Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Track & Trace

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Gisteren is er hier een pakje geleverd door Bpost, ik kon de postbode volgen via de tracking, dat is heel handig.

Er is ook een pakje geleverd door PostNL, dat hebben ze in de bak gestoken die ik daarvoor heb staan.
    Ik heb de deurbel niet gehoord, waarschijnlijk heeft de drukknop van de draadloze deurbel weer niet gewerkt.

Die Honeywell draadloze deurbel is nu zo'n 4 jaar oud, ik heb al verschillende keren een nieuw batterijtje in de drukknop gestoken, ik heb de contactjes voor het batterijtje al zuiver gemaakt en wat geplooid om ze beter contact te laten maken, maar dat helpt niet.
    Vandaag zocht ik naar een vervangende drukknop, maar de reviews bij die drukknop hadden gemiddeld maar iets meer dan 1 ster, ik ben niet de enige die er last mee heeft.
    Daarom heb ik een nieuwe draadloze deurbel besteld van een ander merk (Elro DB3000), die in totaal (drukknop + ontvanger) goedkoper is dan een onbetrouwbare drukknop van Honeywell.
    Hopelijk werkt de drukknop van de nieuwe deurbel beter (liefst elke keer dat er op gedrukt wordt, in plaats van af en toe als die nog eens goesting heeft om te werken ).

Toen ik de Honeywell deurbel kocht verwachtte ik dat die langer zou meegaan, het was toen een van de duurdere, dan verwacht je eigenlijk toch een betere kwaliteit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Uiteraard moet die persoon dat nog zelf doen, hoe zou dat anders kunnen?
      Een systeem dat detecteert als het pakje door de autodeur naar buiten gaat (zoals je een alarm krijgt als je iets zou meenemen in een winkel zonder betalen en de winkel verlaat). Zou nogal een pak werk besparen voor de bezorgers.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Een systeem dat detecteert als het pakje door de autodeur naar buiten gaat (zoals je een alarm krijgt als je iets zou meenemen in een winkel zonder betalen en de winkel verlaat). Zou nogal een pak werk besparen voor de bezorgers.
        En als de bestemmeling niet thuis is of het pakje weigert, het pakje beschadigd is of het adres niet bestaat?
        Dan moet die dat toch ingeven en al zeker als een handtekening vereist is.
        En hoeveel werk sparen ze denk je?
        Scannen duurt 1 seconde en de bijhorende keuze maken is 1 druk op een (virtuele) knop.
        Trouwens zou elk pakje dan ook een chip (RFID) moeten bevatten, wie gaat die aanbrengen, koppelen aan de zending en betalen?

Ze moeten gewoon de moeite doen en het ook niet vergeten plus dat het systeem uiteraard moet werken.
        En eerlijk gezegd, als het pakje geleverd is, dan interesseert die Tracking me nog weinig.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Heel lang geleden dat ik nog eens iets heb moeten aftekenen. Meestal tekenen die zelf af... Gisteren eens mijn pas moeten laten zien voor mijn pakje in het postpunt. Dat was zo lang geleden dat ik die zelfs niet op zak had (zat in mijn jas in de auto).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En eerlijk gezegd, als het pakje geleverd is, dan interesseert die Tracking me nog weinig.
            De bewuste tracking vertelde ons dat het niet meer ging lukken die dag, maar verder geen tracking wanneer het dan wel zou geleverd worden.
            Als we niet toevallig de garagepoort nog hadden geopend dan had het pakje er tot de volgende morgen blijven liggen (hopelijk), maar was het misschien helemaal doorweekt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

De bewuste tracking vertelde ons dat het niet meer ging lukken die dag, maar verder geen tracking wanneer het dan wel zou geleverd worden.
              Als we niet toevallig de garagepoort nog hadden geopend dan had het pakje er tot de volgende morgen blijven liggen (hopelijk), maar was het misschien helemaal doorweekt.
              Dan is het niet de tracking dat fout is, maar de persoon dat het niet op geleverd heeft gezet.
              Een systeem werkt enkel correct als het correct gebruikt wordt.
              En ja, dat gebeurt hier ook.
              Maar wij hebben een bijkomende waarschuwing, het heeft vier poten en voldoende tanden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Allé, PostNL weer vandaag. Tracking klopt. Maar gebeld en gewoon aan de deur achtergelaten zag nog de bestelwagen rijden. Dat pakje staat dan letterlijk op straat, klaar om mee te nemen door eender wie langskomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Allé, PostNL weer vandaag. Tracking klopt. Maar gebeld en gewoon aan de deur achtergelaten zag nog de bestelwagen rijden. Dat pakje staat dan letterlijk op straat, klaar om mee te nemen door eender wie langskomt.
                  Je moet inderdaad heel snel de deur openen, anders zijn ze al weg.
                  Ik heb hier nog een tuintje voor de deur, de pakjes staan dan toch al niet op straat, en ze steken het (als het er in past) ook altijd in de plastieken bak die ik daarvoor heb staan.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X