Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Securex Looncode 070 premie €300 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Securex Looncode 070 premie €300 ?

Weet iemand wat looncode 070 premie €300 kan zijn (staat in mijn loonbrief van December voor het eerst)
    Ik zit in PC226, vraag het liever niet aan onze personeelsdienst of Securex, je weet maar nooit dat ze zich vergist hebben ofzo en terug intrekken
    Dit heeft allesinds niets te maken met de eindejaarspremie, want staat in afzonderlijke loonfiche.

Eindejaars- en getrouwheidspremies betaald door Fondsen voor Bestaanszekerheid (punt 70)

Last edited by Geerten; 3 januari 2025, 15:50.

Comment

Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        Ik zit in PC226, vraag het liever niet aan onze personeelsdienst of Securex, je weet maar nooit dat ze zich vergist hebben ofzo en terug intrekken
        Eerlijk duurt het langst. De werkgever kan in principe tot 10 jaar (worst case) het teveel betaalde bedrag terugeisen. Stel dat die 300€ een fout is en je moet die binnen twee maanden terugbetalen, zijn er mensen die door het relatief kleine bedrag toch in financiële moeilijkheden kunnen geraken. Want zo'n extra is vaak snel opgesoupeerd. Ter illustratie: topper in de firma was een werknemer met 12 loonbeslagen. We hebben het een keer voorgehad dat door een of andere fout van de loondienst alle lonen bijna dubbel werden uitbetaald. Voor sommige werknemers heeft dat 12 maanden geduurd om dat bedrag terug te krijgen, wat vooral voor diegenen met loonbeslag erg moeilijk bleek, ook al omdat het teveel al werd verdeeld onder de schuldeisers.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

In ieder geval uw personeelsdienst hierover inlichten. Vroeg of laat komen ze dit toch te weten.
          Kans bestaat er zelfs in geval van laattijdig opmerken het bedrag Bruto kan terug verhaald worden.
          It's up to you.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

En de kans dat er niets fout is, dat zal 99,9% zijn.
            Niets dat op sectorniveau of via CAO geregeld is?
            Niet ergens bijvoorbeeld tijdelijk werkloos geweest of zo?
            Vraag anders eens aan collega's of ze die code ook hebben.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Er zal inderdaad wel een reden zijn waarom je die premie krijgt, ze geven dat bedrag niet zomaar om het later terug te kunnen vorderen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Bleek een Kerstbonus, onze baas moest nog de mail sturen

In totaal heb ik maar €98 meer dan November, dus maar €98 ipv €300 premie over. Zwaar belast dus, onze vorige productiviteitspremies zijn raar genoeg wel vrijgesteld...
                Last edited by KevinVdd; gisteren, 18:50.

Comment

Ondertussen zelf ontdekt

Wanneer een werknemer tijdens de loopbaan bij een werkgever de kaap van 25 jaar of 35 jaar dienst bereikt, kan de werkgever ervoor kiezen een anciënniteitspremie toe te kennen die vrijgesteld is van sociale zekerheidsbijdrage en belastingen.​

Ik stond in ons multinational magazine, zal wegens 25 jaar dienst zijn.

In totaal heb ik maar €98 meer dan November, dus maar €98 ipv €300 premie over, mijn bruto is idem.
                  Zwaar belast wss, ondanks dat hierboven vrijgesteld staat...
                  Als er bij staat vrijgesteld van belastingen, dan zal dat bij je volgende belastingaangifte
                  wel in de berekening worden opgenomen en terugbetaald of in mindering gebracht.

Last edited by Geerten; gisteren, 20:08.

Comment

Bleek een Kerstbonus, onze baas moest nog de mail sturen

In totaal heb ik maar €98 meer dan November, dus maar €98 ipv €300 premie over. Zwaar belast dus, onze vorige productiviteitspremies zijn raar genoeg wel vrijgesteld...
                    Verkeerde opvatting die vele werknemers maken. Krijg je eenmalig extra loon dan wordt dat door de verloningssoftware zo bekeken alsof je dat hogere loon over het hele jaar zou krijgen. En dus meer inhoudingen. Krijg je eenmalig minder loon, eveneens alsof je het hele jaar datzelfde lagere loon zou krijgen waardoor je netto veel meer krijgt... op dat moment. Tegen het einde van kalenderjaar vlakken die verschillen zich uit en bij de afrekening van de belastingen zal het verschil terugbetaald dan wel bijgepast moeten worden. Maar dat zorgt soms wel voor uitspraken als "ik doe geen overuren want ik krijg er maar 10€ meer afgelopen maand" of "ik ben een week ziek geweest en krijg bijna zoveel als een week gewerkt met allerlei premies en overuren". Onzin.
                    Tenminste, zo was het op onze loondienst, YMMV.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Krijg je eenmalig extra loon dan wordt dat door de verloningssoftware zo bekeken alsof je dat hogere loon over het hele jaar zou krijgen. En dus meer inhoudingen. Krijg je eenmalig minder loon, eveneens alsof je het hele jaar datzelfde lagere loon zou krijgen waardoor je netto veel meer krijgt... op dat moment.
                      Op de meer dan 40 jaar dat ik werk, nog nooit geweten dat dit met premies zo gebeurt, al zeker niet als ze vrijgesteld zijn.
                      Toch wel een groot verschil tussen een premie en gewoon loon.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Verkeerde opvatting die vele werknemers maken. Krijg je eenmalig extra loon dan wordt dat door de verloningssoftware zo bekeken alsof je dat hogere loon over het hele jaar zou krijgen. En dus meer inhoudingen. Krijg je eenmalig minder loon, eveneens alsof je het hele jaar datzelfde lagere loon zou krijgen waardoor je netto veel meer krijgt... op dat moment. Tegen het einde van kalenderjaar vlakken die verschillen zich uit en bij de afrekening van de belastingen zal het verschil terugbetaald dan wel bijgepast moeten worden. Maar dat zorgt soms wel voor uitspraken als "ik doe geen overuren want ik krijg er maar 10€ meer afgelopen maand" of "ik ben een week ziek geweest en krijg bijna zoveel als een week gewerkt met allerlei premies en overuren". Onzin.
                        Tenminste, zo was het op onze loondienst, YMMV.
                        Ook met tijdelijke werkloosheid moet je er rekening mee houden dat er op de loon van de gewerkte dagen te weinig afgehouden wordt, want er wordt geen rekening gehouden met het geld dat je krijgt voor de dagen dat je werkloos bent geweest, en op het geld dat je krijgt voor de tijdelijke werkloosheid wordt ook te weinig afgehouden (het is dan zelfs mogelijk dat er op het einde van de maand meer geld op je rekening wordt gestort dan wanneer je de hele maand had gewerkt zonder tijdelijke werkloosheid).
                        Daardoor krijg je dan het volgende jaar bij de jaarlijkse berekening van de belastingen een "correctie" die voor sommigen heel hard aankomt als ze geen reserve hebben.

Ik ben altijd arbeider geweest, en dan staat er elke maand een ander bedrag op je loonbrief.
                        Je kan dan niet zomaar de ene maand vergelijken met de andere, het aantal gewerkte uren is niet altijd hetzelfde (verlofdagen, meer of minder werkdagen in die maand, tijdelijke werkloosheid, overuren, ziekte..., er is altijd wel iets dat niet helemaal hetzelfde is als de maand ervoor).
                        Nu krijg ik wel elke maand hetzelfde bedrag op mijn rekening gestort, tenzij er een indexaanpassing is geweest, dan krijg ik wat meer dan de maand ervoor (maar dat wil dan ook zeggen dat de meeste dingen die ik dagelijks nodig heb ondertussen ook weer duurder geworden zijn).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X