Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Engie Empower Flextime

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Engie Empower Flextime

Vanaf vandaag kan je intekenen op Engie Empower Flextime. Met dit contract kan je je verbruik afstemmen op piek, dal en superdal uren. Misschien interessant als je je EV 's nachts kan opladen? Op de site zie ik wel illustraties met percentages, maar concrete prijzen zie ik nog nergens...

Als gebruiken van een dynamisch contract interesseert dit me wel. Dynamisch levert amper iets op omdat je regelmatig blootgesteld wordt aan uitersten: zwaar negatieve prijzen bij injectie en tot 3x hogere prijzen in de winter bij donkere windstille dagen. Ook vertrouw ik de betalende sturing niet. want ik moet hier continu op ingrijpen ifv laden van de thuisbatterij.

Het zal er van afhangen hoeveel stroom je verbruikt of het de moeite waard is om zo'n contract aan te gaan.
    Als je met een laag verbruik zit zoals ik, dan moet je er nog veel tijd insteken om er nog wat aan te kunnen verdienen.
    Met een vast contract (telkens 1 jaar) voor gas + elektriciteit aan 80,3 euro per maand waarvan het grootste deel aan aardgas zal het voor mij al zeker niet de moeite waard zijn om een dynamisch contract of zo'n nieuw "Empower Flextime" contract aan te gaan.
    Als ik er al 10% voordeel aan zou kunnen doen, dan gaat het nog altijd over minder dan 4 euro per maand.

Als je continu moet ingrijpen op de lading van de thuisbatterij, dan gaat dat ook ten koste van de levensduur van die batterij.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Eerst schaffen ze het nachttarief af om nadien het weer in te voegen onder een andere benaming ... tjah

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mogelijk nog interessanter (toch voor EV rijders en batterij eigenaars) zijn de happy hours van Engie. Nu nog beperkt maar op termijn voor elke Engie klant waarbij je gedurende een korte tijd gratis stroom kan afnemen. Klanten worden per SMS verwittigd. Ook al is dat slechts voor 1 of twee uur, dat is toch snel 11 a 22kWh. Een systeem dat al langer bestaat in de UK en ook op laadpalen van toepassing is. Als er dan toch een overaanbod is op bepaalde momenten kan men het inderdaad beter zo weggeven.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Eerst schaffen ze het nachttarief af om nadien het weer in te voegen onder een andere benaming ... tjah

grts
          Sieg
          Daar komt het in de basis wel op neer . Al komt er tijdens de dag ook wel een daluur. Zeker in de winter zal onze vaatwasser dan om 11u geprogrammeerd worden (indien de voorwaarden interessant blijken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Daar komt het in de basis wel op neer . Al komt er tijdens de dag ook wel een daluur. Zeker in de winter zal onze vaatwasser dan om 11u geprogrammeerd worden (indien de voorwaarden interessant blijken)
            Dat was toen ook al met het nachttarief, overdag kreeg je dan ook een uurtje, soms twee.
            Nachttarief was er voor de mensen die verwarmden met accumulatiekachels en die werden toen enkel geladen als het nachttarief was.
            Bij ons, ik meen wel voor gans Vlaanderen, werd er toen ook overdag een signaal gegeven waarop ze overdag nog wat konden bijladen op nachttarief.
            Trouwens ook in het weekend was dat het geval.

Dus eigenlijk komt het op net hetzelfde neer al zijn nu de uren van het "vernieuwde nachttarief" ingekrompen, dus een pak vermindert tegenover het vroegere nachttarief

grts
            Sieg

Comment

Nachttarief was er voor de mensen die verwarmden met accumulatiekachels en die werden toen enkel geladen als het nachttarief was.

grts
              Sieg
              Dan is zo een ELWA dimmer toch een mooie oplossing voor wie nog accumulatie kachels heeft staan Siegfried.
              Werkt wel maar enkel op ohmse belastingen, dus niet om laders voor batterijen of motoren te laten draaien,
              maar perfect om weerstanden te sturen.
              Met dat ding kan je "in sommige omstandigheden" je teveel aan opgewekte energie tot de laatste watt zelf gebruiken.

Comment

Hier een energiecontract met maandelijkse afrekening van het reële verbruik, daar kan ik zonder veel moeite ook mijn verbruik mee afstemmen op momenten met goedkope stroom.

In mijn geval, ik laat mijn grootverbruikers vooral draaien als er veel zon is, dan verbruik ik wat ik zelf opwek. Thuiswerk helpt wel daarbij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Hier een energiecontract met maandelijkse afrekening van het reële verbruik, daar kan ik zonder veel moeite ook mijn verbruik mee afstemmen op momenten met goedkope stroom.

In mijn geval, ik laat mijn grootverbruikers vooral draaien als er veel zon is, dan verbruik ik wat ik zelf opwek. Thuiswerk helpt wel daarbij
                  Dus jij kookt enkel als de zon schijnt dan en enkel warm water als de zon schijnt ?

grts
                  Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht

Thuiswerk is inderdaad een godsgeschenk voor een hoog zelfverbruik Maar wij zijn een gezin van 4 die maar vanaf 16u volop elektriciteit beginnen te verbruiken. OK we hebben startuitstel op verschillende apparaten maar de auto laden lukt maar van zodra ik thuis ben.

Comment

Dus jij kookt enkel als de zon schijnt dan en enkel warm water als de zon schijnt ?

grts
                      Sieg
                      Natuurlijk niet. Maar wasmachine en vaatwasser wel, in de mate van het mogelijke ook oven. Electrisch gereedschap is sowieso zo goed als alleen overdag. Maar natuurlijk gaan we niet douchen met koud water of koude soep eten als de zon niet schijnt

Enkel warm water als er energie op overschot is zal voor niemand lukken.

Comment

Ik zie toch moeilijk in wat voor de meeste particulieren het financiëel nut kan zijn (toekomstgericht) van een dynamisch tarief: we worden allemaal in de richting geduwd van alles (ook verwarming) elektrisch te gaan doen, maar die verwarming verbruikt dan veruit het meeste in de peperdure winterperiode...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik zie toch moeilijk in wat voor de meeste particulieren het financiëel nut kan zijn (toekomstgericht) van een dynamisch tarief: we worden allemaal in de richting geduwd van alles (ook verwarming) elektrisch te gaan doen, maar die verwarming verbruikt dan veruit het meeste in de peperdure winterperiode...
                          Het gaat dan vooral om het moment van de dag.
                          Je kan warm water maken gedurende de nacht, je vaatwasser niet om 19h aan zetten en je auto ook buiten de piekmomenten laden. Maar ook in de winter zullen er goedkopere dagen zijn met meer wind.

Daarenboven verwacht ik dat batterijen eens onder de 300€/kWh gaan duiken, en dan wordt dat ook interessant, vooral in het tussenseizoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Verbruikt niet het meest, maar kost het meest, kleine nuance. Dat is dan weer door de absurd hoge stroomprijzen, bij de hoogste van EU. Als we de politiekers mogen geloven zal er weldra een andere kostenberekening gebeuren met lagere stroomprijzen.
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Verbruikt niet het meest, maar kost het meest, kleine nuance. Dat is dan weer door de absurd hoge stroomprijzen, bij de hoogste van EU. Als we de politiekers mogen geloven zal er weldra een andere kostenberekening gebeuren met lagere stroomprijzen.
                              Niet "bij de hoogste van de EU" maar wel de hoogste van de EU, net zoals ons water en onze belastingen (die laatste zijn we zelfs wereldtop)

Maar je weet toch dat als onze Belgische regering van plan is een andere kostenberekening te maken met lagere stroomprijzen dat het tekort dan dubbel ergens anders wordt ingepland.
                              Het nadeel van in België te wonen ... maar dat is politiek en mag hier niet op het forum ...

Maar ik hoop wel dat ze eindelijk eens gaan snappen dat mensen liever met hout of gas blijven verwarmen omdat dat een héél pak goedkoper is

grts
                              Sieg

Comment

Working...
                              X