Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is het hedendaags alternatief voor Microsoft Access?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is het hedendaags alternatief voor Microsoft Access?

Ooit was ik goed in Access en kon ik voor collega's database structuren opzetten om problemen op een eenvoudige manier op te lossen. Ik programmeerde ze in Acces en zette ze om in een executable
    Ik voel nu nog steeds de reflex om zoiets ineen te steken, maar Access is daarvoor wellicht niet meer de juiste oplossing.
    Ik heb er niets op tegen om mezelf een nieuw systeem aan te leren. Ik vermoed dat de basiskennis nog steeds dezelfde zal zijn. Wat zou nu het beste alternatief zijn?

Groeten,

Riho
    Last edited by Riho; 13 juni 2025, 13:30.
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Ik heb nooit van Microsoft access gehouden. Heb er les in gegeven en bijna jaarlijks moest je al je leerstof herschrijven of oefingen herschrijven omdat ze hun engine aanpasten ...
    Zelf gebruik ik SQLite. Dit werkt zowel bij Php als bij Free Pascal (of Lazarus), Pyton, ... Het is wel een flat database, maar ik heb nu zo'n 3000000 tags op al mijn fotobeelden en daar is het nog steeds razendsnel. Beelden houd ik wel niet bij in blob-velden. Veel te groot, veel te onhandig en voor mij te gevaarlijk. Als je database door één of andere reden plots de geest geeft, ben je en je data en je beelden kwijt.
    Met Free Pascal kan je snel een executable maken en als je het handig speelt kan die draaien op alle OS-sen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
    X