Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allé, ook hier zijn de digitale meters een feit, ik had weer de slimsten van de….

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

4X4mm2 als voeding voor een hele kast is absoluut niet reglementair palombian dat kastje is de aansluit kast waar gewoon je tellerkast uit gevoed wordt als de hoofdkabel te kort is.
    Hier komt die hoofdkabel rechtstreeks in de 25B60 kast toe, is altijd zo geweest.

Zoals gezegd heb ik 10mm2 gelegd van mijn volledig nieuwe kast tot aan de meter, alles gekeurd, als Fluvius het vertikt om de laatste 50 cm (dat kastje staat VOOR de meter) aan te passen is dat hun probleem als zij weinig gemotiveerde mensen in dienst nemen.
    Ik was al blij dat hij mijn nieuwe kabel in de meterkast WOU aansluiten.

Ik vermoed dat de spanningsval zo klein is dat het nog lang zo zal blijven.
    Last edited by palombian; 20 februari 2025, 12:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ik vermoed dat de spanningsval zo klein is dat het nog lang zo zal blijven.
      Inderdaad, op zo een kort stuk verwaarloosbaar, maar dat de netwerkbeheerder zich
      zelf niet aan het AREI houdt is er toch wel over vind ik.

Comment

De man moest slimmer geweest zijn, maar heeft waarschijnlijk tijdens zijn opleiding geen filmpjes gezien van wat er gebeurt als je een kortsluiting maakt.

Nog niet zo heel lang geleden is er op het werk iets gelijkaardig gebeurt.
        Al lag hier volgens mij de schuld voor een groot deel bij de directie van het bedrijf.
        Ze werken vaak met externen. De leidinggevenden zijn ook niet meer op de hoogte van de praktijk.

In dit geval hoorde ik wat de man moest gaan doen.
        Een magneetschakelaar gaan vervangen in een compartiment van een spanningsverdeler.
        Deze verdeler was nog geplaatst eind jaren 60. Dus niet echt gemaakt om makkelijk aan te werken.
        ik dacht nog hopelijk niet het onderste compartiment want dan moet je op je buik gaan liggen om er aan te werken.
        Blijkbaar heeft de man gezegd dat hij de achterplaat waarop alles gemonteerd is ging demonteren om in de atelier te kunnen werken.
        de leidinggevenden zeiden dat dat goed was, omdat ze niet wisten dat dit niet gaat bij dat type verdeler.
        (Ik wist dit wel want ik ben in dat bedrijf ooit begonnen als elektricien).

De man is dan toch begonnen met het afkoppelen van de 35 mm dikke draden, die je niet kan spanningsloos maken. Bij de laatste draad is het misgelopen.
        de speling was er miniem en hij heeft dan de metalen want geraakt met alle gevolgen.
        gelukkig had hij wel een gelaadscherm op en gewone handschoenen aan.
        van de handschoenen was er niet veel meer over, en zijn arm was wat verbrand.
        hij heeft veel geluk gehad.

Hadden de leidinggevenden geweten dat je dit ter plaatse moet doen, en dat je dat ter plekke wel op een veilige manier kunt doen, was dit nooit gebeurd.

mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
        X