Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe breed moet een dubbele poort zijn om als garage te bestempelen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe breed moet een dubbele poort zijn om als garage te bestempelen?

    Onze arrogante buurvrouw kocht een fietsbergkot met dubbele deur, waar geen auto in kan, tenzij de kleinste ooit, hing er een nr plaat op + wegsleep bord en eistte die plaats op, om ervoor parkeerplaats te hebben voor haar dikke jeep (die zeker niet in dat fietskot kan). Mag dit zomaar en hoe breed moet een poort zijn om officieel als garage/parkeerplaats bestempeld te mogen worden?

  • #2
    Spreek eens met jouw wijkagent.
    Meestal wordt jouw auto maar pas weggesleept, met bijpassende kosten, als je de doorgang belemmert. In dit geval zal ze met haar fiets altijd buiten kunnen.
    Dus belemmer je de doorgang niet, nooit.

    Anderzijds heeft ze het recht niet om je naar eigen goeddunken verkeersborden op te leggen.
    Een goede, of een hele slechte , advocaat kan het zo draaien dat ze in feite valsheid in geschrifte pleegt.
    Dat is theorie.
    De praktijk is dat je af en toe een krasje of een defekte buitenspiegel riskeert.
    Met het gebruik van dashcams verhinder je dat niet.

    Arrogante (buur)vrouwen, pfwwwww.....

    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Een poort moet niet de breedte hebben van een wagen, dat kan evengoed een ingang zijn voor bijvoorbeeld een motorfiets en dat is smaller.
      Voor een poort mag men nooit parkeren, niet eens voor de eigen poort tenzij men er zijn nummerplaat op hangt.
      Het is niet zo dat het betreffende voertuig met die nummerplaat in die garage moet kunnen.
      Op zich moet er zelfs geen garage zijn, een inrit is ook al voldoende en die mag men ook niet blokkeren tenzij men er ook zijn eigen nummerplaat aanbrengt.
      In theorie als je voor je eigen poort of oprit wil parkeren, dan MOET je je nummerplaat daar ophangen of je staat voor je eigen poort of inrit verkeerd geparkeerd.
      Meestal laat de politie u gerust zolang niemand klaagt, maar een strenge agent kan wel optreden.
      Of de constructie van uw buurvrouw daaraan voldoet is iets anders en daar kan men zomaar niet op antwoorden, evenmin of ze wel een vergunning heeft om deze te plaatsen.
      Last edited by VerSeg; 24 april 2024, 23:16.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Anderzijds heeft ze het recht niet om je naar eigen goeddunken verkeersborden op te leggen.
        Lees toch maar deze regel eens. ;-)
        Je kent het wel, je denkt een parkeerplaatsje gespot te hebben, blijkt het een garagepoort te zijn. En voor een garage mag je nu eenmaal niet parkeren. Als eigenaar van die garage ben je niet verplicht een sticker met de nummerplaat van je wagen aan de poort te hangen, maar het is wel aangeraden. Zo kan je je eigen wagen voor de poort parkeren zonder zelf het risico te lopen geverbaliseerd te worden. Je mag ook meerdere nummerplaten toevoegen, bijvoorbeeld wanneer andere gezinsleden ook over een eigen wagen beschikken. Heeft er toch iemand voor je garage of oprit (want daarvoor gelden dezelfde regels) geparkeerd? Dan kan je de politie verwittigen via 101. Wanneer zij de eigenaar van de foutgeparkeerde wagen niet snel vinden en je echt dringend in of uit je garage moet rijden, dan zal er een takeldienst opgetrommeld worden om het voertuig te verwijderen. De kosten voor deze takeling zijn ten laste van de overtreder.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          ........................
          Je kent het wel, je denkt een parkeerplaatsje gespot te hebben, blijkt het een garagepoort te zijn. En voor een garage mag je nu eenmaal niet parkeren. Als eigenaar van die garage ben je niet verplicht een sticker met de nummerplaat van je wagen aan de poort te hangen, maar het is wel aangeraden. Zo kan je je eigen wagen voor de poort parkeren zonder zelf het risico te lopen geverbaliseerd te worden. Je mag ook meerdere nummerplaten toevoegen, bijvoorbeeld wanneer andere gezinsleden ook over een eigen wagen beschikken. Heeft er toch iemand voor je garage of oprit (want daarvoor gelden dezelfde regels) geparkeerd? Dan kan je de politie verwittigen via 101. Wanneer zij de eigenaar van de foutgeparkeerde wagen niet snel vinden en je echt dringend in of uit je garage moet rijden, dan zal er een takeldienst opgetrommeld worden om het voertuig te verwijderen. De kosten voor deze takeling zijn ten laste van de overtreder.

          Je kent het wel, je denkt een parkeerplaatsje gespot te hebben, blijkt het een garagepoort te zijn. En voor een garage mag je nu eenmaal niet parkeren. Als eigenaar van die garage ben je niet verplicht een sticker met de nummerplaat van je wagen aan de poort te hangen, maar het is wel aangeraden. Zo kan je je eigen wagen voor de poort parkeren zonder zelf het risico te lopen geverbaliseerd te worden. Je mag ook meerdere nummerplaten toevoegen, bijvoorbeeld wanneer andere gezinsleden ook over een eigen wagen beschikken. Heeft er toch iemand voor je garage of oprit (want daarvoor gelden dezelfde regels) geparkeerd? Dan kan je de....
          Akkoord.

          Maar die buurvrouw heeft geen garage maar een fietsbergkot met dubbele deur.
          Die nummerplaten zijn niet van die fietsen.
          Dat is de mensen belazeren.

          In een zijstraat in onze buurt is er iemand met drie garagepoorten naast elkaar. Achter twee van die poorten is er helemaal geen garage.
          Die drie poorten plakken wel vol nummerplaten.
          Volgens mij is er maar een poort waar er rechtmatig stickers met nummerplaten op plakken.
          Last edited by Skitch; 25 april 2024, 00:45.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Je moet wel opletten dat de acties die je eventueel onderneemt niet leiden tot een burenruzie...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Volgens mij heeft die buurvrouw wel het recht om daar “haar” nummerplaat op te hangen,
              maar dan geldt enkel parkeerverbod vóór die bewuste ingang.
              Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

              Comment


              • #8
                Normaal gezien wordt bij het aanleggen van de lijnen op de weg rekening gehouden met inritten en dergelijke - op mijn vorige adres waren er parkeervakken afgebakend, voor mijn garagepoort was geen parkeervak ingetekend.
                Nooit enig probleem gehad met politie als ikzelf of gasten voor mijn poort stonden, wel een paar keer auto's moeten laten wegslepen die dachten dat de poort er voor de grap stond.

                Nummerplaat ophangen is niet nodig, je mag niet voor een poort parkeren. In principe zelfs niet als het je eigen poort is. Zoals gezegd, spreek eens met de wijkagent, of met stadsbestuur. Maar ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan, vooral gezien je er zelf geen nadeel bij hebt (je mocht sowieso al niet op de plek parkeren waarschijnlijk).

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Maar die buurvrouw heeft geen garage maar een fietsbergkot met dubbele deur.
                  Die nummerplaten zijn niet van die fietsen.
                  Dat is de mensen belazeren.
                  Of de constructie dat ze geplaatst heeft voldoet, dat laat ik even tussenuit, even reageren op de nummerplaat.

                  Per definitie mag niemand voor een poort staan, zonder nummerplaat er op zelfs je eigen wagen niet.

                  De nummerplaat dat je omhoog hangt is logischerwijs dan ook van een voertuig dat je niet binnen zet maar op straat laat staan en waarvan je aangeeft dat die wagen u niet stoort voor uw poort of inrit.

                  Als ik bijvoorbeeld mijn garage zoals velen vol rommel zet en er geen wagen binnen kan, dan blijft nog steeds de wet gelden dat niemand voor de poort mag parkeren, de buur niet, maar ook ikzelf niet.
                  Door mijn eigen nummerplaat omhoog te hangen, geef ik mezelf de toelating om het parkeerverbod te negeren en wel voor mijn eigen poort of inrit te parkeren.
                  Als ik zelf geen wagen zou hebben maar mijn nonkel komt wekelijks bij mij, dan staat het mij vrij zijn nummerplaat te hangen zodat hij wel zonder risico op boete daar kan parkeren.
                  Op zich heeft dat voor anderen geen impact want niemand mag daar staan.

                  Waar de impact groot is, dat is wat wegslepen betreft.
                  Men kan enkel laten wegslepen indien men niet kan vertrekken en geblokkeerd is, anders wordt het meestal gewoon een boete.

                  In een zijstraat in onze buurt is er iemand met drie garagepoorten naast elkaar. Achter twee van die poorten is er helemaal geen garage.
                  Die drie poorten plakken wel vol nummerplaten.
                  Volgens mij is er maar een poort waar er rechtmatig stickers met nummerplaten op plakken.
                  Dat het een garage is of toegang, een poort blijft een poort en daar mag niemand parkeren, tenzij men de nummerplaat hangt.
                  Voor die poorten zal wel een bouwvergunning bestaan zeker?
                  Kan je mogelijks opzoeken via kadastrale plannen wat daar is.
                  Last edited by VerSeg; 25 april 2024, 09:01.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Normaal gezien wordt bij het aanleggen van de lijnen op de weg rekening gehouden met inritten en dergelijke - op mijn vorige adres waren er parkeervakken afgebakend, voor mijn garagepoort was geen parkeervak ingetekend.
                    Nooit enig probleem gehad met politie als ikzelf of gasten voor mijn poort stonden, wel een paar keer auto's moeten laten wegslepen die dachten dat de poort er voor de grap stond.
                    Zelfs al zou er een parkeervak of parkeerstrook geschilderd zijn, dan mag men er nog niet parkeren als men daardoor voor een garage of inrit zou staan, staat zo in het verkeersreglement.
                    Logisch ook mits verbodsregels hoger in rang zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                      Volgens mij heeft die buurvrouw wel het recht om daar “haar” nummerplaat op te hangen,
                      maar dan geldt enkel parkeerverbod vóór die bewuste ingang.
                      Zonder nummerplaat mag niemand daar staan, dus verandert die nummerplaat op zich niets voor anderen.
                      Niemand anders mag dan zodanig parkeren dat die toegang geblokkeerd wordt of het in- en uitrijden bemoeilijkt wordt.

                      Er van uitgegaand dat hetgeen ze geplaatst heeft ook voldoet en best wel vergund is als ze geen andere problemen wil.
                      Last edited by VerSeg; 25 april 2024, 09:10.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Toch alweer enige tijd geleden bij mij in de straat waar iemand steeds de politie aansprak omdat een buurtbewoner zijn auto te dicht bij zijn inrit parkeerde en eiste op hoge toon dat de wijkagent een bekeuring uitschreef, maar die weigerde dat. Een paar dagen later schreef die agent wel een bekeuring uit maar aan de klager omdat deze zijn auto ook te dicht bij zijn uitrit had geplaatst. De agent zei: ook u mag u auto niet op of voor uw inrit plaatsen want u belemmerd de doorgang voor voetgangers. Een inrit op de algemene ruimte dient er alleen voor om de auto in u garagebox te plaatsen of om op uw erf te komen en niet als parkeerplaats.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Zonder nummerplaat mag niemand daar staan, dus verandert die nummerplaat op zich niets voor anderen.
                          Niemand anders mag dan zodanig parkeren dat die toegang geblokkeerd wordt of het in- en uitrijden bemoeilijkt wordt.

                          Er van uitgegaand dat hetgeen ze geplaatst heeft ook voldoet en best wel vergund is als ze geen andere problemen wil.
                          De wet is daar vrij duidelijk over Freddy. KLIK
                          Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                            De wet is daar vrij duidelijk over Freddy. KLIK
                            Het verwondert me steeds hoeveel mensen het verkeersreglement niet kennen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                              De wet is daar vrij duidelijk over Freddy. KLIK
                              In punt 7 hebben ze het over een voertuig dat vanuit die poort of garage de openbare weg kan oprijden, over de afmetingen van het voertuig is er niets vermeld, maar een motorfiets of bromfiets is ook een voertuig, daarvoor moet het poortje dus minder breed zijn dan voor een "dikke Jeep".
                              Als je dat punt bekijkt, dan doet de eigenaar van dat "fietsenkot" niets verkeerd volgens de wet.
                              In die fietsenstalling past waarschijnlijk ook een scootmobiel https://www.bol.com/be/nl/p/scootmob...MaAv65EALw_wcB
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X