Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

led strips kleur sturen voor modelbouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• led strips kleur sturen voor modelbouw

Vermits hier toch veel met kleur en kleurtemperatuur gewerkt wordt stel ik de vraag hier eens. Voor een modelbouwprojectje wil ik de kleur van de ledstrips sturen om een dag-nacht effect in de verlichting te krijgen. De verlichting bestaat uit verschillende LED strips: warm white leds en rgb leds.

Het idee is om "dag" voor te stellen met de warm witte leds. Dat is relatief simpel. Maar als het nu nacht wordt om dan de intensiteit van de witte leds te dimmen en dan eerst rood bij te mengen om dan daarna blauw bij te mengen en dan over te gaan tot "maanlicht" met hoofdzakelijk blauw. En omgekeerd als het terug dag wordt.

Heeft er iemand zo een grafiek van dat kleurverloop? Ik vind wel een en ander over kleurtemperatuur maar hoe vertaal je dat naar individuele kleuren?

Ik begrijp dat dit niet 100% is want het gaat ook nog afhangen van de kleur van de gebruikte leds en zo. Maar toch al een begin.

Waarschijnlijk heb je de strips al.
    anders had je voor leds van het Hue systeem van Philips kunnen gaan.
    Die hebben standaard de mogelijkheid die jij wil.

De kleurtemperatuur ga je nog wel kunnen vinden.
    Maar om dit in een sturing te programmeren gaat niet makkelijk zijn.
    misschien dat programmeerbare led drivers dit kunnen
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Vermits hier toch veel met kleur en kleurtemperatuur gewerkt wordt stel ik de vraag hier eens. Voor een modelbouwprojectje wil ik de kleur van de ledstrips sturen om een dag-nacht effect in de verlichting te krijgen. De verlichting bestaat uit verschillende LED strips: warm white leds en rgb leds.

Het idee is om "dag" voor te stellen met de warm witte leds. Dat is relatief simpel. Maar als het nu nacht wordt om dan de intensiteit van de witte leds te dimmen en dan eerst rood bij te mengen om dan daarna blauw bij te mengen en dan over te gaan tot "maanlicht" met hoofdzakelijk blauw. En omgekeerd als het terug dag wordt.

Heeft er iemand zo een grafiek van dat kleurverloop? Ik vind wel een en ander over kleurtemperatuur maar hoe vertaal je dat naar individuele kleuren?

Ik begrijp dat dit niet 100% is want het gaat ook nog afhangen van de kleur van de gebruikte leds en zo. Maar toch al een begin.
      Je wil dus zoiets https://youtu.be/jbKpzFt40wU?si=9w9dJ59W1SzJZkhS

En dat kan je blijkbaar met een https://amzn.eu/d/42Wreqc
      Last edited by Geerten; Vandaag, 08:00.

Comment

Working...
      X