van die stomme boetes: vastgestelde snelheid 57km/h gecorrigeerd naar 51, en dat is dan een boete van 56 euro of zo.
Tja, dat is het risico van het verkeer zeker.
Ik heb eigenlijk meer schrik dat ik ooit een fietser of voetganger aan rij. Daar besteed ik in elk geval veeeeeeeeel meer aandacht aan dan aan die 5-10km/h te snel.
Comment
-
Dat gebeurt ja, wel meestal op de snelweg. Vandaag nog, zat ik ook plots aan 140. Meestal laat ik dan wat zakken en zet de cruise control op. Ergste is eigenlijk op secundaire banen, de steenwegen. Die zijn gemaakt vroeger voor 90 (soms zelfs 120. En nu is dat 70, 50 of zelfs 30. Dan moet je kilometers 50 rijden met langs de ene kant 5 koeien en 10 schapen en rechts mais. Zo veilig dat ik erbij in slaap val.
- Likes 1
Comment
-
Als ik bijvoorbeeld van hier naar Vlimmeren rij, dan is de snelheidslimiet overal verlaagd naar 50 Km/h, daar rij ik op de snelheidsmeter van de auto ook meestal 53 Km/h (rekening houdend met de afwijking van de teller zal dat wel ongeveer de juiste snelheid zijn).
Als er iemand achter mij hangt die sneller wil, dan moet die maar voorbijsteken, ik ga geen boete betalen omdat die meneer of mevrouw achter mij te laat vertrokken is om op zijn of haar bestemming te geraken.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
- Likes 1
Comment
-
-
CarPlay met Waze. Die is dan ingesteld op dat deze een waarschuwing geeft bij 5% overschrijding van de maximum snelheid.
Gecombineerd met de ogen van de kleinkinderen gespitst op de snelheidsmeter is dit zéééér effectief.
Comment
-
Adaptieve cruise control altijd en overal. Zou verplichte uitrusting moeten zijn in elk voertuig.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtAdaptieve cruise control altijd en overal. Zou verplichte uitrusting moeten zijn in elk voertuig.
Wordt gewoon een automatisme.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtAdaptieve cruise control altijd en overal. Zou verplichte uitrusting moeten zijn in elk voertuig.
Maar met nieuwe wagens in combinatie met verplichte herkenning van verkeersborden en de tuut en begrenzing (gelukkig te overbruggen) een ramp.
Wegenwerken, bord 30, tot daar alles goed.
Einde werken staat er vaak enkel een bord met einde werken maar geen einde snelheidsbeperking en dan blijven wagens proberen 30 aan te houden tot er eens een bord staat.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtHier ook bijna altijd en overal adaptieve cc, het meest gebruikte knopje op mijn stuur denk ik.
Wordt gewoon een automatisme.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Men heeft jaren geleden de basissnelheid op gewone wegen van 90 naar 70 gebracht om het oerwoud van borden 70 in te dijken. Dat was een logische maatregel.
Ze kunnen tegenwoordig misschien ineens de basissnelheid naar 50 of zelfs naar 30 brengen, weer een besparingsronde in te plaatsen borden. De plaatsen waar nog 70 mag gereden worden zijn stilaan een uitzondering.
30 per uur is in een aantal gevallen perfect verantwoord, maar nu lijkt men echt wel op hol geslagen, die 30 is de nieuwe heilige graal.
Paar maand geleden een tweetal boetes met een paar km boven de limiet, sindsdien hou ik me strak aan de limiet, en ik ga niet zitten rekenen, ik kijk gewoon op de snelheidsmeter op het dashbord.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Ik gebruik zelden de snelheidbegrenzer, vind dat zo irritant. En de adaptive cruisecontrol gebruik ik eigenlijk enkel als ik de autosnelweg zo goed als alleen voor me heb. Gewoon zo goed mogelijk opletten. De laatste jaren heb ik toch geen snelheidsboetes meer gehad. Hout vasthouden, ik kom net terug van frankrijk met de wagen.Groetjes,
Dominic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtMen heeft jaren geleden de basissnelheid op gewone wegen van 90 naar 70 gebracht om het oerwoud van borden 70 in te dijken. Dat was een logische maatregel.
Ze kunnen tegenwoordig misschien ineens de basissnelheid naar 50 of zelfs naar 30 brengen, weer een besparingsronde in te plaatsen borden. De plaatsen waar nog 70 mag gereden worden zijn stilaan een uitzondering.
30 per uur is in een aantal gevallen perfect verantwoord, maar nu lijkt men echt wel op hol geslagen, die 30 is de nieuwe heilige graal......................................
.............................................
Maar ik vind ook dat de snelheden uniform gelijk moeten zijn voor heel het land.
Ik stel voor dat de max. snelheid overal 10km/h. wordt. Dat is goed voor de veiligheid van de fietsers.
En vooral : als je dorst hebt stap je uit de auto; die laat je aan 10km/h. rijden.
Je drinkt een pintje, of twee, en loopt daarna snel terug achter je auto aan.
Die zal nog niet ver zijn en je bent je plaatsje in de file niet kwijt..
Comment
-
Bij iedere regel, nieuwe regel, aanpassingen wordt steeds gereageerd dat het niet, nooit goed is en wat voor anderen telt, vaak niet telt voor de persoon die reageert.
Vroeger mocht je sneller rijden .... en nu plots minder .... Wagens zijn veiliger gebouwd, de zwakke weggebruiker veelal niet. Voetgangers, fietsers, daar kan je qua veiligheid niet veel aan aanpassen tenzij iedereen verplichten in een harnas rond te stappen (niet lopen) ...
Ik zie eerder het probleem van snel dat gecorreleerd wordt aan drukte.
Vroeger mocht je sneller rijden. Op de autostrades die jawel uit twee rijstroken bestond had je zelden files. Nu zijn er veelal 3 rijstroken is zijn de twee buitenste rijen vaak druk tot heel druk bezet. Dit laat geen hogere snelheid toe.
In de dorpen is het al niet veel beter. Tijdens de spits is het vaak stilstaand verkeer. Ik vrees voor wat we binnen 5 jaar zullen zien of krijgen we autostrades in alle gemeenten met een max sneleid van 30km/h
Gewoon teveel wagens.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
Comment