Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een onderdeel voor een optisch experiment.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik zoek een onderdeel voor een optisch experiment.

Allen,

Weet soms iemand waar ik dit kan vinden ? Of kennen jullie iemand die me dit kan maken of is er iemand die dit met een 3D-printer kan ?
    Ik zoek een stukje buis, lees koppelring van 20mm lang en een inwendige diameter van 61-62 mm waar aan beide zijden een binnendraad getrokken is van 62mm en een spoed van 0.75mm. Dit is dezelfde schroefspoed als bij een filter bv.
    De dikte speelt minder een rol, maar ik moet wel aan beide uiteinden die binnendraad hebben, maw beide zijden zijn vrouwelijk.

Kan iemand me helpen ?

Dank
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

PVC buis van 60 mm.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      PVC buis van 60 mm.
      Ja, en hoe trek je daar draad in van 62mm met een spoed van 0.75mm ?

Comment

Met een draaibank en de goeie beitel Mijn probleem is dat een spoed van 0.75mm niet lukt met mijn draaibank. Ik heb een probleem om de goeie tandwielen te monteren. Zou wel niet voor direct zijn, heb behoorlijk wat op mijn agenda de komende weken.

Vraag is ook hoe parallel de 2 kanten van die 20mm moeten zijn. Als het optisch is en minder dan enkele tienden is dat ver weg van mijn kunnen.

Ben ook benieuwd naar wat het experiment is.

Comment

Eerst een 62mm female-female adapterring en vervolgens de nodige gewone filterringen ( uv filters 62 mm +- 1 Euro verzending incl. )

Comment

Linkjes werken niet, in elk geval de samen te stellen ringen kan je kopen
            op AlieXpress, te vonden onder foto filter verloop ringen “female female en de andere
            onder male female.
            Last edited by Geerten; 26 februari 2025, 08:09.

Comment

Met adapterringen heb je de juiste schroefdraad, je moet er dan alleen op een of andere manier een stukje buis tussen lijmen om die ringen op de juiste afstand van elkaar houden.
              Dat stukje buis zal je wel best op een draaibank maken, een buis 100% recht afzagen met de hand zal niet meevallen.
              Op een draaibank kan je dat tussenstuk dan ook zo maken dat de adapterringen er gemakkelijker aan te kleven zijn.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €2.89 | Vrouw Tot Vrouw Adapter Ring Schroefdraad Connector Metalen Voor Macro 49 52 55 58 62 67 72 77 82 86 Mm Spoed 0.75Mm

En daarbij uitdikken tot gewenste dikte met.

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €2.72 | Filter Adapter Verlengingsring Mannelijk Naar Vrouwelijk 0.75Mm Pitch Universeel 43-43 49-49 52-52 55-55 58-58 62-62 67-67 72-72 77-77 82-82
                Dank,

Ik heb nogal wat werk en moeite moeten doen om Ali beschikbaar te krijgen en een methode om een setup te hebben die aan mijn eisen voldoet.
                Nu, voor de kost zal ik geen spijt moeten hebben. Ik kwam uit op een totaal van 13 Euro, kreeg omdat het een eerste bestelling is nog eens 25% korting en gratis opsturen ...

Wanneer ik het materiaal heb voer ik de test eens uit.
                Bedoeling is om microscopische opnames te maken (opnames die ik nu al doe) maar waarbij ik vermoed dat de opstelling van de glaswinkel kan geoptimaliseerd worden. De huidige opstelling is er eentje die logisch volgt indien je alle onderdelen na elkaar plaatst, maar ik vermoed dat die logische opstelling misschien een averrechts effect heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Dank,

Ik heb nogal wat werk en moeite moeten doen om Ali beschikbaar te krijgen en een methode om een setup te hebben die aan mijn eisen voldoet.
                  Nu, voor de kost zal ik geen spijt moeten hebben. Ik kwam uit op een totaal van 13 Euro, kreeg omdat het een eerste bestelling is nog eens 25% korting en gratis opsturen ...
                  Eigenlijk vrij simpel, in alieExpress zoeken op foto filter adapter female female 62mm
                  en voor de bijkomende ringen male female 62mm tot je aan je voorziene afstand/dikte komt.
                  Hier gevonden binnen de vijf minuten
                  Als je geen account op Alie hebt is het natuurlijk iets meer moeite Wim.
                  Ik merk nu ook dat de linkjes die ik je gaf niet werken zoals het hoort
                  komt misschien omdat deze uit de IOS Alie App komen
                  Bijzonderste is dat ze bestaan en dat je ze gevonden hebt.

Last edited by Geerten; 26 februari 2025, 08:03.

Comment

Op pc ook geen werkende links mogelijk, bizar .... iemand een verklaring ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      Op pc ook geen werkende links mogelijk, bizar .... iemand een verklaring ?
                      Ik zie ook een error "404 page" , de links van Aliexpress werken hier dus ook niet.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Working...
                      X