Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie ontcijfert dit 

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie ontcijfert dit 

Ik lees op de website van van de NMBS dit: vervangt het huidige seniorenticket

Extra korting met de nieuwe voordeelkaart

✔ Betaal nooit meer dan € 5,50 per rit (2de klas), ongeacht het tijdstip
    40% extra korting (bovenop je al verlaagde basistarief) tijdens de daluren, zaterdag, zondag en feestdagen
    ✔ Slechts € 4/maand of € 32/jaar

Wil dat nu zeggen dat ik van Gent naar bv. Arlon zal kunnen rijden voor 5,50 euro, als ik de voordeelkaart koop ?
    Als ik dan bv. zou overnachten en de volgende dag zou terugkeren zou me dat dan 11 euro kosten, zou goedkoper zijn dan het huidige seniorenticket.
    Of zitten er adders onder het gras ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Neen dat is correct wat je zegt, enige addertje, als je het al zo moet noemen, is de kostprijs van de voordeelkaart.
    ook voor "volwassenen" komt er zo'n nieuwe kaart, het aanbod wordt vooral eenvoudiger en lange ritten goedkoper.
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Met de huidige stakingsgolven zou ik toch nog wat wachten om voordeelkaarten te kopen...
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        40% extra korting (bovenop je al verlaagde basistarief) tijdens de daluren, zaterdag, zondag en feestdagen
        Als ik dit goed begrijp zou een rit Gent-De Panne, Gent-Hamont of zelfs Gent-Virton me dan 3,30 euro kosten of heen en terug 6,60 euro (in daluren of weekend) ???
        Last edited by nete; 26 maart 2025, 08:37.

Comment

Als ik dit goed begrijp zou een rit Gent-De Panne, Gent-Hamont of zelfs Gent-Virton me dan 3,30 euro kosten of heen en terug 6,60 euro (in daluren of weekend) ???
          Als je ook een taxi moet nemen omdat ze plots staken als je ginder bent, dan gaat het u wel veel meer kosten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

dat denk ik niet, een rit zal jou nooit meer dan 5.50 kosten enkel. maar ze kijken wel naar de "gewone" prijs. als gent-virton voor de gewone mens 12€ kost en voor jou met 40% korting dan 7.20€ Dan zal jij met je voordeelkaart 5.50 betalen.

voor de zeer korte afstanden kan je dan weer wel onder die 5.50€ zakken tijdens daluren en weekends.
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht

dat denk ik niet, een rit zal jou nooit meer dan 5.50 kosten enkel. maar ze kijken wel naar de "gewone" prijs. als gent-virton voor de gewone mens 12€ kost en voor jou met 40% korting dan 7.20€ Dan zal jij met je voordeelkaart 5.50 betalen.

voor de zeer korte afstanden kan je dan weer wel onder die 5.50€ zakken tijdens daluren en weekends.
              De tweede lijn hieronder lijkt me nochtans duidelijk ?

✔ Slechts € 4/maand of € 32/jaar​
              Last edited by nete; 26 maart 2025, 21:49.

Comment

De tweede lijn hieronder lijkt me nochtans duidelijk ?

✔ Slechts € 4/maand of € 32/jaar​
                Je mag met de kaart alle ritten onafhankelijk van het tijdstip aan maximaal 5,5 Euro doen in 2e klas.
                Uiteraard als de prijs lager uitkomt dan 5,5 Euro, dan betaal je minder.
                Je geniet altijd van 40% korting (die heb je echter al in 2e klas), maar je krijgt die met de kaart ook op 1e klas, maar dan weer enkel tijdens daluren, WE en feestdagen.
                Zo begrijp ik dat.
                Last edited by VerSeg; 26 maart 2025, 23:35.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Beste Verseg,

Ik zie nergens ook maar één verwijzing naar eerste klas. Ik lees het zo: ik betaal maximum 5,5 euro, onafhankelijk wanneer ik vertrek.
                  Als ik de voordeelkaart aanschaf betaal ik 5,5 euro (het verlaagde basistarief) met daarop (bovenop het al verlaagde basistarief, het staat er letterlijk) nog 40% korting, dus kom ik aan 3,30 euro tijdens daluren etc...
                  Zo lees ik het in het Nederlands, indien mijn redenering fout is, dan is die tekst typisch "ambtenarees"

Er zitten bij BD toch spoorwegmensen ? Misschien kunnen die de knoop ontwarren ?

Comment

Beste Verseg,

Ik zie nergens ook maar één verwijzing naar eerste klas. Ik lees het zo: ik betaal maximum 5,5 euro, onafhankelijk wanneer ik vertrek.
                    Als ik de voordeelkaart aanschaf betaal ik 5,5 euro (het verlaagde basistarief) met daarop (bovenop het al verlaagde basistarief, het staat er letterlijk) nog 40% korting, dus kom ik aan 3,30 euro tijdens daluren etc...
                    Zo lees ik het in het Nederlands, indien mijn redenering fout is, dan is die tekst typisch "ambtenarees"

Er zitten bij BD toch spoorwegmensen ? Misschien kunnen die de knoop ontwarren ?
                    U verdraait alles vrees ik.
                    U krijgt 40% extra korting op het reeds verminderd tarief, de kolom dat u niet gepost heeft.
                    Het verlaagde tarief staat in de linker kolom vermeld, in de rechter kolom staat wat u met de kaart extra heeft op de linker kolom.
                    Het totaal zal nooit hoger zijn dan 5,5€ in tweede klas.
                    Er staan dus ook vermeldingen van voorwaarden die enkel geldig zijn voor tweede klas, dus logisch dat er voor bepaalde voorwaarden een verschil is tussen de eerste klas en tweede klas.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik ben nog niet 100% zeker, maar ik denk dat je gelijk hebt en het zo zal zijn (als ik de jaarkaart koop), en als de trein rijdt...

Extreem Voorbeeld: Beervelde naar Virton kost 26 euro enkel, dus 52 euro als ik daar niet blijf wonen...
                      Ik krijg 40% korting, ik betaal dan 15,6 euro. Met de jaarkaart krijg ik op die 15,6 nog eens 40%, ik betaal 9,36. Maar ik betaal nooit meer dan 5,5 euro, ongeacht of ik die tweede 40% meereken of niet.
                      Totaal zou me mijn voorbeeld 11 euro kosten, momenteel is dat 17 euro als ik niet dezelfde dag terugkeer, met het voordeel dat ik op elk tijdstip kan vertrekken. Ik moet dan niet mikken op zon- en feestdagen, want met die supplementaire korting met beperkingen zit ik nog steeds boven de maximum van 5,5 euro.
                      Akkoord ?

Comment

Working...
                      X