Laatst was ik in haardenwinkel in Diest om een inzethaard te bekijken ter vervanging van mijn oude Flam inzethaard . De verkoper maakte een offerte voor een bepaald model en zou die via mail doorsturen . Enkele dagen later bleek die offerte in de bijlage te zitten van mijn mail . Tot mijn verbazing moest ik eerst € 50 storten op hun rekening . Daarna zou ik die offerte kunnen lezen . Is dit de normale gang van zaken ? Ik zou wel die € 50 terug krijgen als ik de aankoop bij hen deed . Maar wat als die offerte zo hoog bleek te zijn en ik daar niet op in ging was ik wel mijn € 50 kwijt .
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eerst voorschot betalen daarna offerte bekijken
Collapse
X
-
-
Een offerte moet niet gratis zijn, maar ik zou wel verwachten dat ze vooraf zeggen wat een offerte kost.
Er zijn aanbieders genoeg, bel een andere. En die hebben allemaal problemen omdat het in nieuwe huizen gewoon niet meer geplaatst wordt want het heeft nogal wat effect op de ventilatie en luchtdichtheid.
Dus de vraag is klein...
-
Er zijn vermoedelijk toch nog haarden winkels die iets klantvriendelijker werken ? Indien ze dat niet vooraf gemeld hebben zou ik toch zeggen "salut en de kost".BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Het is blijkbaar wel verplicht vooraf te informeren dat de offerte betalend zal zijn volgens wat ik daarover kan vinden.
Als dat niet vooraf afgesproken werd en men daar niet eens mee kan zijn, dan is de oplossing een andere aannemer of verkoper te zoeken.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Als ze geld vragen voor een offerte dan is dat gewoon simpel, andere winkel zoeken
Zelfs als je een volledige keuken offerte laat uittekenen is dat gratis, dus laat staan dat een zaak geld vraagt om een offerte te maken voor een haardje
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
Comment