Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus tv: de laatste tijd nogal veel storingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht
    gooi die TV boxen van Telenet, Proximus of Orange gewoon buiten. Die dingen zijn onbetrouwbaar en veel te duur.
    Sinds Telenet bestaat nog nooit geweten dat een decoder echt stuk gegaan is of dagelijks voor problemen gezorgd heeft.
    Minder goede functionaliteit wegens verouderd al wel, maar dan krijg je gewoon een nieuwe.

Ik kijk via een Apple TV, en de apps van VRT Max, VTM Go, Auvio (RTBF) en VT4. Dat is gratis en werkt gewoon via internet, geen TV abo nodig.
    Enkel goed voor wie enkel,die zenders bekijkt.
    Dan is er maar 1 zender dat een klein beetje nuttig is voor ons, die dat we het meest bekijken is zo al niet beschikbaar.

Wil je toch wat meer, dan is er TV Vlaanderen via internet, dat is ook een app op de Apple TV waarvoor je 9,95€ pm betaalt.
    Er zijn zelfs TVs waar je die apps gewoon kan installeren. Het enig wat je dan nodig hebt is een werkende internet verbinding.
    Dan moet je nog steeds een abonnement hebben voor internet, de grootste kost van een abonnement, moet je ook een Apple TV kopen of een tv welke deze functies standaard heeft, maar je hebt dan nog steeds geen andere functionaliteiten zoals VOD, opnames, terugkijken, …
    En voor wie echt geen decoder wil, die kan bij Telenet nog steeds kiezen voor TV via een app.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Geef mij maar de Telenet TV box voor kwaliteit, betrouwbaarheid en gebruiksgemak.
      100% mee eens Hombre, hier in al die jaren ook nog nooit problemen gehad met Telenet
      en hun bijhorende apparaten, van modem tot en met de vorige digicorder of TV box.
      Een paar jaar geleden stelden ze zelfs zelf voor om alles hier eens gratis te komen configureren
      naar mijn wil en ik kreeg er zelfs nog gratis twee routers bij.
      Ik moet er wel bij zeggen dat ik mij in het verleden eens heb opgegeven als beta tester.

Comment

Vandaag, 24h later nog altijd niet mogelijk om de programma gids te zien. Van zender veranderen duurt ongeveer 30 seconden. En nog altijd de melding "ethernet niet verbonden".

Met die vorige tv box nooit problemen gehad. Die nieuwe Android tv is een ramp. Waarschijnlijk weer een update die de mist is ingegaan. En uiteraard NUL service bij Proximus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Sinds Telenet bestaat nog nooit geweten dat een decoder echt stuk gegaan is of dagelijks voor problemen gezorgd heeft.
          Minder goede functionaliteit wegens verouderd al wel, maar dan krijg je gewoon een nieuwe.

Enkel goed voor wie enkel,die zenders bekijkt.
          Dan is er maar 1 zender dat een klein beetje nuttig is voor ons, die dat we het meest bekijken is zo al niet beschikbaar.

Dan moet je nog steeds een abonnement hebben voor internet, de grootste kost van een abonnement, moet je ook een Apple TV kopen of een tv welke deze functies standaard heeft, maar je hebt dan nog steeds geen andere functionaliteiten zoals VOD, opnames, terugkijken, …
          En voor wie echt geen decoder wil, die kan bij Telenet nog steeds kiezen voor TV via een app.
          Terugkijken en VOD kan prima, de ATV kost ca 150€ (de mijne is nu 4 jaar oud), en je TV heeft geen enkele speciale functie nodig.
          Ook voor andere zenders zijn er mogelijkheden en vele zijn gewoon gratis te bekijken.

En dat je internet nodig hebt.... ja, dat is nogal evident, maar ook daar, stap weg van de standaard abo's van Proximus of Telenet en ga eens kijken bij Scarlet of Orange.

Ik wou alleen maar aangeven dat er alternatieven zijn voor die boxen. De klassieke aanbieders weten verdomd goed dat mensen enorm twijfelen om hun vertrouwde dingen te vervangen, en daar profiteren ze van door de hoofdprijs te vragen.

Ik ben van een maandelijkse kost van meer dan 110€ naar 67€ gegaan en mis niks.

Comment

Gisteren en vandaag wat opgenomen programma's van tijdens het lange weekend aan het bekijken. Telkens na 1 uur of zo begint het te haperen en stotteren gedurende verschillende seconden.

Is dat op een andere plek ook zo?

Comment

The postman always rings twice: https://forum.belgiumdigital.com/for...59#post8120259

Wat niet werkt… weg er mee, zeker als het duur is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Gisteren en vandaag wat opgenomen programma's van tijdens het lange weekend aan het bekijken. Telkens na 1 uur of zo begint het te haperen en stotteren gedurende verschillende seconden.

Is dat op een andere plek ook zo?
                Scarlet gebruikt dezelfde apparatuur en hetzelfde netwerk als Proximus, ik heb hier Scarlet, de tv en de opgenomen programma's zijn voor meer dan 99% storingvrij te bekijken.
                Het is al wel eens gebeurd dat een opgenomen programma begon te haperen, maar dat gebeurt hier echt maar heel zelden.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

The postman always rings twice: https://forum.belgiumdigital.com/for...59#post8120259

Wat niet werkt… weg er mee, zeker als het duur is.
                  Je valt in herhaling Kwiks19
                  Hier reeds van in het begin het snelste pack van Telenet OneUpp for2 waar ik nog nooit problemen
                  mee heb gehad, ok kost wat, nu iets van €163 per maand Netflix inbegrepen en alles onbeperkt,
                  maar wat is het probleem?
                  liever iets dat naar behoren werkt dan iedere dag miserie, wijlen Luc Goeminne (Red Falcon)
                  heeft er zich ziek op gemaakt.
                  Hier moet alles werken als ik op de knop druk, van tv gsm of internet tot auto enz. zoniet, vliegt het buiten.
                  Last edited by Geerten; gisteren, 07:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Scarlet gebruikt dezelfde apparatuur en hetzelfde netwerk als Proximus, ik heb hier Scarlet, de tv en de opgenomen programma's zijn voor meer dan 99% storingvrij te bekijken.
                    Het is al wel eens gebeurd dat een opgenomen programma begon te haperen, maar dat gebeurt hier echt maar heel zelden.
                    Mag ik hopen dat die 99% figuurlijk spreken is? Dat zou anders willen zeggen dat je bij iedere film of serie van 100 minuten 1 minuut storingen of geen beeld zou hebben, onaanvaardbaar dus.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Je valt in herhaling Kwiks19
                      Hier reeds van in het begin het snelste pack van Telenet OneUpp for2 waar ik nog nooit problemen
                      mee heb gehad, ok kost wat, nu iets van €163 per maand Netflix inbegrepen en alles onbeperkt,
                      maar wat is het probleem?
                      liever iets dat naar behoren werkt dan iedere dag miserie, wijlen Luc Goeminne (Red Falcon)
                      heeft er zich ziek op gemaakt.
                      Hier moet alles werken als ik op de knop druk, van tv gsm of internet tot auto enz. zoniet, vliegt het buiten.
                      Dat schrijf ik toch.
                      Spanik heeft miserie met Proximus.... en niet de eerste keer... Weg dus.

Ik val wel van mijn stoel met je maandbedrag...

Ik betaal 57€ (Internet + 1 GSM) + 9,99€ (TV Vlaanderen) + 13,99€ (Netflix). En alles werkt zoals ik het wil, mogelijk met minder inbegrepen zenders, maar ik heb niet de indruk iets te missen, integendeel.

Telenet is bij mij buiten gevlogen omdat internet continu haperde (kon amper nog thuis werken), en na 2 interventies gaven ze toe dat er een probleem was ergens in de straat, maar toch stuurden ze (per ongeluk?) een factuur. Die heb ik geprotesteerd (Ik ga echt geen 130€ betalen voor de problemen van Telenet zelf), en na 2 maanden had ik mijn centen nog niet terug. Ondertussen hadden ze wel al toegezegd dat die factuur onterecht was.
                      Ik heb ze dan 2 weken de tijd gegeven om dat bedrag terug te betalen, en dat is hen niet gelukt.

Als ik dan opzegde heb ik nog 3 keer telefoon gekregen van hun diensten om toch maar te blijven.... too bad. Ik hoef niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar ik ga geen premium prijzen betalen voor miserie.
                      Orange werkt prima hier.

Comment

Dat schrijf ik toch.
                        Spanik heeft miserie met Proximus.... en niet de eerste keer... Weg dus.

Ik betaal 57€ (Internet + 1 GSM) + 9,99€ (TV Vlaanderen) + 13,99€ (Netflix). En alles werkt zoals ik het wil, mogelijk met minder inbegrepen zenders, maar ik heb niet de indruk iets te missen, integendeel.

Telenet is bij mij buiten gevlogen omdat internet continu haperde (kon amper nog thuis werken), en na 2 interventies gaven ze toe dat er een probleem was ergens in de straat, maar toch stuurden ze (per ongeluk?) een factuur. Die heb ik geprotesteerd (Ik ga echt geen 130€ betalen voor de problemen van Telenet zelf), en na 2 maanden had ik mijn centen nog niet terug. Ondertussen hadden ze wel al toegezegd dat die factuur onterecht was.
                        Ik heb ze dan 2 weken de tijd gegeven om dat bedrag terug te betalen, en dat is hen niet gelukt.

Als ik dan opzegde heb ik nog 3 keer telefoon gekregen van hun diensten om toch maar te blijven.... too bad. Ik hoef niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar ik ga geen premium prijzen betalen voor miserie.
                        Orange werkt prima hier.
                        En Orange gebruikt het kabelnetwerk van Telenet...
                        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Goed dat U tevreden bent met wat je hebt.
                          Maar dat is voor iedereen anders hé Kwiks19.
                          Appels en peren vergelijken…
                          Hier 1Gb/s aan snelheid twee gsm plus twee data sim kaarten in de Ipads
                          met zogoed als onbeperkte data binnen de ganse EU plus vaste lijn plus hoogste kwaliteit
                          Netflix voor de 4K Oled.
                          Ik ga zeker niet beginnen foefelen aan iets dat hier reeds jaren feilloos werkt.
                          Heb er ook reeds veel met hangende pootjes op hun stappen weten terug keren
                          na een mislukte overstap naar die zelf gecombineerde abonnementen,
                          geef mij maar een deftig allInn pack zonder beperkingen.
                          Last edited by Geerten; Vandaag, 12:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

En Orange gebruikt het kabelnetwerk van Telenet...
                            Dat weet ik, maar die lossen hun problemen zelf op en rekenen dat niet door aan de klant....
                            En, ze slaan al eens een jaar over met hun prijsverhogingen.

Geerten
                            Goed dat je kiest voor toppakketten en goed dat het bij jou werkt. Ik zeg ook niet dat jij moet veranderen, maar Spanik betaalt ook veel bij Proximus en daar werkt het niet.... Daar reageerd ik op.

​​​​​​​

Comment

Working...
                            X